Google Now pojawi się na iOS? To zależy od Apple

Google Now pojawi się na iOS? To zależy od Apple22.03.2013 13:00
Google Now
Adrian Nowak

Google Now to usługa, która w przyszłości może być oczkiem w głowie wyszukiwarkowego giganta. Koncern musi jednak zadbać o to, by trafiła ona do jak największej liczby użytkowników.

Niedawno pojawiły się pierwsze informacje o tym, że Google Now będzie jedną z usług w przeglądarce Chrome, aby z automatycznych podpowiedzi można było korzystać bez trudu również na standardowych pecetach. Na razie koncern z Mountain View stworzył jedynie podwaliny pod tego typu technologię, więc na pierwsze testy będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.

Google Now już od dawna obecne jest jednak na smartfonach i tabletach z Androidem. Usługa ma dostęp do zaskakująco dużej liczby informacji, jak chociażby historii wyszukiwanych haseł, kalendarza, listy kontaktów czy wielu ustawień systemowych. Dzięki temu narzędzie może być swego rodzaju centrum informacyjnym, które jest w stanie przewidzieć, jakie dane są nam potrzebne, zanim jeszcze o nie poprosimy.

Gdy ostatnio w Sieci pojawił się filmik promujący Google Now na urządzeniach z iOS, wielu podejrzewało, że może to być zwyczajne oszustwo. Eric Schmidt spytany jednak ostatnio o przyszłość Google Now, bynajmniej nie wypierał się planów ekspansji usługi na konkurencyjną platformę:

Trzeba by o tym porozmawiać z firmą Apple. Apple ma swoją politykę zatwierdzania albo odrzucania aplikacji, które są przesyłane do ich sklepu i niektóre z nich się dostają, a inne nie.

Obawy o to, że Apple mogłoby niezbyt przychylnie spojrzeć na Google Now nie są bezzasadne. Usługa często odbierana jest jako konkurent dla asystenta Siri i choć zasada jego działania jest nieco inna, część zastosowań bez wątpienia się pokrywa. Obra rozwiązania radzą sobie na przykład z semantycznym rozpoznawaniem mowy oraz zmianą prostych ustawień w systemie.

Co jednak dla firmy Apple gorsze, Google Now jest często oceniane znacznie lepiej od Siri. Google bazując na swojej ogromnej bazie zapytań do wyszukiwarki, bardzo szybko prezentuje odpowiedzi i świetnie rozpoznaje wiele języków. Siri jest jednak asystentem ze swego rodzaju "cyfrową duszą", której brak Google Now. Aplikacja koncernu z Mountain View nie opowie nam żartu, ale za to zaprezentuje na ekranie telefonu informacje, zanim jeszcze o nie poprosimy.

Google Now ma olbrzymi potencjał, szczególnie jeśli spojrzymy na usługę w kontekście nowego rodzaju urządzeń: okularów czy nowoczesnych zegarków. Na tego typu gadżetach prezentowanie użytecznych informacji automatycznie, bez dodatkowej ingerencji ze strony użytkownika, wydaje się nieocenione. Czy Apple umożliwi instalowanie usługi również na własnych gadżetach? Jako konsument mam nadzieję że tak. Coś mi jednak podpowiada, że Cupertino i bez tego ma dość Androida, a usługi Google'a akceptuje tylko, gdy jest do tego zmuszone.

Źródło: Engadget

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.