Najpierw Apple, teraz Samsung. Flagowce z linii Galaxy będzie można subskrybować. Nadchodzi nowy standard?

Najpierw Apple, teraz Samsung. Flagowce z linii Galaxy będzie można subskrybować. Nadchodzi nowy standard?10.03.2016 09:18
Mateusz Żołyniak

Zagorzali fani smartfonów Samsung, którzy mieszkają w Korei Południowej, mają nowy powód do zadowolenia.

Wymieniaj smartfona co 12 miesięcy

Modele Galaxy S7 i S7 edge już jutro (11 marca) trafią do sprzedaży praktycznie na całym świecie. Gigant cały czas szuka sposobu na zwiększenie zainteresowania nowymi flagowcami. Firma tworzy więc zestawy, w których - obok telefonu - znaleźć można różne akcesoria, czy dodaje ciekawe gratisy do kupowanych urządzeń (np. gogle VR w przedsprzedażowej ofercie RTV Euro AGD). W Stanach gigant z kolei wraz z tamtejszym oddziałem T-Mobile wystartował z promocją, która umożliwia zakup dwóch urządzeń z serii S7 w cenie jednego.

To jednak nie wszystko. Samsung już teraz myśli o... sprzedaży przyszłorocznego Galaxy S8. Idąc śladami Apple'a firma wprowadza w Korei Południowej system, który umożliwia wymianę flagowego telefonu co 12 miesięcy. Jak on działa?

Użytkownicy muszą zapisać się do trwającego 24 miesiące programu, który realizowany jest za pośrednictwem firmy Samsung Card (należy do grupy Samsung Electronics). Subskrybenci w jego ramach uiszczają co miesiąc małą opłatę (6,35 dol., czyli ok. 25 zł), a po upływie roku mają możliwość wyboru nowego flagowca z serii Galaxy S lub Note. Klienci, którzy zdecydują się na tę opcję, w ramach rozliczenia muszą oddać swój "stary" telefon.

Przywiązywanie klientów

Jeżeli jesteś zagorzałym fanem Samsunga, to przygotowany przez giganta program naprawdę może się podobać. W końcu użytkownicy do nowego modelu po roku muszą dopłacić tylko ok. 300 zł. Jeszcze więcej powodów do zadowolenia ma południowokoreańska firma, która dzięki systemowi przywiązuje użytkowników do swoich urządzeń na co najmniej dwa kolejne lata. Nie dziwi więc, że podobne rozwiązanie wkrótce zawitać ma w Europie (w Wielkiej Brytanii).

Część analityków - na co uwagę zwraca Reuters - uważa, że podobne plany wymiany urządzeń mogą niedługo stać się standardem. Mobilizują one bowiem użytkowników do szybszej wymiany urządzeń na nowe i skłaniają do cyklicznego zakupu rozwiązań danej firmy. Kwestią czasu powinno być wprowadzenie podobnych systemów przez kolejnych liczących się producentów.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.