HTC z własnym sklepem muzycznym i PlayStation Suite? Czemu nie...

HTC z własnym sklepem muzycznym i PlayStation Suite? Czemu nie...20.02.2012 19:20
Androidy HTC będą wspierać PlayStation Suite? (fot. engadget)
Mateusz Żołyniak

W kontekście premier HTC na Mobile World Congress 2012 dużo mówi się o nowej rodzinie urządzeń - HTC One. Okazuje się jednak, że tajwański producent może zaprezentować również kilka zupełnie nowych usług, w tym platformę muzyczną dla smartfonów z Androidem. Na tym nie koniec.

Informowaliśmy już, że na MWC 2012 HTC może pokazać nowe smartfony należące do linii One. Wśród nich są modele o kodowych nazwach Ville i Endeavor, o których cały czas pojawiają się nowe dane. Na rynku mają być one dostępne pod nazwami HTC One X i One S.

W Barcelonie mogą zostać zaprezentowane również tańszy, muzyczny HTC One V (prawdopodobnie znany wcześniej jako Primo) oraz HTC One XL, który ma się wyróżniać dużym ekranem. Nie wiadomo jednak, czy będzie to czterordzeniowy tablet Quattro, czy nowy telefon (następca Sensation XL?). Równie interesujące są doniesienia o nowych usługach tajwańskiej firmy.

HTC nie zawsze jest w stanie zapewnić smartfonom specyfikację konkurencyjną dla najnowszych modeli Samsunga. Tajwański producent stara się wtedy przekonać użytkowników własnymi rozwiązaniami software'owymi, w tym wciąż ulepszaną nakładką Sense. HTC już wcześniej w autorskim UI zintegrowało kilka ciekawych rozwiązań.

Przykładami tego są: HTC Locations (stworzone we współpracy z Route 66, obsługują Footprints), platforma HTC Watch do wypożyczania i streamowania filmów, HTC Reader połączony ze sklepem z ebookami Kobo czy ogólne połączenie nakładki z serwisami społecznościowymi, jak Facebook, Twitter czy LinkedIn.

Ostatnio dodano do nich również obsługę technologii Beats Audio, integrację z platformą Endomondo czy sprzężenie z Dropboxem, dzięki któremu użytkownicy zyskują dodatkowe gigabajty na dysku sieciowym. Nie można zapominać też o platformie HTC Hub z dodatkowymi treściami i aplikacjami bądź HTCsense.com, czyli serwisie internetowym umożliwiającym zdalne zarządzanie smartfonem, backup danych czy lokalizację zagubionego urządzenia. W Barcelonie firma zaprezentuje nowe rozwiązania, które mają uzupełnić portfolio oferowanych usług w Androidach z Sense UI.

Przy okazji wycieku informacji o modelach Ville i Endeavor w Sieci pojawiły się nazwy kilku nowych usług HTC, w tym Family, Read oraz Play. Pierwsza z nich ma być platformą, która umożliwia szybką komunikację z najbliższymi. Dzięki niej członkowie rodziny będą mogli czatować, zamieszczać informacje (w tym linki, zdjęcia i Footprinty) na wspólnej tablicy czy dzielić się danymi o lokalizacji (możliwe będzie również śledzenie położenia danej osoby na mapach). HTC Family już teraz zapowiada się interesująco i widać, że tajwański producent ma zamiar coraz mocniej uzależniać użytkowników od Sense UI.

HTC Family (fot. pocketnow)
HTC Family (fot. pocketnow)

O Listen, Read i Play początkowo było bardzo mało informacji, ale ostatnio się to zmieniło. Jak sugerują różne źródła, HTC Play będzie nietypowym serwisem z grami dla urządzeń z logo firmy. Dlaczego "nietypowym"? Część ekspertów twierdzi, że HTC wykorzysta współpracę z OnLive i na MWC 2012 pojawi się dedykowany klient OnLive, stanowiący integralną część Sense UI.

Ma to umożliwiać grę w znane z komputerów i konsol hity na urządzeniach mobilnych z wykorzystaniem streamingu i zewnętrznych serwerów. Rozwiązanie to wymaga jednak szybkiej łączności (najlepiej LTE), a co za tym idzie - na razie może być dostępne na dużą skalę jedynie na wybranych rynkach (jak Stany, Korea czy Japonia).

Dlatego też wydaje się mało prawdopodobne, aby HTC Play było nazwą klienta OnLive. Część źródeł sugeruje, że być może będzie to platforma z dedykowanymi smartfonom z Sense UI grami EA Mobile. Współpraca firm została zapowiedziana już w połowie zeszłego roku, ale na razie nie przyniosła ona efektów. Być może więc na MWC pojawi się zapowiedź bazy gier dla nowych modeli HTC. Przypomnę, że początkowo firmy miały rozwijać tytuły obsługujące trójwymiarowy ekran EVO 3D, ale nie wykluczono rozszerzenia współpracy na inne smartfony tajwańskiego producenta.

Inną bardzo prawdopodobną opcją, o której mówiło się kilka razy w ciągu ostatnich tygodni, jest dodanie obsługi PlayStation Suite w najnowszych modelach z serii One. Sony już jakiś czas temu rozważało licencjonowanie PS Suite innym firmom, a HTC - obok LG i Motoroli - było wymieniane wśród nich. Mimo sentymentu, jakim darzę legendarne tytuły z PSOne, wątpię, aby pod nazwą HTC Play kryła się aplikacja PlaySTation Suite.

Obsługa gier ze starej konsoli nie jest obecnie wielkim osiągnięciem, a same tytuły nie cieszą się dużą popularnością (co widać doskonale po znikomym zainteresowaniu użytkowników Xperii PLAY i Sony Tablet S). Oczywiście może się okazać, że funkcja ta pojawi się w telefonach HTC, ale pewnie nie będzie jedną z kluczowych nowości zaprezentowanych na MWC.

Mówi się też o innej możliwości współpracy między HTC a japońskim gigantem. Od jakiegoś czasu widać, że Tajwańczycy starają się rozwijać funkcje multimedialne, czego dowodem są choćby wspomniane HTC Watch, Beats Audio czy funkcja odnajdywania okładek w Flyer, przygotowana we współpracy z Gracenote. HTC wciąż brakuje jednak usługi muzycznej z prawdziwego zdarzenia.

Google co prawda wprowadził Google Music, ale zanim trafi ono poza granice USA, minie jeszcze ładnych kilka miesięcy. Tajwańczycy pozostają więc w tyle za Samsungiem i Sony, którzy mają własne sklepy z muzyką - odpowiednio Music Hub przygotowany przez 7digital i Sony Music Unlimited. W modelach z Sense znajduje się klient sklepu Amazon MP3 Store, ale nie jest on dostępny dla wszystkich użytkowników i nie przynosi zysków HTC.

Źródła zbliżone do tajwańskiego producenta sugerują, że firma może podpisać umowę z Sony i w modelach z Sense UI pojawi się aplikacja zapewniająca dostęp do sklepu japońskiego giganta. Rozwiązanie to jest ciekawe, ale czy rzeczywiście firmy - będące przecież konkurentami na rynku Androida - rozpoczną współpracę? Tego nie wiadomo, ale byłoby to dziwne.

Sony straci ważny atut, a HTC i tak nie będzie czerpać zysków ze sprzedaży. Firma może równie dobrze przygotować własny sklep z muzyką (oczywiście we współpracy z odpowiednim dostawcą treści). Według informacji, które pojawiły się na początku stycznia, dostępne w nim utwory byłyby wolne od zabezpieczeń DRM, a użytkownicy mogliby je łatwo synchronizować między różnymi urządzeniami z Sense UI, a nawet wgrywać na Google Music.

Za rozwój sklepu może odpowiadać Saffron Digital, które przygotowała HTC Watch. W tym przypadku mówi się jednak o platformie przypominające Spotify, która będzie umożliwiała streaming wybranych kawałków, bez konieczności ich kupowania (wypożyczanie na wzór HTC Watch). Byłaby ona połączona z odtwarzaczem HTC Music i działała zapewne na wzór Nokia Muzyka z Lumii.

HTC, mimo mniejszych środków niż Samsung czy Sony, ma zamiar przygotować pełny ekosystem własnych usług, które będą wyróżniać telefony z Sense UI na tle konkurencji. W dużym stopniu mogą one również przekonać potencjalnego klienta do wyboru rozwiązania tajwańskiej firmy, a nie np. któregoś z Galaxy S Samsunga.

Jak będzie, przekonamy się zapewne już podczas konferencji HTC na MWC 2012, która odbędzie się 26 lutego. Już teraz mogę jednak zaryzykować stwierdzenie, że jeżeli plotki okażą się prawdziwe, największymi zaletami serii HTC One mogą być nie wydajne procesory, duże ekrany czy Beats Audio, ale właśnie dodatkowe usługi sprzężone z nakładką Sense.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.