Halo: Spartan Assault - takich gier Windows Phone potrzebuje więcej

Halo: Spartan Assault - takich gier Windows Phone potrzebuje więcej11.07.2013 09:53
Halo: Spartan Assault
Mateusz Żołyniak

Już wkrótce pojawi się Halo: Spartan Assault, czyli kolejna świetnie zapowiadająca się gra mobilna (choć nie tylko). Powinno być więcej takich tytułów na platformę Windows Phone.

Sklepowi Microsoftu wciąż daleko do App Store czy Google Play, jednak w ciągu ostatnich miesięcy na WP pojawiło się kilka interesujących gier. Obok hitów znanych z innych platform (Jetpack Joyride, Temple Run czy udostępnionej niedawno FIFA 13, której edycji na Androida wciąż nie ma) najciekawsze są tytuły przygotowane we współpracy z gigantem z Redmond. Wśród nich - przynajmniej moim zdaniem - warto wyróżnić np. Galactic Reign lub Skulls of the Shogun, o którym wspominałem już w osobnym wpisie. To ładne i dopracowane gry, a ich największą zaletą jest możliwość prowadzenia rozgrywki nie tylko na Windows Phone'ach, ale także na komputerach/tabletach z Win8 czy konsoli Xbox.

[solr id="komorkomania-pl-173896" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3409,google-znalazlo-lekarstwo-na-fragmentacje-androida-jest-nim-fragmentacja-jelly-beana" _mphoto="android-jelly-bean-fot-t-28f4546.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4007[/block]

Niedługo (jeszcze w lipcu) dołączyć ma do nich Halo: Spartan Assault. Gra została zapowiedziana już jakiś czas temu. Początkowo uważano, że będzie to część akcji promocyjnej nowej odsłony jednego z najgłośniejszych hitów konsolowych. Na wystawie gier E3 okazało się jednak, że będzie to odrębny tytuł osadzony w świecie Master Chiefa, co podkreślił nasz ekspert od gier, Bartłomiej Kossakowski z Gadżetomanii:

Nie jest do końca tak, że mobilne Halo będzie promować "dużą" grę na Xbox One. Zwłaszcza że na Halo tworzone z myślą o kolejnej konsoli Microsoftu jeszcze długo poczekamy. Po prostu marka Halo już dawno odkleiła się od gier konsolowych - powstał m.in. film animowany, serial internetowy. A niedawno zapowiedziano serial, którym zajmuje się sam Steven Spielberg. To po prostu kolejna gra z serii Halo.

Gra, za którą stoją studia 343 Industries i Vanguard Games, ukaże się na komputery i tablety z Windows 8/RT oraz smartfony z Windows Phone 8. Jak zachwalają twórcy - tytuł ma mieć rozbudowaną fabułę (akcja będzie się rozgrywała po wydarzeniach z konsolowego Halo 3), proste i intuicyjne sterowanie, dopasowane zarówno do obsługi dotykiem, jak i myszką/klawiaturą (na komputerach), oraz świetną grafikę. Halo: Spartan Assault na każdym sprzęcie ma prezentować się niemal tak samo, tyle że na ARM-owych urządzeniach będzie osiągać 30 kl./s (a nie 60 kl./s).

Halo: Spartan Assault - Alien Forest
Halo: Spartan Assault - Alien Forest

W nowej strzelance gracz będzie mógł wcielić się w jednego z dwóch bohaterów (Spartana o imieniu Davis i oficer Sarah Palmer, co i tak niewiele mi mówi, bo w Halo nie grałem), którzy walczą przeciwko rasie Covenantów. Gra ma się składać z 5 misji (każda podzielona na 5 etapów) zapewniających ponad 2,5 godz. rozgrywki. Zabawę umili przygotowana specjalnie dla tego tytułu muzyka (ponad 60 minut). Będzie synchronizacja z Xbox Live, co powoli graczom na rywalizację opierającą się na tabeli wyników. Halo: Spartan Assault ma kosztować 7 dolarów, a o tym, jak wygląda rozgrywka, możecie przekonać się z poniższego filmiku, przygotowanego przez kolegów z WPCentral:

Halo: Spartan Assault on Surface Pro @E3 2013

Wysoka cena i obecność mikropłatności z pewnością nie spotkają się z przychylnym przyjęciem wielu graczy. Nawet mimo tego, że twórcy planują często wydawać aktualizacje, które będą wnosić nowe poziomy i dodatkowe opcje. Bartłomiej sugeruje jednak, że w tym wypadku kluczowa dla sukcesu może być marka Halo:

Gry z serii Halo pojawiały się już na pecetach, choć faktycznie nie zdobyły na nich takiej popularności jak na konsolach. Ale w Stanach ta seria jest ultrapopularna, więc: dlaczego nie? Przecież właściciele konsol mają smartfony, tablety i laptopy (pecetowa wersja nie będzie mieć wielkich wymagań sprzętowych), więc potencjalnych klientów jest mnóstwo.

Dla mnie najciekawsze jest to, że to kolejna interesująca gra, która pozwoli na rozgrywkę na różnych urządzeniach. Microsoft podczas prezentacji Windows Phone'a chwalił się, że mobilna platforma będzie obsługiwała te same gry co tablety bądź Xbox (z synchronizacją danych), a nawet pozwoli na uczestnictwo w rozgrywce prowadzonej na konsolach/komputera.

Przez długi czas takie tytuły nie były wydawane, co więcej - ogólna baza gier na WP wyglądała mizernie. Obecnie sytuacja nie jest dużo lepsza, ale firma z Redmond na każdym kroku pokazuje, że mobilny system ma spory potencjał. Gigant branży gier może pokusić się o zapewnienie Windows Phone'owi zaplecza dobrych gier, które dodatkowo będą dostępne na wyłączność.

Oczywiście, ze względu na zasięg platformy na razie większość czołowych producentów podchodzi do mobilnych okienek z dystansem. Gdy jednak smartfonom Nokii uda się zdobyć większą popularność (szanse są), może się to diametralnie zmienić. Poza tym Windows Phone może okazać się też całkiem dochodową platformą, na której z uwagi na mniejszą konkurencyjność będzie łatwiej się wybić. Tego życzę Microsoftowi, bo mogłoby to w ciekawy sposób wpłynąć na przyszłość gier na urządzeniach mobilnych.

[solr id="komorkomania-pl-173928" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3410,aplikacja-dnia-darmowe-gry-i-aplikacje-na-5-lecie-app-storea" _mphoto="5lat-173928-270x131-d807a66a28b5.jpg"]Darmowe gry i aplikacje na 5-lecie App Store’a![/solr][block src="solr" position="inside"]4008[/block]

Za parę lat smartfony i tablety jeszcze bardziej zdominują nasze życie. Uważam, że będą głównym sprzętem dla wielu użytkowników, a ich uzupełnieniem będą inteligentne telewizory (Smart TV) czy konsole (czego dobrym przykładem jest multimedialny Xbox One), nie wspominając o samej idei inteligentnego domu. Interakcja smartfonów z konsolami czy komputerami będzie czymś codziennym - już teraz mamy tego pierwsze zapowiedzi. Gry mobilne powiązane z wielkimi tytułami powoli przestają być tylko częścią akcji promocyjnych, a coraz częściej stają się sensownymi dodatkami do nich, co pokreślił Bartłomiej Kossakowski:

Tworzenie mniejszych produktów, by podgrzać atmosferę przed premierą większego hitu, to częsta praktyka twórców gier. Na pewno będą to robić, choć moim zdaniem ciekawszy jest inny trend: dostęp do "dużej" gry z pomocą urządzenia mobilnego. Na przykład w Neverwinter można na smartfonie rozwijać postać, a w nadchodzącym The Division będzie można sterować dronami, które inni gracze (konsolowi) zobaczą na polu bitwy.

Dobrym tego przykładem jest też Halo: Spartan Assault. Tytuł ma być bowiem zintegrowany z Halo 5 na Xbox One, a dobre wyniki w grze przełożą się na dodatkowe bonusy podczas rozgrywki na konsoli. Myślę, że tego typu tytułów w przyszłości pojawi się dużo więcej. Jeżeli Microsoftowi zależy na uczynieniu z Windows Phone'ów dobrych konsol przenośnych, musi się postarać, żeby pojawiało się ich jak najwięcej w jego sklepie.

Źródło: WPCentral

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.