Google połączy dwie aplikacje. Dokonał zaskakującego wyboru

Google połączy dwie aplikacje. Dokonał zaskakującego wyboru02.06.2022 12:59

Rok bez gruntownych zmian w komunikatorach Google'a to rok stracony.

Google znany jest z doprowadzenia do ogromnego bałaganu w swoim portfolio komunikatorów. Swego czasu firma nieustannie wprowadzała nowe aplikacje, uśmiercała stare czy zmieniała ich nazwy.

W ostatnich latach Google wziął się za małe porządki, ale wciąż istnieje kilka dublujących swoją funkcjonalność narzędzi. Dość wspomnieć, że wyszukiwarkowy gigant nawet apki do wideorozmów ma dwie: Meet oraz Duo. Dni tej drugiej są już jednak policzone.

Google połączy aplikacje do wideorozmów. Meet i Duo staną się jedną aplikacją

Obie apki różnią się nie tylko nazwami, ale i wbudowanymi funkcjami. Nic zresztą dziwnego, gdyż o ile Duo jest platformą do użytku prywatnego, Meet jest przede wszystkim narzędziem korporacyjnym.

Google zapowiedział, że proces integracji obu platform zostanie podzielony na dwa etapy. W ciągu kilku tygodni Duo ma odziedziczyć kluczowe funkcje po Meet, a przed końcem roku nazwa tej aplikacji ma został zmieniona. Wówczas zostaje już tylko Meet - jedna aplikacja do wideorozmów.

Dla użytkowników Duo jest to o tyle dobra wiadomość, że w najbliższej przyszłości dostaną dostęp do masy usprawnień zarezerwowanych dotychczas dla platformy Meet. Dość wspomnieć o możliwości:

  • edycji wirtualnych teł podczas wideorozmów;
  • planowania spotkań;
  • prowadzenia czatów podczas spotkań;
  • udostępniania treści na żywo;
  • automatycznego generowania napisów;
  • zwiększenia liczby uczestników wideorozmowy z dotychczasowych 32 do 100;
  • integracji z innymi narzędziami jak Gmail, Kalendarz, Asystent czy Wiadomości.

Gdy unifikacja zostanie zakończona, a nazwa aplikacji Duo zmieniona, dotychczasowi użytkownicy Meet zostaną poproszeni o instalację nowego programu.

Podstawienie na markę Google Meet, a nie Duo, może być dość zaskakujące

To, że Google zamierza połączyć dwie aplikacje do tego samego, nikogo dziwić nie powinno. Ciekawy jest jednak postawienie na markę Meet. Dlaczego?

Po pierwsze, aplikacja Duo jest preinstalowywana na smartfonach i tabletach z Androidem. W Sklepie Play widnieje informacja, że znalazła się już na ponad 5 mld urządzeń, podczas gdy Meet przekroczyło "jedynie" barierę 100 mln.

Po drugie, apka Duo jest znacznie lepiej oceniana. Średnia ocen w amerykańskim Sklepie Play to 4,6/5, podczas gdy Meet może się pochwalić wynikiem 4,1/5. Wśród polskich użytkowników przepaść w ocenach jest jeszcze większa - 4,5/5 kontra 3,2/5.

Oceny Google Duo i Google Meet w Sklepie Play
Oceny Google Duo i Google Meet w Sklepie Play

Po trzecie, to dotychczasowe Duo będzie bazą dla nowego, zunifikowanego narzędzia. Użytkownicy ujrzą jedynie nową nazwę, podczas gdy osoby korzystające z Meet będą musiały zainstalować nową apkę.

Najwidoczniej Google uznał, że rebranding najlepiej będzie przeprowadzić w sposób jak najmniej widoczny przede wszystkim dla użytkowników korporacyjnych.

Zobacz również:

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komókomanii

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.