GaduAIR nie spełniło oczekiwań - co dalej...?

GaduAIR nie spełniło oczekiwań - co dalej...?17.06.2011 12:00
GaduAIR - zmiany w regulaminach
Kira Czarczyńska

Sieć komórkowa GaduAIR wyglądała z początku na prawdziwą rewolucję na naszym rynku. Skupiała się na Internecie, podczas gdy wszyscy szli jeszcze w kierunku usług głosowych. Okazuje się jednak, że obecny model biznesowy GaduAIR, mimo, że wyglądał naprawdę dobrze - nie zadziałał tak, jak chcieli właściciele. Co będzie dalej z siecią?

Na blogu GaduAIR pojawiła się wczoraj notka, która zaniepokoiła obecnych użytkowników sieci:

Szanowni Użytkownicy, pragniemy niniejszym uprzedzić Was o planowanych zmianach strategii spółki GG Network względem telefonii komórkowej GaduAIR.

GG Network w ciągu kilku miesięcy podejmie ostateczne decyzje co do faktu i sposobu dalszego oferowania usługi GaduAIR, ponieważ w ocenie spółki sieć GaduAIR w obecnym modelu biznesowym nie pozwala na osiągnięcie zakładanych celów.

Jakiego rodzaju mają to być zmiany?

Operator na razie nie odnosi się do nich wprost. Możliwych jest oczywiście wiele wariantów, od całkowitej likwidacji sieci, przez próbę jej sprzedaży, aż po drastycznie zmiany w ofercie mające przyciągnąć klientów i poprawić rentowność GaduAIR.

Być może planu w ogóle jeszcze nie ma, na co wskazywałoby wyznaczanie odległego o kilka miesięcy terminu wprowadzania zmian. Pewne wskazówki daje tylko informacja prasowa:

Spółka GG Network S.A. podjęła zatem decyzję niezwłocznym rozpoczęciu rozmów z partnerami

biznesowymi zainteresowanymi wykorzystaniem stworzonej przez nią sieci komórkowej i jej potencjału w innym niż dotychczas modelu biznesowym.

Wygląda więc na to, że docelowo GaduAIR ma przestać stanowić rozszerzenie oferty GG Network i stać się elementem oferty innego podmiotu gospodarczego. Oznaczałoby to jednak niestety najprawdopodobniej rezygnację z głębokiej integracji GaduAIR z komunikatorem Gadu-Gadu i w konsekwencji zmianę grupy docelowej, do której kierowana jest obecnie oferta.

Sama decyzja nie jest w zasadzie zaskakująca.

Ostatnie zmiany oferty wskazywały jasno, że sieć GaduAIR nie radzi sobie najlepiej na naszym rynku. Prawdopodobnie spory udział miał w tym FreeM, który również skupił się na Internecie - i dał go praktycznie za darmo. Operatorzy strukturalni także rozwinęli swoje oferty internetowe i właściwie obecnie propozycje GaduAIR nie są już szczególnie rewolucyjne.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.