Huawei P9 - pierwsze wrażenia

Huawei P9 - pierwsze wrażenia27.04.2016 14:12
Łukasz Skałba

Polska premiera flagowego Huaweia na rok 2016 już za nami. Na ściance z logo chińskiego producenta pojawiło się sporo osób znanych z tego, że są znani, a imprezę zwieńczył koncert Ani Dąbrowskiej. Nie ona była jednak gwiazdą wieczor

Porządny kawałek smartfona

Huawei P9 prezentuje się naprawdę dobrze. Niestety na premierze do jego tyłu były doczepione duże zabezpieczenia, więc ciężko mi określić, czy dobrze leży w dłoni. Wiem jednak na pewno, że materiał, z którego został wykonany jest śliski, więc przy korzystaniu (szczególnie z większego modelu) trzeba zachować ostrożność lub sprawić sobie gumowe plecki.

Ekrany? Po prostu dobre

Ekran podstawowego modelu P9 jest wykonany w technologii IPS LCD i ma przekątną 5,2 cali i rozdzielczość 1080p. Jest on oczywiście bardzo dobry, ale pośród innych tegorocznych flagowców jednak trochę ginie. Nie chodzi nawet o to, że jest słaby, bo pewnie nie jest. Po prostu jest prawidłowy - nie wyróżnia się zupełnie niczym.

Huawei P9
Huawei P9

Prawdę mówiąc, wyświetlacz z P9 Plus wywarł na mnie bardzo podobne wrażenie. Niby mamy tu już technologię AMOLED, jednak nie jest to wyświetlacz z kategorii tych wywołujących niemy okrzyk “wow”.

Ramki wokół wyświetlacza to z kolei dosyć spory zawód. Nie mają one praktycznie nic wspólnego z tymi ukazanymi na grafikach promocyjnych. Tam ekran zajmuje całą szerokość przedniego panelu. W rzeczywistości między bocznymi ramkami, a właściwym wyświetlaczem, mamy jeszcze czarny pasek, który niestety nie wyświetla obrazu jak to jest pokazane na renderach.

Aparat to mistrzostwo marketingu

Aparaty Huaweia P9 powstały przy współpracy z Leicą. Wie to chyba każdy, bo producent przykłada do tego ogromną wagę. Co z tego, że obiektywy te mają jasność f/2.2… Ważne jest to, że mają podpis Leiki!

Trudno mi teraz oceniać aspekty fotograficzne tego smartfona, bo na premierze nie było zbyt dobrych warunków do jego przetestowania. Wydaje mi się jednak, że w tej kwestii, największym osiągnięciem Huaweia, jest bardzo skutecznie prowadzona kampania marketingowa.

iOS-owe oprogramowanie

Co do wydajności i oprogramowania, to praktycznie nic się nie zmieniło - nadal mamy bardzo dobrze zoptymalizowany system, pod niektórymi względami nawiązujący do iOS-u. W “nowym” EMUI nadal brakuje osobnego app drawera.

Świetna wycena

I to by było na tyle. Po tym krótkim kontakcie z nowym flagowcem Huaweia stwierdzam, że jego największą zaletą jest cena. Byłem nastawiony na to, że ujrzę urządzenie pod pewnymi względami wyjątkowe. Tymczasem Huawei P9 jest po prostu porządnym, świetnie wykonanym flagowcem, z dobrym aparatem, niezłym ekranem i płynną nakładką. Gdyby jednak kosztował 3 tysiące złotych prawdopodobnie zginąłby wśród konkurencji.

Huaweiowi należą się więc gratulacje za dwie rzeczy - świetnie poprowadzone działania marketingowe (chociażby kampania z Robertem Lewandowskim) oraz bardzo rozsądną wycenę na poziomie 2399 zł.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.