Who’s Down to nowa społecznościówka Google'a. Fajny pomysł, ale raczej bez szans na sukces

Who’s Down to nowa społecznościówka Google'a. Fajny pomysł, ale raczej bez szans na sukces02.11.2015 12:48
Who’s Down
Źródło zdjęć: © Google

Często zastanawiasz się, który ze znajomych nie ma żadnych planów na dzisiejszy wieczór, a po wykonaniu kilku telefonów zdarza Ci się usłyszeć "sorki, dziś jestem zajęty"? Jeśli tak, zapewne ucieszy Cię fakt, że Google szykuje aplikację, która rozwiąże tego typu problemy. A przynajmniej takie są plany...

Who’s Down - bo tak nazywa się nowe dziecko Google'a - to aplikacja społecznościowa, mająca pomóc użytkownikowi w odnalezieniu znajomych, którzy mają ochotę z kimś się spotkać. Całość sprowadza się w zasadzie do korzystania z jednego przełącznika odpowiedzialnego za zmianę statusu.

Status "mam ochotę się spotkać" można uzupełnić stosownym opisem, aby wszyscy zainteresowani wiedzieli, że dana osoba chciałaby pójść do kina lub wyskoczyć na pizzę. Oczywiście nie zabrakło również wbudowanego komunikatora.

I wszystko fajnie, ale jednego tej usłudze brakuje...

O ile w samej idei widzę potencjał, o tyle aplikacji Google'a brakuje... użytkowników. Podczas gdy rozwijany z wielkim rozmachem serwis Google+ okazał się niewypałem (nie wspominając o takich tworach jak Orkut czy Buzz), ciężko mi sobie wyobrazić, by nagle wszyscy moi znajomi rzucili się na nową usługę, a ta nie będzie mieć najmniejszego sensu, jeśli przynajmniej 80% osób z mojego otoczenia nie będzie z niej korzystać.

Nawet przy bardzo optymistycznym założeniu, że Who’s Down szybko zacznie zdobywać popularność, Google będzie musiał się uporać z jeszcze jednym problemem. Problemem, który zwie się Facebook. Jeśli Mark Zuckerberg zobaczy, że ten pomysł - kolokwialnie mówiąc - zaczyna żreć, wystarczy mu kilka tygodni na implementację podobnego rozwiązania w niebieskiej społecznościówce lub samym Messengerze (gdzie w mojej opinii sprawdziłoby się idealnie). Tym samym do nowej funkcji w dniu startu będą miały dostęp setki milionów użytkowników. Ciężko z tym walczyć.

Coś takiego widzieliśmy zresztą już wcześniej. Wspomniany Google+ powstał pod koniec czerwca 2011 roku, a jego sztandarową funkcją były pozwalające na grupowanie znajomych Kręgi, które zostały bardzo ciepło przyjęte przez użytkowników. W połowie września Facebook rozszerzył funkcjonalność swojego serwisu o analogiczne listy znajomych, w efekcie czego wyszukiwarkowy gigant ostał praktycznie bez żadnych asów w rękawie. Swoją drogą znamienne jest to, że Who’s Down debiutuje jako oddzielna usługa, a nie nowa funkcja Google+.

Who’s Down można już znaleźć w Google Play oraz App Storze, ale my na razie z niej nie skorzystamy. Po pierwsze, aplikacja póki co nie jest dostępna w polskich sklepach. Po drugie, do skorzystania z niej potrzebne jest specjalne zaproszenie.

Aplikacja moim zdaniem nie ma większych szans na globalny sukces, ale stojąca za nią idea może w takiej czy innej formie przetrwać.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.