Galaxy S IV będzie plastikowy, ale to chyba nie ma znaczenia...

Galaxy S IV będzie plastikowy, ale to chyba nie ma znaczenia...06.03.2013 22:00
Galaxy S III
Mateusz Żołyniak

Im bliżej (zaplanowanej na 14 marca) premiery Galaxy S IV, tym więcej potwierdza się informacji na jego temat, zarówno tych pozytywnych (pisał o nich Miron), jak i negatywnych. Wiadomo już, że nowy SGS będzie plastikowy.

Im bliżej (zaplanowanej na 14 marca) premiery Galaxy S IV, tym więcej potwierdza się informacji na jego temat, zarówno tych pozytywnych (pisał o nich Miron), jak i negatywnych. Wiadomo już, że nowy SGS będzie plastikowy.

To, że Galaxy S IV, podobnie jak poprzednie flagowce, będzie wykonany z plastiku Hyperglaze, nie powinno być zaskoczeniem. Samsung upodobał sobie ten materiał i konsekwentnie stosuje go we flagowcach, tanich smartfonach, a nawet tabletach. Mimo to sporo osób (w tym część moich redakcyjnych kolegów) łudziło się, że tym razem będzie inaczej. Tak jak przed premierą Galaxy S III, tak i teraz pojawiały się głosy sugerujące, że Samsung do stworzenia nowego high-endu może wykorzystać ceramikę lub anodyzowane aluminium (jak w przypadku modelu Wave'ów). Nic z tego.

Samsung: plastik jest bardziej praktyczny

Oczywiście nie obyło się bez obszernego marketingowego wyjaśnienia. Samsung podobno nie miał wystarczająco wiele czasu, żeby sprawdzić, jak w praktyce (przy dłuższym, kilkuletnim wykorzystaniu) będą sprawować się inne materiały. Lee sądzi jednak, że używany obecnie plastik (Hyperglaze) to wciąż najlepsze i najbardziej praktyczne rozwiązanie. Plastikowa obudowa Galaxy S IV ma być odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy chcą cienkich i lekkich smartfonów.

Galaxy S III
Galaxy S III

Y.H. Lee sądzi również, że dla wielu użytkowników ważna jest możliwość wymiany baterii, dlatego Samsung nie chce tworzyć zamkniętych konstrukcji typu unibody. Mówiąc o tym, wspomniał o firmie LG, która z tego samego powodu w modelu Optimus G Pro miała zastosować zdejmowaną pokrywę baterii (dużo lepiej wykonany poprzednik - Optimus G - jej nie miał). Zdaniem Lee pokrywa zrobiona z Hyperglaze (np. w Galaxy S III) jest bardziej wytrzymała niż te w modelach konkurencji. Lee sugeruje, że dzięki elastyczności konstrukcja lepiej znosi uderzenia, a w razie upadku jest lepiej amortyzowana.

Galaxy S IV najgorzej wykonanym flagowcem, ale sprzeda się najlepiej...

Nie chcę wróżyć z fusów, ale zapowiada się, że Galaxy S IV będzie najgorzej wykonanym tegorocznym flagowcem. Konkurencja nie śpi: Sony w topowej Xperii Z postawiło na obudowę wykonaną z tafli hartowanego szkła, a HTC obudowę modeli One wykonało z metalu. Nawet LG, które również lubuje się w plastikach, tworząc Nexusa 4 i Swifta G udowodniło, że potrafi zrobić świetnie wykonane urządzenia.

Wydatki Samsunga na marketing w porównaniu do innych
Wydatki Samsunga na marketing w porównaniu do innych

Czy gigant z Korei musi się tego obawiać? Patrząc na wydatki na marketing - nie sądzę. Jak podało dzisiaj Korea News, tylko w zeszłym roku Samsung przeznaczył 11 miliardów dolarów na ogólnie rozumianą reklamę. Jest to wartość rekordowa, a skalę zaangażowania koreańskiego producenta dobrze obrazuje powyższy wykres (porównanie z wydatkami innych czołowych producentów). Sukces firmy to nie tylko rewelacyjne produkty, ale również (wcale nie w mniejszym stopniu) marketing. Wystarczy wspomnieć, że w 2012 roku Samsung wydał 10 razy więcej na reklamę niż na R&D.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.