Nadchodzi Brillo, nowy system operacyjny Google'a. Będzie konkurencją dla... Tizena

Nadchodzi Brillo, nowy system operacyjny Google'a. Będzie konkurencją dla... Tizena22.05.2015 08:28
Internet Rzeczy
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Z każdym rokiem będziemy mieli w naszych domach coraz więcej inteligentnych urządzeń, które będą łączyć się z internetem. Jedną z firm, które nad tym pracują jest Google. Już w przyszłym tygodniu firma pokaże specjalny system operacyjny przeznaczony dla produktów wpisujących się w koncepcję internetu rzeczy.

Internet rzeczy to w dużym skrócie koncepcja, która zakłada, że urządzenia w naszym domu będą mogły zbierać i wymieniać się danymi. Nie chodzi oczywiście o smartfony czy komputery, ale produkty aktualnie mniej internetowe, jak pralki, lodówki czy lampki. Coś tym wszystkim musi zarządzać, dlatego potrzebny jest odpowiedni system operacyjny, nad którym Google już pracuje. Ociężały Android?. Chyba nikt nie chciałby, żeby pralka zawiesiła mu się w trakcie prania i trzeba było otworzyć i zamknąć jeszcze raz drzwiczki, żeby ją zrestartować.

Jak informuje, fortune.com amerykańska firma w przyszłym tygodniu na imprezie Google I/O 2015 zamierza pokazać bardzo lekki system operacyjny czasu rzeczywistego, Brillo. Będzie on zajmował mało miejsca, a pamięć operacyjna wymagana do jego działania również będzie niewielka. Dlatego właśnie będzie to system przeznaczony dla urządzeń wpisujących się w koncepcję internetu rzeczy, nawet tak małych jak inteligentny zamek w drzwiach.

Według tego samego źródła, Amerykanie chcą bardziej zagłębić się w ten rynek, a to będzie ważny krok w tym kierunku. Co ważne, system ten jest oddzielnym projektem niż produkty przejętego w ubiegłym roku działu Nest (termostat i wykrywacz dymu), ale będą one ze sobą współpracować. Niezwykle istotnym elementem dla Google'a ma być bezpieczeństwo urządzeń pracujących pod kontrolą tego systemu.

Nie tylko Amerykanie chcą zgarnąć dla siebie znaczącą część tego rynku. Ich dużym konkurentem będzie Samsung z platformą Artik, która obecnie pracuje pod kontrolą systemu Nucleus OS. Warto pamiętać, że Koreańczycy rozwijają także Tizena, który który w przyszłości ma rządzić nie na smartfonach, ale właśnie na lodówkach, pralkach i innych piekarnikach. Ten w połączeniu z platformą Artik tworzy ekosystem, którego Google jeszcze nie ma.

Internet Rzeczy, czy tego chcemy czy nie, to najbliższa przyszłość i coraz więcej urządzeń w naszych domach będzie inteligentnych. Nic dziwnego, że tyle dużych firm chce zagarnąć dla siebie kawałek tego rynku. Google ma wszystko, żebyśmy za kilka lat korzystali z pralek, lodówek i lamp pracujących pod kontrolą jego systemu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.