Dlaczego powinieneś płacić telefonem? W dobie pandemii koronawirusa tak jest najbezpieczniej

Dlaczego powinieneś płacić telefonem? W dobie pandemii koronawirusa tak jest najbezpieczniej12.03.2020 10:48

Stało się - Światowa Organizacja Zdrowia uznała, że wywoływaną koronawirusem chorobę COVID-19 należy już nazywać pandemią. Aby zminimalizować ryzyko zarażenia, warto całkowicie odstawić gotówkę, a do płacenia używać nie karty, ale własnego telefonu.

Koronawirus przenosi się drogą kropelkową. Oznacza to, że aby uniknąć zarażenia, należy ograniczyć kontakt z przedmiotami, których mogli dotykać potencjalni nosiciele.

Monety i banknoty, które każdego dnia przechodzą nawet przez dziesiątki (jeśli nie setki) rąk, stanowią idealny "środek transportu" dla zarazków. Także dla koronawirusa, który - według niektórych badań - może przetrwać poza organizmem nosiciela nawet 9 dni. W związku z tym zaleca się ograniczenie używania gotówki do minimum. Zatem zostaje nam karta lub telefon czy smartwatch.

Płacenie telefonem może być bezpieczniejsze nawet od płacenia kartą

Już samo użycie karty zbliżeniowej jest dużo bezpieczniejsze niż przekazywanie monet i banknotów z rąk do rąk.

Największą przewagę w kontekście koronawirusa mają iPhone'y z usługą Apple Pay. W ich przypadku płatności autoryzowane są biometrycznie na poziomie telefonu. Oznacza to, że wpisywanie PIN-u na terminalu nie jest konieczne nawet wtedy, gdy wartość transakcji przekracza 50 zł.

Google od kilkunastu tygodni zapowiada, że Google Pay w Polsce także doczeka się autoryzacji biometrycznej, ale termin wdrożenia nowej usługi nie jest jeszcze znany. Szkoda, bo ograniczenie kontaktu z terminalami płatniczymi byłoby w tym momencie wskazane.

Nie oznacza to jednak, że między kartą a telefonem z Androidem można postawić znak równości. Wiele smartfonów ma czipy NFC na tyle silne, że do przeprowadzenia transakcji wystarczy zbliżenie telefonu do terminala na odległość 1-2 cm. Lepsze to niż dotykanie kartą urządzenia, z którego codziennie korzystają setki osób.

Odwiedzając pierwszy lepszy market, nietrudno zobaczyć puste półki z wykupionymi produktami. Wiele osób uważa, że panika związana z koronawirusem jest mocno przesadzona, ale nie zmienia to faktu, że ostrożności nigdy za wiele. A płacenie telefonem jest środkiem ostrożności mało inwazyjnym. W zasadzie jest wręcz przeciwnie, bo smartfon to narzędzie płatnicze nie tylko bezpieczniejsze od gotówki, ale i wygodniejsze.

Zobacz również:

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.