Dlaczego zmieniamy operatora - i jak chętnie to robimy?

Dlaczego zmieniamy operatora - i jak chętnie to robimy?02.05.2012 20:30
Jak często i dlaczego zmieniamy operatora? (fot.: sxc.hu)
Kira Czarczyńska

Najwierniejsi są klienci T-Mobile, a przy zmianie operatora najczęściej przechodzimy do Play. Jak obecnie wygląda wzajemne podbieranie sobie klientów przez sieci komórkowe? Oto wyniki badania przeprowadzonego przez Ericsson Consumer Lab.

Polacy nadal niezbyt chętnie zmieniają operatora. Jeśli jednak już to robimy, to najczęściej w poszukiwaniu niższych cen. I lądujemy w Play. Tak mniej więcej można streścić wyniki sondażu, jaki opublikowany został przez Ericsson Consumer Lab. Badaniem objęto klientów wszystkich sieci - T-Mobile, Orange, Plus i Play.

Dlaczego zmieniamy operatora?

  • 61% - lepsza oferta lub korzystniejsze ceny;
  • 26% - użytkownik najczęściej dzwoni na telefony będące w sieci operatora, do którego się przenosi;
  • 21% - frustracja spowodowana fatalną obsługą klienta;
  • 19% - sieć, do której klient się przenosi, ma w ofercie telefon, na którym mu zależy;
  • 15% - lepsza jakość usług (np. brak przerw w połączeniach);
  • 14% - większy zasięg.

Sieci komórkowe powinny wziąć sobie do serca te odpowiedzi i zwrócić uwagę na przykład na obsługę klienta (która, bądźmy szczerzy, nigdzie nie jest idealna) czy rozszerzanie oferty dostępnych modeli telefonów.

Dla osób młodych, eksperymentatorów oraz profesjonalistów najważniejszym kryterium wyboru sieci okazały się dobrej jakości usługi oferowane w korzystnej cenie. Tu też operatorzy powinni reagować, ponieważ są to te same grupy, które lojalnością nie grzeszą i nie mają problemu ze zmianą dostawcy usług, jeśli znajdą lepszą ofertę.

Operatora nadal zmieniamy niechętnie

  • 79% klientów sieci T-Mobile (dawna ERA);
  • 74% klientów Orange;
  • 74% klientów Plusa;
  • 15% klientów Play.

Ten ostatni wynik nie oznacza jednak, rzecz jasna, że nie podoba nam się oferta Play. Uczestnicy badania, którzy operatora zmieniali, przechodzą zazwyczaj właśnie do tej sieci - a skoro do niej przechodzą, to nie mogą oczywiście być w grupie, która dostawcy usług nie zmieniła.

Źródło: Ericsson Consumer Lab.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.