i.am/PULS oficjalnie. Wbrew pozorom zegarek will.i.ama może zatrząść rynkiem

i.am/PULS oficjalnie. Wbrew pozorom zegarek will.i.ama może zatrząść rynkiem16.10.2014 10:20
i.am/PULS
Źródło zdjęć: © youtube.com

Wcześniejsze zapowiedzi znalazły pokrycie w rzeczywistości i zegarek will.i.ama ujrzał w końcu światło dzienne. Czy ma on jakiekolwiek szanse na większy sukces?

Już kilka miesięcy temu will.i.am zapowiadał, że jego zegarek nie będzie wymagał sparowania z telefonem, dzięki czemu miałby wyróżniać się na rynku. I faktycznie, Puls nie wymaga sparowania z telefonem, bo de facto sam jest zakładanym na nadgarstek telefonem. Czy jednak faktycznie jest pod tym względem bezkonkurencyjnym? Cóż, kilka miesięcy temu will.i.am nie wiedział, że Samsung przygotowuje Geara S.

i.am/PULS
i.am/PULS

Co do zaoferowania ma Puls? Gadżet w formie opaski ma wygięty, dotykowy ekran, za pomocą którego będzie można obsługiwać zmodyfikowaną i specjalnie przystosowaną do tego urządzenia wersję Androida. Część funkcji obsługiwać będzie można także za pomocą głosu, gdyż firma i.am+ przygotowała autorskiego asystenta głosowego.

i.im/PULS
i.im/PULS

Smartwatch dzięki obsłudze sieci 3G pozwoli na prowadzenie rozmów głosowych, wysyłanie SMS-ów czy też korzystanie z aplikacji sieciowych (na razie wiadomo o Facebooku, Twitterze i Instagramie). Napędzany jest przez bliżej nieokreślony procesor Qualcomma, którego wspiera 1 GB RAM-u. Całość uzupełnia 16 GB pamięci wewnętrznej, GPS, krokomierz i elastyczna bateria.

i.am PULS Smart Band | First Look

Co ponadto? i.am+ przewidział nie tylko sam zegarek, ale i dedykowane mu usługi i akcesoria. Poza wspomnianym asystentem głosowym użytkownikom Pulsa udostępniony zostanie serwis streamingu muzyki. W kwestii dodatków na razie wiadomo o plecaku z wbudowanymi głośnikami i kurtce, która ładuje urządzenie, gdy to dotyka rękawów. Brzmi intrygująco.

Czy coś takiego może odnieść sukces?

Gdybyście zapytali mnie o to pół roku temu, to bez zastanowienia stwierdziłbym, że nie. Jeszcze nie tak dawno myślałem, że jest to gadżet, który znany muzyk przygotował tylko dlatego, że go na to stać, ale w starciu z gigantami mobilnego rynku nie ma żadnych szans. Dziś nie jestem tego taki pewien.

Zwróciliście uwagę na to, jak Apple pozycjonuje swojego Watcha? Nie jest to tylko kolejny kawałek elektroniki, lecz przede wszystkim biżuteria i modny gadżet. Podczas gdy z Moto 360 przed rynkowym debiutem lansował się redaktor naczelny serwisu The Verge, Apple Watch gości w paryskich salonach mody czy też na okładkach kolorowych magazynów.

Źródło zdjęć: © theguardian.com
Źródło zdjęć: © theguardian.com

Motoroli, Samsungowi czy innym firmom, które konsumentom kojarzą się głównie z technologią, a nie stylem i modą, ciężko będzie uderzyć w ten rynek. O wiele łatwiej może się tutaj odnaleźć ktoś, kogo na co dzień można oglądać na okładkach gazet czy na zdjęciach robionych przy "ściance". Ktoś, kto jest idolem milionów młodych ludzi. Ktoś taki jak will.i.am.

Hello, i.am/PULS

Ok, gwiazda popu nie sprawi raczej, że Pulsa będzie można podziwiać na nadgarstkach słynących z wysublimowanego stylu polityków i rekinów biznesu. Niemniej will.i.am jest bez wątpienia postacią wpływową i już teraz macha swoim zegarkiem na koncertach, na które chodzą całe rzesze fanów. Podejrzewam, że to tylko kwestia czasu, aż Puls zacznie się pojawiać w teledyskach i na rękach innych gwiazd show-biznesu. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, by stał się po prostu modnym gadżetem wśród młodzieży. To wciąż gigantyczny kawałek tortu do zgarnięcia.

Smartwatch will.i.ama nasuwa mi skojarzenia ze słuchawkami Beats by Dr. Dre. Popularny raper dokonał, wydawałoby się, niemożliwego, bo w kilka lat na rynku słuchawek premium praktycznie zdetronizował gigantów audio z tradycjami i potężnym zapleczem technologicznym. Nie zdziwię się, jeśli will.i.am zrobi dokładnie to samo na rynku inteligentnej galanterii, ale to zależeć będzie oczywiście tylko i wyłącznie od decyzji, które podejmie jego firma. Potencjał bez wątpienia jest. Pytanie tylko, czy nie zostanie zmarnowany.

Na razie cena i dokładna data premiery Pulsa nie są znane. Wiadomo tylko, że przed Bożym Narodzeniem będzie go można znaleźć w ofercie sieci AT&T (Stany Zjednoczone) oraz O2 (Wielka Brytania).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.