Dziurawe aukcje telefonów na portalach internetowych

Dziurawe aukcje telefonów na portalach internetowych09.12.2013 22:35
Źródło zdjęć: © http://weblog.infopraca.pl/wpcontent/uploads/aukcja.jpg
Przemek Prenak

Większość z nas telefony i inne gadżety kupuje przez internet, często są to używane urządzenia. Wystawiający takie przedmioty popełniają kilka błędów które skutecznie odstraszają potencjalnego kupca... Oto kilka przykładów:

1.. Brak informacji o tym gdzie telefon został zakupiony (u operatora czy w sklepie) , to bardzo istotne

Telefon kupiony na umowę u operatora to nie to samo co telefon kupiony w sklepie.

Telefony od operatora są brandowane, (mają modyfikacje operatora , które często są powodem opóźnień dostępu do aktualizacji systemu) . Telefony kupione w sklepie nie majątakiego problemu.

Gdy nie ma informacji skąd pochodzi telefon automatycznie zniechęcam się do tej aukcji. To bardzo istotna informacja. Brandowany czy nie brandowany to jest ważne.

  1. Informacje o gwarancji

Często na aukcjach brakuje informacji o gwarancji, albo jest tylko napisane że jest ..ale nie ma informacje do kiedy. Wiadomo że prawdopodobnie i tak nigdy nie odeślemy telefonu na gwarancje, ale to daje kupującemu wewnętrzny spokój, tylko dlatego że ją ma ... pełna informacja o gwarancji jest WAŻNA.

  1. Czy ktoś grzebał w oprogramowaniu

Kolejna ważna informacja której brakuje i trzeba dopytywać sprzedającego. Sprzedający powinien napisać "oprogramowanie nie było modyfikowane w żaden sposób" to także daje wewnętrzny spokój i poczucie że z telefonem jest wszystko OK , no i że w razie gwarancji możemy go odesłać ( z modyfikowanym oprogramowaniem nie można ubiegać się o gwarancje)

  1. Dokładne ,dobrze wykonane zdjęcia

Tego chyba tłumaczyć nie trzeba... człowiek jest wzrokowcem . Dobre szczegółowe zdjęcia przyciągają uwagę. Nie róbmy zdjęć na aukcje za pomocą kalkulatora ... Zróbmy je przyzwoitym aparatem przy dobrym oświetleniu i z każdej strony.

  1. Informacje o blokadzie SimLock

To powinna być oczywistość . Nawet jak telefon nie ma simlocka to napiszmy "telefon nie ma simlocka" to podstawowy parametr przy zakupie telefonu.

*Więcej grzechów internetowych sprzedawców nie pamiętam... *

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.