HBO GO? Używam, ale nie polecam. Szkoda nerwów

HBO GO? Używam, ale nie polecam. Szkoda nerwów26.07.2017 15:24

Nie wiem, czy istnieje jakiś plebiscyt na najgorszą aplikację do streamingu wideo na świecie, ale wiem jedno - twórcy HBO GO myślą, że istnieje i postanowili go wygrać.

Zanim przejdę do wylewania gorzkich żali, pozwólcie że - w ramach potwierdzenia słów, które za chwilę przeczytacie - zostawię tu to:

HBO GO - średnia ocen aplikacji w Google Play
HBO GO - średnia ocen aplikacji w Google Play

To nic innego jak średnia ocen aplikacji HBO GO w Sklepie Play. 3.0 może i nie jest jakoś wybitnie niską średnią, ale jestem przekonany, że jest ona zawyżona przez pozytywne oceny wystawione w czasach, gdy aplikacja jeszcze sensownie działała. Po segregacji ocen od najnowszych zauważyłem, że na 20 ostatnich głosów wystawiono 16 pojedynczych gwiazdek, trzy podwójne i tylko jedną potrójną. To mówi samo za siebie.

HBO GO - negatywne opinie nie wzięły się znikąd

Subskrybentem HBO GO jestem od kilkunastu miesięcy. Początkowo byłem więcej niż zadowolony - biblioteka filmów i seriali mi odpowiada, a cena (w moim przypadku niespełna 30 zł) nie jest przesadnie wygórowana jak na legalną usługę VOD.

Aplikacja pod względem wygody obsługi nie jest szczytem marzeń, ale przynajmniej miała jedną zaletę, o której niestety zdążyłem już zapomnieć - normalnie działała.

HBO GO i problemy z Chromecastem

Ogromnym atutem HBO GO była kompatybilność z przystawką telewizyjną Chromecast, którą wprowadzono w marcu 2015 roku. Rozwiązanie to umożliwiało wygodne przesłanie obrazu z telefonu na telewizor. Nie bez powodu piszę o tym w czasie przeszłym.

Jakoś w połowie ubiegłego roku HBO GO na Androida przestało współpracować z Chromecastem. Dość szybko pojawiła się aktualizacja, która - według opisu - miała rozwiązać ten problem, ale nie rozwiązano go do dziś. Zmieniły się tylko objawy. Początkowo aplikacja nie widziała Chromecasta. Teraz go widzi, ale próba połączenia skutkuje wyświetleniem komunikatu: "Aplikacja HBO GO została zatrzymana".

Sprawdziłem to na różnych telefonach różnych producentów i wszystkie próby zmuszenia HBO GO do współpracy z Chromecastem kończą się tak samo. Zresztą wystarczy rzut oka na komentarze w Google Play, by stwierdzić, że mój przypadek nie jest odosobniony.

HBO GO na Androida - opinie, Źródło zdjęć: © play.google.com
HBO GO na Androida - opinie
Źródło zdjęć: © play.google.com

Co istotne - dotyczy to tylko aplikacji na Androida

HBO GO na iOS bez większych problemów łączy się z Chromecastem. Mam iPhone'a, więc w teorii nie powinienem się przejmować, ale w praktyce przez moje ręce ciągle przewijają się testowe telefony z Androidem, więc także odczuwam problemy z prawidłowym działaniem aplikacji na ten system.

Jako że problem trwa od wielu miesięcy, nie sądzę, bym dowiedział się czegoś ciekawego, ale wysłałem do HBO zapytanie o przyczynę usterki i szanse na jej szybką naprawę. Jeśli dostanę odpowiedź, umieszczę ją w tym wpisie.

Problemów technicznych z HBO GO i tak jest zresztą dużo więcej

Przed kilkoma dniami próbowałem obejrzeć jakiś film, ale aplikacja HBO GO w ogóle nie wyświetlała treści. Po uruchomieniu apki ujrzałem ciemną, pustą planszę.

Na tym również lista problemów z tą usługą się nie kończy.

HBO GO i "połączenie utracone"

Popularny wśród wielu użytkowników błąd dotyczy zrywania połączenia i wyświetlania komunikatu o problemach z siecią. Wówczas program prosi o przeprowadzenie testu prędkości internetu. Czasem rozwiązuje to problem na wiele tygodni, czasem na kilka minut, a czasem wcale.

Problemy techniczne występują także przy okazji głośnych premier - np. nowych odcinków "Gry o tron".

Patrząc na HBO GO, jestem w stanie zrozumieć piratów

Dla wielu osób w Polsce HBO GO jest pierwszą usługą VOD, z jaką mają do czynienia. Powód jest prosty - HBO współpracuje z operatorami telewizyjnymi, którzy wciskają tę platformę podczas podpisywania czy przedłużania umowy.

Współczuję ludziom, którzy przygodę z VOD zaczynają od HBO GO, bo mają prawo całkowicie zrazić się do streamingu wideo. A szkoda, bo konkurencyjne usługi - Netflix czy ShowMax - pod względem jakościowym wyprzedzają HBO GO przynajmniej o trzy długości.

Płatne usługi tego typu powinny walczyć o portfel klienta przede wszystkim jakością

Wzorem dobrze zaprojektowanej usługi jest dla mnie Spotify. Jest to tak dobra platforma, że opłacałbym abonament nawet gdyby jednego dnia wszyscy muzycy na świecie zmienili model biznesowy i zaczęli udostępniać swoją muzykę za darmo. Sama wygoda użytkowania, świetna aplikacja i kompatybilność z wieloma urządzeniami i systemami jest warta tych 20 zł miesięcznie.

Z HBO GO męczę się tylko ze względu na ciekawą bibliotekę treści oraz legalność, na której mi zależy. Innymi słowy - za to, że HBO co miesiąc dostaje ode mnie pieniądze nie odpowiada ani moje serce, ani mój rozum, lecz sumienie.

Czy twórcom HBO tyle wystarczy, skoro i tak płacę? Może. O ile jednak Spotify, Netfliksa czy ShowMaksa ciągle polecam znajomym jako legalne i dopracowane alternatywy dla piractwa, o tyle z HBO GO nie zdarzyło mi się to chyba ani razu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.