Facebook Home, czyli witaj telefonie z reklamami

Facebook Home, czyli witaj telefonie z reklamami05.04.2013 08:25
Cover Feed | fot. slashgear.com
Michał Brzeziński

Facebook Home to ciekawa propozycja w świecie mobilnym. Podczas prezentacji niektórzy byli tak zaaferowani nowościami, że zapomnieli o jednej dość istotnej kwestii. Ważnym źródłem utrzymania firmy Zuckerberga są reklamy, a ekran główny oraz ekran blokady telefonu to idealne miejsce do ich prezentacji.

Facebook Home to ciekawa propozycja w świecie mobilnym. Podczas prezentacji niektórzy byli tak zaaferowani nowościami, że zapomnieli o jednej dość istotnej kwestii. Ważnym źródłem utrzymania firmy Zuckerberga są reklamy, a ekran główny oraz ekran blokady telefonu to idealne miejsce do ich prezentacji.

Facebook udostępni swoją nakładkę na telefony (w przyszłości także tablety) z Androidem w wersji co najmniej 4.0. Na początku będą to tylko wybrane modele, ale z czasem dostęp do nowego launchera zyskają setki milionów użytkowników. Dla firmy z Menlo Park to świetny sposób na dotarcie z reklamami do jeszcze większej liczby osób. I trudno się temu dziwić - czego spodziewaliśmy się po nakładce Facebooka? W końcu to nie organizacja charytatywna, a większość sieci społecznościowych jest uzależniona od wpływu z reklam.

Mark Zuckerberg, zapytany podczas konferencji o to, w jaki sposób aplikacja będzie zarabiała, nie ukrywał, że:

Na razie nie ma w niej żadnych reklam, ale jestem przekonany, że pewnego dnia się pojawią.

Później CEO Facebooka potwierdził, że reklamy będą się wyświetlały w Cover Feed, czyli najważniejszym elemencie nakładki. W skrócie oznacza to ich obecność na ekranie głównym i ekranie blokady.

Oczywiście jeszcze nie ujawniono szczegółów, więc trudno oceniać to rozwiązanie. Nie wiadomo, jaki priorytet będą miały informacje od reklamodawców - czy np. będą się pojawiały jako pierwsze na ekranie blokady.

Przypomina to sytuację z urządzeniami z serii Kindle, na których na ekranie blokady wyświetlane są oferty. Różnica jest taka, że podczas kupowania produktów Amazonu można wybrać, czy chce się oglądać reklamy - ich obecność obniża cenę urządzenia. Tutaj jedynymi opcjami są Facebook Home lub inny interfejs.

Jak wszystkie zmiany w sieci społecznościowej, ta też musi być wprowadzana ostrożnie. Nie bez powodu reklam początkowo nie będzie. Pojawią się dopiero wtedy, gdy mnóstwo osób zainstaluje nakładkę Facebooka i się do niej przyzwyczai. Zgodnie z tradycją będą wprowadzane stopniowo, aż w końcu trafią na wszystkie słuchawki.

Rozumiem, że Facebook musi jakoś zarabiać (chociaż ma wiele innych źródeł dochodu). Problem w tym, że sam Facebook Home nie brzmi bardzo zachęcająco, a reklamy są tylko kolejnym argumentem przeciwko niemu. Dużo zależy od tego, jak zostanie to wprowadzone, ale pewne jest, że Facebook stąpa po cienkim lodzie.

Źródło: SlashgeartheVergeAndroidCentral

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.