Gdzie najczęściej przenosimy numer? Zestawienie operatorów

Gdzie najczęściej przenosimy numer? Zestawienie operatorów10.04.2024 15:49
Źródło zdjęć: © Unsplash | Jeremy Bezanger

Urząd Komunikacji Elektronicznej ujawnił dane dotyczące zmian operatorów telekomunikacyjnych w pierwszych trzech miesiącach 2024 roku. Analiza czterech głównych dostawców usług pokazuje jednoznacznego lidera oraz operatora, który znacznie ustępuję konkurencji.

Z informacji udostępnionych przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że w okresie styczeń-marzec 2024 roku dokonano przeniesienia ponad 367 tysięcy numerów stacjonarnych. Zmieniano również dostawców usług w sektorze numerów stacjonarnych, gdzie zanotowano przeniesienie blisko 59 tysięcy numerów. Dane te pochodzą z raportów o przenoszeniu numerów, które zostały opublikowane przez Prezesa UKE.

W raportach przedstawione są statystyki dotyczące przemieszczenia numerów, wykorzystujące do tego celu system Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD), zarządzany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

W ciągu pierwszego kwartału 2024 roku przeniesiono ogółem 367567 numerów, co stanowi spadek o niemal 11 tysięcy w porównaniu do ostatniego kwartału 2023 roku, kiedy to liczba przeniesionych numerów wyniosła 378339. Z danych Urzędu wynika, że wśród czterech czołowych operatorów komórkowych w Polsce jeden z nich odnotował znacznie większy przyrost klientów niż pozostali. Obserwujemy również jednego wyraźnie słabszego gracza w tym zestawieniu.

Zdecydowany lider

Na prowadzeniu w zakresie liczby przenoszonych numerów w pierwszym kwartale 2024 znalazł się P4, operator sieci Play, który zyskał ponad 19,5 tysiąca nowych klientów dzięki przeniesieniu numerów od innych operatorów. Oprócz Play, na wzrost liczby klientów mógł liczyć jedynie T-Mobile, który zakończył kwartał z ponad 9,9 tysiąca nowych abonentów.

Reszta z "wielkiej czwórki" operatorów zaprezentowała negatywny bilans. Orange Polska odnotował spadek liczby użytkowników o ponad 6,2 tysiąca, natomiast najgorsze wyniki osiągnął Polkomtel, operator sieci Plus, który stracił ponad 52 tysiące klientów w okresie od stycznia do marca bieżącego roku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.