Cellna recenzja: Ferrari GT: Evolution

Cellna recenzja: Ferrari GT: Evolution27.01.2009 15:00
Katarzyna Pura

Ferrari GT: Evolution to kolejna pozycja stworzona przez francuską firmę Gameloft, która specjalizuje się w tworzeniu gier - zwłaszcza na telefony komórkowe. Tym razem wzięły w niej udział wyłącznie auta Ferrari.

Wykorzystywanie sławy firmy produkującej światowej klasy samochody, żeby stworzyć grę? Dlaczego nie! Gwarantuje rozpoznawalność. Przecież nawet blondynka po usłyszeniu nazwy tego producenta wie, o co chodzi.

Dużo facetów marzy o tym, by mieć auto tej marki na własność. Teraz jest to możliwe - możesz mieć nawet 26 aut Ferrari! ... w swoim telefonie, ale to zawsze coś.

Ferrari GT: Evolution to kolejna pozycja stworzona przez francuską firmę Gameloft, która specjalizuje się w tworzeniu gier - zwłaszcza na telefony komórkowe. Tym razem wzięły w niej udział wyłącznie auta Ferrari.

Wykorzystywanie sławy firmy produkującej światowej klasy samochody, żeby stworzyć grę? Dlaczego nie! Gwarantuje rozpoznawalność. Przecież nawet blondynka po usłyszeniu nazwy tego producenta wie, o co chodzi.

Dużo facetów marzy o tym, by mieć auto tej marki na własność. Teraz jest to możliwe - możesz mieć nawet 26 aut Ferrari! ... w swoim telefonie, ale to zawsze coś.

Na początku mamy do wyboru dwa tryby gry: pojedynczy wyścig i karierę. Jeśli wybierzemy pierwszy z nich - uzyskujemy dostęp do jednego auta Ferrari i jednej trasy - kolejne dostępne są po odblokowaniu, które nastąpi po zebraniu odpowiedniej liczby pieniędzy i punktów - coś dla ludzi, których nie interesuje dłuższe zagłębianie się w grę, a jedynie jej „liźnięcie".

Po wybraniu trybu gry musimy stworzyć swojego gracza, który zaczyna przygodę z Ferrari od zera. Wygrywając poszczególne wyścigi zdobywa doświadczenie i respekt ze strony rywali. Przez początkowy etap gry mamy dostęp wyłącznie do amatorskich wyścigów, w których zdobywamy pieniądze i doświadczenie - podnosi to poziom bohatera. Gdy już zajdziemy na wysoki szczebel mamy możliwość grania o wspaniałe samochody i duże pieniądze.

Wygrywając kolejne wyścigi i przechodząc kolejne misje odblokowujemy dostęp do takich funkcji jak: kalendarz, mapa Europy (bardzo potrzebna - bez niej nie możemy brać udziału w wyścigach specjalnych), Agenda (dane osobowe naszych konkurentów i fanów) czy garaż. Przy tym ostatnim na chwilę warto się zatrzymać. Znajdziemy tam naprawdę wyśmienite samochody. Żeby uzyskać dostęp do kolejnego auta potrzeba dużo trudu i umiejętności w prowadzeniu pojazdu i dużo kasy - którą zbieramy podczas wykonywania driftu na zakrętach. Uzbierane pieniądze są szczególnie potrzebne w fazie zaawansowanej, gdy już wyjdziemy z amatorskiego poziomu i uczestniczymy w poważnych wyścigach.

Jeżeli chodzi o grafikę - dwuwymiarowa i bardzo szczegółowa. Bez problemu można rozpoznać miasto przez które jedziemy. Co do wyglądu niektórych samochodów i budynków można mieć niewielkie zastrzeżenia, ale ogólnie nie jest źle.

Muszę przyznać, że nie grałam w Ferrari GT zbyt długo przy włączonym dźwięku, bo nie zawsze była taka możliwość (np. w autobusie). Podczas wyścigu możemy posłuchać niezłej muzyki zamiast odgłosów silnika - co dla fanów Ferrari może być irytujące.

Podczas ładowania poszczególnych części gry pojawiają się na ekranie ciekawostki dotyczące Ferrari - przy okazji gry można się czegoś dowiedzieć o samej firmie.

Gra jest dostępna na telefony z Javą, Symbianem, Windows Mobile (niektóre modele) a także na iPhone'a.

Moim zdaniem gra jest godna uwagi i poświęcenia choć chwili na sprawdzenie jej na własnej skórze. Rozbudowany tryb kariery daje ogromną radochę - zwłaszcza, gdy zajdzie się na szczyt i odblokuje swój wymarzony samochód Ferrari. Wciągające jest także samo rozwijanie postaci - nie jest to tak, jak w większości prostych gier, gdzie jest tylko jeden poziom trudności.

Zalety:

  • rozbudowana gra,
  • 26 aut do wyboru,
  • ładna grafika.

Wady:

  • brak ryku silnika.

Ocena: 8/10

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.