HTC First, czyli "pierwszy" smartfon z Facebook Home

HTC First, czyli "pierwszy" smartfon z Facebook Home04.04.2013 21:50
HTC First

Dzisiejszy wieczór należał do facebookowej nakładki dla Androida, jednak swoje pięć minut miał także CEO firmy HTC - Peter Chou. Zaprezentował model First, czyli pierwszą słuchawkę z interfejsem Facebook Home. No, prawie pierwszą...

Dzisiejszy wieczór należał do facebookowej nakładki dla Androida, jednak swoje pięć minut miał także CEO firmy HTC - Peter Chou. Zaprezentował model First, czyli pierwszą słuchawkę z interfejsem Facebook Home. No, prawie pierwszą...

Na dzisiejszej konferencji zaszło coś, co nie do końca rozumiem. Najpierw obecny na scenie Mark Zuckerberg przez kilka minut tak słodził Androidowi, że moja herbata zrobiła się za słodka od samego stania przy monitorze. Wychwalał pod niebiosa ogromną popularność zielonego systemu i jego otwartość, dzięki której można za pomocą jednej aplikacji odmienić interfejsy milionów urządzeń. Następnie przeszedł do omawiania nakładki Facebook Home, którą już wkrótce każdy użytkownik telefonu z Androidem będzie mógł zainstalować na swoim urządzeniu.

Na deser zostawiono wystąpienie Petera Chou, który oficjalnie zapowiedział długo oczekiwany model HTC First. Najważniejszą cechą tego smartfona jest facebookowa nakładka, którą każdy będzie mógł ściągnąć za darmo na dowolne urządzenie. Gdzie tu sens? Gdzie logika? OK, zrozumiałbym, gdyby HTC First miał ją przez kilka tygodni na wyłączność. Tymczasem telefon trafi do sprzedaży 12 kwietnia, Facebook Home pojawi się w Google Play również 12 kwietnia. Co prawda początkowo jedynie na kilka urządzeń, ale akurat tych najbardziej topowych, a kolejne wspierane modele mają być sukcesywnie dodawane.

HTC First
HTC First

Dobrze, to może HTC First wyróżnia się na rynku specyfikacją? Nope. Jest bardzo przyzwoicie, ale do najnowszych flagowców mu daleko. Na pokładzie urządzenia znajduje się 4,3-calowy wyświetlacz Super LCD3 o rozdzielczości 720p chroniony przez szkło Gorilla Glass 2, dwurdzeniowy procesor Snapdragon 400 o taktowaniu 1,4 GHz, 1 GB RAM-u, 16 GB wbudowanej pamięci bez możliwości rozszerzenia kartami microSD, aparat 5 Mpix oraz bateria o pojemności 2000 mAh. Pracą steruje Android 4.1 wzbogacony o nakładkę Facebook Home.

To może chociaż cena tego smartfona kusi? Niestety, sprawa nie jest jasna. Telefon będzie dostępny - przynajmniej początkowo - wyłącznie u amerykańskiego operatora AT&T, który wycenił go na 99,99 dol. (ok. 320 zł), ale oczywiście w ofercie abonamentowej. Na razie nie wiadomo nic o wysokości abonamentu, a ta kwestia jest kluczowa.

[solr id="komorkomania-pl-154591" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4019,facebook-home-to-genialny-pomysl-dla-uzaleznionych-wideo" _mphoto="facebook-home-154591-270-5e65d6f.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3723[/block]

Czy taki produkt może odnieść sukces? Mam mieszane uczucia. Z jednej strony wiele osób przekonuje, że Facebook ma miliard użytkowników, więc chętni na pewno się znajdą. Pamiętajmy jednak, że największą siłą tego smartfona jest nakładka, którą każdy będzie mógł pobrać z Google Play za darmo. Poza tym zadajmy sobie dwa pytania. Pierwsze: ilu naszych znajomych korzysta z Facebooka? Z pewnością wielu i raczej o wiele trudniej znaleźć osobę, która Facebooka nie używa. Drugie: ilu z nich chce uchodzić za osoby, które są wielkimi fanami Facebooka? Ilu z nich założyłoby koszulkę z logo Facebooka? Raczej nikt, prawda?

Mimo że miliony ludzi chętnie korzysta z tego serwisu, nikt nie chce uchodzić za osobę, która nie może bez niego żyć. Ba, coraz częściej spotykam się z osobami, które zapytane o posiadanie konta na Facebooku, zaczynają się usprawiedliwiać, że no niby mają, ale tylko do kontaktu z kilkoma osobami, a tak naprawdę to ich to wcale nie kręci. Czy zatem ludzie tłumnie uderzą do sklepów po telefon lansowany jako Facebook Phone? Nie wydaje mi się.

Na koniec kilka słów o samej nakładce. Pominę już kwestię tego, czy ktoś chce, aby Facebook całkowicie zdominował interfejs jego telefonu, bo to już prywatna sprawa każdego z nas. Skupię się na wyglądzie. Moim zdaniem jest to nakładka, która wygląda przepięknie na filmach i grafikach promocyjnych, ale rzeczywistość okaże się bardziej brutalna. Dlaczego?

Facebook Home
Facebook Home

Interfejs tego launchera w całości bazuje na fotografiach pobranych z News Feedów. Oczywiście podczas prezentacji mogliśmy podziwiać zdjęcia pięknych i uśmiechniętych ludzi, którzy właśnie urwali się z planu reklamy pasty do zębów, oraz cudowne krajobrazy uwiecznione przez profesjonalnych fotografów. Tymczasem większość zdjęć, które trafiają na Facebooka, to zapikselowane fotki zrobione kalkulatorem na domówkach przy słabym oświetleniu. W żadnym wypadku nie są one materiałem na piękne, minimalistyczne tło pulpitu. Obawiam się, że może się to zakończyć jak powyżej...

Źródło: Phone Arena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.