Huawei Mate 9 Porsche Design to symbol drogi, którą Huawei pokonał przez ostatnich kilka lat

Huawei Mate 9 Porsche Design to symbol drogi, którą Huawei pokonał przez ostatnich kilka lat03.11.2016 16:44

To niewiarygodne, jak daleko Huawei zaszedł na rynku mobilnym w ciągu kilku lat.

Huawei kiedyś

Przed kilkoma laty Huawei znany był konsumentom głównie z produkcji routerów i modemów. Smartfony były dostępne w sklepach i w ofertach operatorów, ale zwracały na siebie uwagę co najwyżej niską cenę. Telefony tej firmy miały raczej łatkę taniego, niepewnego sprzętu firmy, której nazwy nikt nie potrafił wymówić.

W Polsce o Huaweiu głośno zrobiło się latem 2011 roku

Wtedy to Huawei oraz sieć Play ruszyli z głośną kampanią "Testuj Smartfona", której twarzą był Kuba Wojewódzki. W ramach akcji jej bohater - smartfon Huawei Ideos U8500 - został rozesłany do 150 000 osób, którzy mieli dwa tygodnie na zapoznanie się z urządzeniem.

Plakat sieci Play z 2011 roku
Plakat sieci Play z 2011 roku

Przypomnę tylko, że mówimy o lecie 2011 roku. Było to rok po premierze pierwszego smartfona z linii Galaxy S, kiedy to mnóstwo Polaków miało w kieszeniach zwykłe komórki Nokii, a smartfony znało co najwyżej z reklam. Wiele osób dzięki tej kampanii miało pierwszy kontakt nie tylko z marką Huawei, ale i smartfonami w ogóle. Takie były zresztą jej założenia.

Problem w tym, że Huawei Ideos U8500 był paździerzem jakich mało

3,2-calowy ekran 480p, 1-rdzeniowy procesor z zegarem 528 MHz i 256 MB pamięci RAM - już pięć lat mówiliśmy o najniższej możliwej półce. Ten telefon działał okropnie, przy czym już samo użycie słowa "działał" to nadużycie.

W akcji "Testuj Smartfona" wzięło udział paru moich znajomych. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że już nigdy nie wezmą do ręki żadnego huaweia, a i ogólnie do smartfonów jeszcze długo podchodzili niechętnie.

Huawei dziś

Od tej niefortunnej akcji minęło 5 lat. Co się zmieniło? Huawei znajduje się na podium wśród największych producentów smartfonów na świecie, a w Polsce - jak wynika z danych z maja 2016 - logo tej firmy ma na obudowie co piąty sprzedany smartfon.

Huawei dobrze radzi sobie z budowaniem wizerunku marki premium

Flagowe smartfony z linii Huawei P zna każdy, kto choć trochę interesuje się rynkiem. Do ich promowania firma zatrudnia zresztą celebrytów. Ambasadorami Huaweia są m.in. Henry Cavill, Scarlett Johansson czy Robert Lewandowski.

Nie można również zapomnieć o tym, że aparat Huaweia P9 sygnowany jest logotypem Leiki - firmy, która jest ikoną fotografii.

Zaprezentowany dziś Huawei Mate 9 Porsche Design to idealne podsumowanie ostatnich lat działalności firmy
  • Rok 2011 - Huawei za własną kasę wysyła ludziom 150 000 swoich ledwo zipiących low-endowców, byle tyle jak najwięcej osób o nim usłyszało.
  • Rok 2016 - Huawei ma telefon stworzony we współpracy z Leicą i ekskluzywnym studiem projektowym Porsche Design, który kosztuje tyle, co dwa iPhone'y.
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.