Google Music Store już wkrótce? Ciekawsze niż iTunes?

Google Music Store już wkrótce? Ciekawsze niż iTunes?23.10.2011 06:00
Google Music Beta
Mateusz Żołyniak

Ostatnio przy okazji wpisu o usługach Google'a w chmurze, pisałem o powstaniu sklepu z muzyką giganta z Mountain View. Teraz wizja ta staje się coraz bliższa...

Sklep będzie połączony z usługą Google Music, która na razie umożliwia streamowanie muzyki do telefonów i odtwarzanie jej online (dostępna oficjalnie w wersji beta w USA) po uprzednim zamieszczeniu jej w chmurze Google'a. Jak wspominałem, to dopiero początek, co potwierdził także Andy Rubin.

Wiceprezydent działu mobilnego Google'a w jednym z ostatnich wywiadów zaznaczył, że wkrótce pojawi się sklep z muzyką online sygnowany logo firmy z Mountain View. Nie zdradził on niestety żadnych szczegółów odnośnie do platformy i planowanej daty startu usługi, ale wspomniał, że sklep będzie oferował kilka ciekawych funkcji, których nie ma konkurencja (iTunes, Zune Marketplace czy Nokia Music Store). Jedną z nich będzie najprawdopodobniej możliwość dzielenia się kupionymi utworami. Jak ma to działać w praktyce?

Funkcja ta ma pozwolić użytkownikom, którzy kupią muzykę w sklepie Google'a, wysyłać/udostępniać ją kilku znajomym. Nie będą oni musieli płacić za zakupione przez nas albumy. Wiadomo, że liczba udostępnień będzie ograniczona, a treści od znajomych nie będą mogły być wysyłane innym użytkownikom lub nawet będą dostępne jedynie przez (z góry) określony okres, po którym użytkownik będzie musiał sam zakupić dany album/utwór. Anonimowe źródła twierdzą, że Google obecnie prowadzi z wytwórniami i wydawcami rozmowy o wprowadzeniu tej funkcji we własnym sklepie, a te przebiegają bardzo pomyślnie.

Oczywiście, Gogle Music Store będzie w pełni zintegrowane z telefonami z Androidem. Dzięki temu, użytkownicy będą mogli kupować albumy/utwory z poziomu telefonu komórkowego, a wszystkie treści zgromadzone w chmurze można będzie streamować do firmowego odtwarzacza audio w smartfonie. Dodatkowo, całość będzie automatycznie synchronizowana między różnymi urządzeniami, dzięki czemu w chwilę po kupnie utworu z poziomu komputera/przeglądarki, można będzie go odtwarzać online w Androidzie z Ice Cream Sandwich lub chromebooku.

Całość zapowiada się bardzo ciekawe, a funkcja udostępniania może okazać się świetnym chwytem marketingowym. Może to sprawić, że sklep z muzyką Google'a szybko stanie się bardzo popularny, a polecane albumy będą bezpłatnie promowane przez samych użytkowników (bez ingerencji wytworni i wydawców). Innym plusem będzie zapewne ogromna rzesza użytkowników Androida, które do tej pory nie miała dostępu do platformy muzycznej z poziomu telefonu (poza użytkownikami modeli Samsunga z dostępem Music Hub lub HTC z Amazon MP3 Store). Osoby korzystające z Androida, dzięki obecności sklepu i jego integracji z telefonem (a także synchronizacji danych), mogą zacząć nałogowo korzystać ze sklepu, który będzie dostępny od ręki...

Na razie to jedynie przewidywania. Jak będzie wyglądała przyszłość sklepu Google'a przekonamy się za kilka miesięcy. Ważne jednak, że iTunes w końcu może mieć mocnego konkurenta, który będzie niezwykle popularny wśród dużej grupy użytkowników smartfonów i usług Google'a. Dodatkowo, obsługa dysku sieciowego z możliwością streamingu utworów na telefony jest ciekawym uzupełnieniem usługi. Ciekawe, jak będzie wyglądała sytuacja z dostępnością sklepu na polskim rynku (początkowo pewnie nie) i cenami, ale odpowiedzi na te pytania nie poznamy do premiery usługi.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.