Google przejął producenta inteligentnych zegarków

Google przejął producenta inteligentnych zegarków01.09.2013 09:30
WiMM One | fot. gigaom.com
Michał Brzeziński

W marcu Financial Times donosił o planach Google'a odnośnie stworzenia inteligentnego zegarka. Bez żadnych dowodów można było to potraktować jako kolejną plotkę, ale okazuje się, że coś w tym może być. Google już rok temu przejęło bowiem firmę WiMM, która stworzyła tego typu zegarek z niemałym sukcesem.

W marcu Financial Times donosił o planach Google'a odnośnie stworzenia inteligentnego zegarka. Bez żadnych dowodów można było to potraktować jako kolejną plotkę, ale okazuje się, że coś w tym może być. Google już rok temu przejęło bowiem firmę WiMM, która stworzyła tego typu zegarek z niemałym sukcesem.

WiMM to jeden z niewielu producentów inteligentnych zegarków, który poradził sobie bez Kickstartera. 5 lat temu dostał wsparcie od Pillar Ventures, a pod jego skrzydłami stworzył platformę opartą na Androidzie i przystosowaną pod kątem bardzo małych wyświetlaczy. Została ona zaprezentowana w połowie 2011 r., kilka miesięcy później do sprzedaży trafił produkt z krwi i kości - WiMM One.

Co było w nim najlepsze? To, że firma nie tylko stworzyła platformę, ale także dała deweloperom narzędzia do tworzenia osobnych programów, zwanych "micro apps". Powstał nawet dedykowany sklep z aplikacjami.

WiMM app store | fot. gigaom.com
WiMM app store | fot. gigaom.com

Nagle, w połowie 2012 r., zupełnie niespodziewanie WiMM skasował wszystkie swoje konta społecznościowe, zamknął możliwość zakupu swoich produktów, a na stronie pojawiło się ogłoszenie, w którym najciekawsze było zdanie:

"W czasie lata 2012 r., WiMM Labs zawarło poufną umowę o wyłączność naszej technologii i wstrzymało sprzedaż Developer Preview Kit."

Do teraz nie było wiadomo, kto przejął firmę. Spekulacje niektórych wskazywały na Apple, a innych Samsunga. Serwis GigaOM jako nabywcę wskazuje jednak Google'a, co oficjalnie potwierdził rzecznik koncernu z Mountain View. Przynajmniej część pracowników WiMMa trafiło do wyszukiwarkowego giganta.

Tym samym informacje o zegarku Google'a można uznać za potwierdzone. Rozbudowana platforma stworzona przez WiMM będzie bardzo przydatna i z pewnością się nie zmarnuje. Ba, ponieważ WiMM uważa się za firmę zajmującą się ogólnie "wearable devices", a nie tylko zegarkami, zyskać może też Google Glass.

WiMM One | fot. theverge.com
WiMM One | fot. theverge.com

GigaOM spekuluje też, że być może marcowe odejście Andy'ego Rubina z pozycji szefa Androida i zajęcie się innymi produktami nie jest przypadkowe. To zupełnie niepotwierdzone domysły, ale mogą mieć sens.

Chociaż przejęcia są dla Google chlebem powszednim - tylko w pierwszej połowie 2013 r. koncern przejął 7 firm i wydał na to 1,3 miliarda dolarów - ten przypadek może być znacznie ważniejszy. WiMM to producent, który nie wspomaga rozwoju obecnych usług, ale tworzy zupełnie nowy produkt. Kto wie czy nie będzie to przejęcie na miarę firmy Android z 2005 r. Sam nie miałbym nic przeciwko.

Rynek inteligentnych zegarków na pewno zyska - jeszcze na dobre się nie uformował (poza Kickstarterem), a już robi się na nim tłoczno.  Za kilka dni, 4 września zobaczymy Galaxy Gear, LG oficjalnie zapowiedziało wydanie własnego zegarka, a iWatch wydaje się być tylko kwestią czasu.

Nawet CEO Casio, Kazuo Kashio, powiedział, że "są przygotowani" na nadchodzące produkty ze strony gigantów technologicznych. Chociaż drugi komentarz - "nagle wszyscy odkryli nadgarstek" - sugeruje, że Kazuo chyba nie do końca wie o co chodzi.

Nie mogę się doczekać fali inteligentnych zegarków. Już 4 września Samsung nada kierunek temu nowemu trendowi, ale to dopiero iWatch i sprzęt Google'a mogą w moim odczuciu zapoczątkować rewolucję.

Źródło: GigaOMEngadgetTheVergeAndroidPolice

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.