Huawei bije własne rekordy sprzedaży. Ile smartfonów dostarczył w pierwszej połowie roku?

Huawei bije własne rekordy sprzedaży. Ile smartfonów dostarczył w pierwszej połowie roku?25.06.2015 07:45
Huawei P8
Konrad Błaszak

Chińskie firmy z każdym rokiem sprzedają coraz więcej smartfonów, a 2015 będzie jeszcze lepszy. Świetnym tego przykładem są wyniki Huaweia oraz Xiaomi za pierwszą połowę roku.

Obserwując Huaweia w tym roku można śmiało powiedzieć, że radzi sobie na razie całkiem dobrze. Nowy flagowy model P8 jest interesujący i jak tylko nieco potanieje, to może znaleźć wielu nabywców. Poza tym dla mniej wymagających użytkowników została stworzona wersja Lite, a dla ludzi o ogromnych dłoniach powstał P8max z 6,8-calowym ekranem. Nie wolno też zapominać o marce Honor, która pojawiła się również na naszym rynku, a ciekawym modelem jest chociażby 4C. Huawei bez wątpienia ma kilka interesujących urządzeń w swojej ofercie i nic dziwnego, że pierwsza połowa roku jest rekordowa.

Jak informuje Mobile-Dad, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku Huaweiowi udało się dostarczyć na rynek 50 milionów smartfonów. Jest to wynik lepszy aż o 46% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim, gdzie na rynek trafiły 34 miliony urządzeń. Nic dziwnego, że przychód za dwa pierwsze kwartały 2015 wyniósł 6,9 miliarda dolarów. Tak dobry rezultat jest nawet nieco zaskakujący, ponieważ według Strategy Analytics w pierwszym kwartale Huawei dostarczył jedynie 17,3 miliony urządzeń, co oznaczałoby bardzo dużą poprawę w kwartale drugim.

Śledząc uważnie wyniki sprzedaży poszczególnych producentów nie sądziłem, że Chińczykom uda się osiągnąć aż tak dobry rezultat. Jeśli nie zwolnią w drugiej połowie roku, to w zasięgu ręki jest bariera 100 milionów urządzeń. Znacząco może się do tego przyczynić stworzenie nowego Nexusa oraz jeszcze większe zaangażowanie w rozwijanie marki Honor.

Huawei P8
Huawei P8

Warto wspomnieć również o tym, jak radzi sobie jeden z lokalnych konkurentów, czyli Xiaomi. Miron pisał ostatnio, że temu producentowi w pierwszej połowie roku udało się dostarczyć na rynek aż 35 milionów urządzeń. Jest to wynik lepszy o 9 mln w porównaniu do analogicznego okresu w 2014. Najciekawsze w tych liczbach jest to, że Xiaomi nie wystartowało jeszcze z oficjalną sprzedażą swoich smartfonów z USA oraz Europie. Na rodzimym podwórku Chińczykom już udało się pokonać Samsunga czy opisywanego Huaweia, więc zastanawiające jest, jak poradziliby sobie w naszej części świata. Szczególnie, że Xiaomi wyrasta również na lidera rynku wearables.

Chińskie firmy bez wątpienia z każdym rokiem będą zyskiwać na znaczeniu. Zastanawiające jest jak odpowiedzą na większe zainteresowanie urządzeniami z Państwa Środka inne firmy. Pozycja Apple i Samsunga wydaje się na razie nie zagrożona, ale mniejsze firmy jak Sony czy HTC mogą boleśnie odczuć na własnej skórze chińską ofensywę.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.