Freeyah w czołówce Marketu - ktoś jednak korzysta z komunikatora Heyah?

Freeyah w czołówce Marketu - ktoś jednak korzysta z komunikatora Heyah?09.03.2012 19:30
Freeyah
Mateusz Żołyniak

Parę dni temu opisywałem nową ofertę Heyah, której główną atrakcją był komunikator Freeyah. Okazuje się, że aplikacja w ciągu pięciu dni stała jednym z najpopularniejszych komunikatorów na Androida. Nie wiem jednak, czy Heyah ma powody do zadowolenia.

Parę dni temu opisywałem nową ofertę Heyah, której główną atrakcją był komunikator Freeyah. Okazuje się, że aplikacja w ciągu pięciu dni stała jednym z najpopularniejszych komunikatorów na Androida. Nie wiem jednak, czy Heyah ma powody do zadowolenia.

Gdy pisałem o pierwszych wrażeniach z korzystania z Freeyah, większość komentujących odniosła się do niego sceptycznie i nie widziała większych szans na sukces, nie wspominając nawet o staniu się konkurencją dla Skype'a czy GTalka. Okazuje się jednak, że w ciągu pierwszych paru dni obecności w sklepie Google'a, Freeyah trafiło do pierwszej setki najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji na Androida (na chwilę obecną pozycja 72) oraz znalazło się w TOP10 kategorii Komunikacja wśród programów darmowych.

Jak widać więc, komunikator cieszył się sporym zainteresowaniem. Co więcej, jak poinformowała Heyah korzystają z niego również klienci innych sieci - aż 40 % pobrań dotyczyło urządzeń z kartami innego niż Heyah operatora. Według mnie jednak operator nie powinien jeszcze cieszyć się z tego faktu.

O tym czy Freeyah zdobędzie popularność będzie można mówić, gdy po miesiącu dostępności jego pozycja się utrzyma lub poprawi. Na chwilę obecną, przeglądając zakładkę aplikacji w Markecie, użytkownicy nie są za bardzo zadowoleni z Freeyah. Ogólna liczba 112 ocen i średnia 3,2 nie nastrajają zbyt optymistycznie, a komentarze użytkowników tylko potwierdzają moje wnioski po dniu testów komunikatora. Zdecydowana większość osób skarży się na fatalną jakość dźwięku podczas rozmów (szumy, trzaski i echo) czy problemy ze stabilnością połączenia. Do tego pojawiło się sporo problemów z rejestracją w usłudze.

Oczywiście, dla operatora obecnie najważniejsze jest nagłośnienie "sukcesu" Freeyah, dzięki wpisom takim jak ten. W końcu, o komunikatorze dowie się sporo nowych osób, które same zechcą sprawdzić jak działa aplikacja. Szkoda tylko, że chyba nikt nie czyta komentarzy zamieszczonych pod aplikacją w sklepie Google'a.

Dla Heyah lepiej będzie, gdy ktoś wreszcie dostrzeże problemy z jakością rozmów, które na dzień dzisiejszy w moich oczach (i jak widać po komentarzach nie tylko) dyskwalifikują całkowicie Freeyah. Wkrótce może okazać się bowiem, że zdecydowana większość użytkowników pobierała komunikator jedynie w celach testowych i nie ma zamiaru z niego korzystać, a jednym z powodów jest właśnie słaba jakość rozmów. Są również osoby, którym program się spodobał, ale jak wspominałem w większości to posiadacze numerów w Heyah. Z oceną więc sukcesu Freeyah na miejscu sieci wstrzymałbym się co najmniej miesiąc, a akcyjność usługi oceniał nie po liczbie pobrań zaciekawionych użytkowników, a ich opiniach...

Testowaliście już Freeyah? Jakie są Wasze opinie? Zapraszam Was do wyrażenia opinii (również na forum).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.