Google Inbox dzięki funkcji Smart Reply będzie "sam" odpowiadać na maile

Google Inbox dzięki funkcji Smart Reply będzie "sam" odpowiadać na maile04.11.2015 09:05
Gmail
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Jeśli w skrzynce odbiorczej macie zdecydowanie za dużo maili, na które nie macie czasu odpowiedzieć, to na pewno spodoba Wam się nadchodzące usprawnienie aplikacji Inbox o nazwie Smart Reply.

Nie wiem jak Wy, ale ja często nie od razu odpowiadam na maile, ponieważ nie mam na to czasu, dlatego każde usprawnienie tego procesu jest dla mnie na wagę złota. Jednym z nich jest aplikacja Inbox stworzona przez Gmaila, która jest już dostępna od kilku miesięcy. Dzięki niej można przeglądać zdjęcia bez otwierania wiadomości, ustawiać sobie przypomnienia powiązane z mailami czy też łatwo wyszukiwać informacje znajdujące się na koncie Gmail. Wszystko wyjaśnia film promujący tę usługę.

Meet Inbox by Gmail

Teraz ekipa odpowiedzialna za rozwój Gmaila oraz aplikacji Inbox postanowiła rozszerzyć jej możliwości o funkcję Smart Reply, o czym powiadomiła na swoim blogu.

Smart Reply sugeruje maksymalnie trzy odpowiedzi bazujące na mailach, które się dostaje. Dla wiadomości, które wymagają jedynie krótkiej odpowiedzi, będzie to rozwiązanie zajmujące się myśleniem i znacząco usprawniające cały proces pisania. Dla maili wymagających dłuższych odzewów ta funkcja zaproponuje początek tekstu.

Dzięki temu dodatkowi Inbox będzie analizować odebrane maile i na tej podstawie zaproponuje najbardziej prawdopodobne odpowiedzi. Co więcej, Smart Reply będzie opierać się o "uczenie maszynowe", czyli z czasem proponowane odzewy będą jeszcze trafniejsze i bardziej naturalne. Usługa ta zacznie trafiać do pierwszych użytkowników jeszcze w tym tygodniu, ale oczywiście najpierw będą to rynki anglojęzyczne.

Pomysł bardzo ciekawy, ale...

Chętniej zobaczyłbym go w komunikatorach takich jak Messenger. W nich byłby to moim zdaniem genialny ruch i pewnie korzystałbym z niego nałogowo. W kwestii maili jestem jeszcze nieco staromodny i do tej pory większość wiadomości rozbudowuje o krótki wstęp oraz zakończenie. Dlatego przeważnie i tak musiałbym pisać zdecydowaną większość tekstu samemu.

Z drugiej strony nie da się zaprzeczyć, że język pisany w internecie dąży do maksymalnego uproszczenia. Sam czytam mnóstwo maili składających się jedynie z kilku słów oraz coraz częściej - jeśli chcę szybko potwierdzić jakąś wiadomość - sam je piszę. Dlatego takie rozwiązanie z każdym miesiącem będzie mieć dla mnie coraz więcej sensu. Jeśli ktoś już teraz pisze sporo krótkich maili to Smart Reply będzie funkcją idealną, która pozwoli mu zaoszczędzić mnóstwo czasu.

Dużo zależy też od tego czy podpowiedzi będą naprawdę trafne. Jeśli tak, to sam pewnie chętnie będę z nich korzystać, oczywiście jak już pojawią się w języku polskim. Zastanawiające jest też to, czy za jakiś czas na większość maili w ogóle będę musiał odpowiadać, czy może wystarczy potwierdzenie zaproponowanej przez aplikację odpowiedzi.

Aplikację Inbox by Google pobierzecie poniżej:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.