Dlaczego firmy nadal wysyłają wiadomości SMS do klientów?

Dlaczego firmy nadal wysyłają wiadomości SMS do klientów?10.02.2022 14:34
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera

Szybka wiadomość zamiast telefonu – do czego służą SMS w biznesie?

Raz na jakiś czas trzeba wejść w interakcje z klientami. Można dzwonić do każdego z osobna, ale jest to niezwykle czasochłonne. Maile są ogólnie akceptowalną formą kontaktu, jednak łatwo je czasem przeoczyć. A niektóre komunikaty najzwyczajniej muszą trafić do odbiorcy. Dlatego wiele firm i to niezależnie od branży, w której działa, decyduje się na masową wysyłkę SMS. To usługa, która niesie ogromne korzyści, tak biznesom, jak i konsumentom.

SMS API, czyli wiadomości tekstowe w jednym czasie do wielu osób

SMS API to nowoczesne narzędzie, dzięki któremu firmy i instytucje publiczne prowadzą masowe wysyłki SMS. API to skrót od application programming interface, czyli połączenie pomiędzy systemami informatycznymi. W tej sytuacji za pomocą interfejsu spięte są na przykład narzędzie do prowadzenia sklepu online z bramką SMS. W ten sposób można zdecydowanie łatwiej i zarazem szybciej informować o najważniejszych procesach.

Automatyczna wysyłka SMS przyda się między innymi, żeby poinformować o etapach realizacji zamówienia, zbliżającej się wizycie, nieopłaconej fakturze czy zmianie godzin funkcjonowania lokalu. Wiadomości tekstowe wysyłane przez system oznaczają oszczędność czasu pracy konsultantów. Są też po prostu wygodne, zawsze można do nich wrócić i przeczytać ponownie.

Powiadomienia SMS korzystanie wpływają na wizerunek marki, ponieważ poprawiają relacje z klientami. Nierzadko sprawna obsługa spraw i procesów decyduje o wyborze tej czy innej firmy.

Dla kogo masowa wysyłka SMS?

Każda branża korzysta z masowych wysyłek SMS, zmieniają się tylko ich zastosowania. Poniżej kilka przykładów komunikacji SMS w biznesie:

  • przedsiębiorstwa usługowe wykorzystują SMS do przypominania o umówionych wizytach,
  • firmy tworzące oprogramowanie wysyłają alerty i powiadomienia SMS,
  • instytucje publiczne bardzo często przekazują pilne informacje właśnie przy pomocy masowych wiadomości tekstowych,
  • SMS jest ważnym kanałem komunikacji z klientami sklepów internetowych i stacjonarnych,
  • banki i instytucje finansowe używają wiadomości tekstowych do wysyłania kodów SMS potwierdzających logowania i transakcje.

Duża przewagą SMS API jest skalowalność, dlatego z rozwiązania może korzystać zarówno wielka korporacja, jak i jednoosobowa działalność. Co ważne, ustalenie reguł określających wysyłkę wiadomości nie jest trudne. W większości systemów i narzędzi online dostępne są też gotowe integracje, które ułatwiają połączenie z bramką SMS.

Jak wybrać API do wysyłania wiadomości SMS?

Po pierwsze, ważne są szczegóły, które można łatwo przegapić, jeśli wcześniej nie korzystało się z masowych wysyłek SMS. Dostawcy SMS API, którzy posiadają bezpośrednie umowy z operatorami GSM zapewniają szybsze i pewniejsze dostawy wiadomości. Po drugie, nie należy bagatelizować kwestii bezpieczeństwa i prywatności danych osobowych. Po trzecie, liczą się dodatkowe funkcjonalności bramki SMS. API, dzięki któremu nadawane są wiadomości, może być rozszerzone o niezwykle pomocne narzędzia do zarządzania bazą kontaktów, polami nadawców SMS, planowania wysyłek czy nawet odbiorów wiadomości od klientów.

Dodatkowe funkcje systemu SMS

Przygotowanie wysyłki automatycznych powiadomień SMS czy nawet marketingu mobilnego jest proste i nie wymaga doświadczenia. Zaletą biznesowego systemu SMS jest możliwość rozszerzenia tych komunikatów. Do najczęściej używanych zalicza się:

  • branding SMS, czyli zastąpienie numeru telefonu nazwą firmy,
  • linki w treści,
  • odbiór SMS od klientów za pomocą cztero- lub pięciocyfrowych numerów odbiorczych,
  • zarządzanie bazą kontaktów i wypis z newslettera SMS,
  • personalizacja treści.

Profesjonalna bramka SMS dla firm

Bramka SMS dla firm to nie tylko dostęp do SMS API, ale również panel klienta, który pozwala na szybką wysyłkę SMS z internetu. System jest intuicyjny i przygotowany w ten sposób, aby ułatwić start z nowym kanałem komunikacji. To tutaj też konfiguruje się bardziej skomplikowane funkcjonalności. Co ważne, wraz z darmową rejestracją konta testowego przyznawane są punkty na pierwszą kampanię.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.