Dziwna zmiana w Google Play. Nie podoba mi się to

Dziwna zmiana w Google Play. Nie podoba mi się to18.11.2021 18:15

Potencjalnie Google chce sprawić, by klienci chętniej zostawiali w jego sklepie pieniądze. Coś jednak czuję, że przez jego działania będę ich zostawiał mniej.

Gwoli wyjaśnienia: w tym momencie wszystko wskazuje na to, że rozwiązanie, o którym zaraz przeczytacie, zostało wprowadzone testowo tylko u części użytkowników i być może nie zostanie z nami na stałe. W moim odczuciu tym bardziej powinno się jednak teraz patrzeć Google'owi na ręce, bo jego działania mogą zaszkodzić naszym portfelom.

Google Play ukrywa przed użytkownikami datę ostatniej aktualizacji

Problem z niewidocznością kluczowej informacji odnotowali użytkownicy reddita. Sprawdziłem u siebie i faktycznie - Google coś namieszał.

Gdy otwieram kartę aplikacji, którą mam zainstalowaną na telefonie, widzę datę ostatniej aktualizacji i dziennik zmian.

Gdy jednak przeglądam kartę apki, której zainstalowanej nie mam, informacja o ostatniej dacie jest ukryta. Widzę jedynie dzień, w którym opublikowana została pierwsza wersja programu.

Póki co zmiana ta zdaje się obejmować tylko część użytkowników i tylko Sklep Play na smartfonach. Wersja desktopowa zawiera komplet szczegółów. Jeszcze.

Ta drobna zmiana w Sklepie Play może być bardzo szkodliwa dla użytkowników

Pierwsze aplikacje wylądowały w Sklepie Play (początkowo znanym jako Android Market) w 2008 roku. W świecie technologii 13 lat to wieczność.

W zasobach Google Play można znaleźć tysiące programów wydanych przez osoby, które już od dawna nie zajmują się programowaniem lub... nie żyją. Takie gry i aplikacje zostały już całkowicie porzucone.

Gdy pobieram lub kupuję jakąś apkę, data ostatniej aktualizacji jest dla mnie istotnym kryterium wyboru. Jeśli widzę, że program nie jest aktualizowany od 4 lat, mam uzasadnione powody, by sądzić, że już nigdy nie będzie. A to może oznaczać, że na nowszych smartfonach będzie wyglądać źle lub lada moment przestanie działać wcale.

W nowych wersjach Androida często pojawiają się nowe funkcje, które mogą wykorzystywać zewnętrzne aplikacje, lub nowe wytyczne dotyczące ich projektowania. Wybieranie programów, które nie zostały jeszcze porzucone, jest po prostu rozsądne. A Google najwidoczniej chce utrudnić dokonywanie świadomych wyborów.

Teoria spiskowa: Google chce w ten sposób zmotywować klientów do wydawania pieniędzy na aplikacje

Jakiś czas temu chciałem kupić GTA III na telefon. Zajrzałem jednak do Sklepu Play i zauważyłem, że gra wciąż kosztuje ponad 20 zł, a nie była aktualizowana od dawna. A że nie była aktualizowana od dawna, miałem powody przypuszczać, że będzie wyglądać źle na ultrapanoramicznych ekranach współczesnych smartfonów. I tak też w istocie jest.

Informacja o ostatniej dacie aktualizacji pomaga więc zaoszczędzić pieniądze. I - być może - właśnie to zaczyna być Google'a problemem. Że znaczną część zasobów jego sklepu stanowią porzucone gry i programy, których nikt nie chce.

Z punktu widzenia użytkownika jest to jednak działanie karygodne, bo utrudnia świadome podejmowanie decyzji zakupowych. Mam więc nadzieję, że Google się z tego pomysłu wycofa.

Zobacz także:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.