Zobacz, ile iPadów sprzedaje Apple w czasie rzeczywistym

Zobacz, ile iPadów sprzedaje Apple w czasie rzeczywistym06.04.2010 07:15
Ile Apple sprzedaje iPadów? There
Krzysztof Basel

Apple podało dzisiaj informację o sprzedaży ponad 300 tysięcy iPadów już pierwszego dnia po premierze. Z Apple nawet liczenie sprzedanych tabletów jest proste. Nawiązując do znanego sloganu reklamowego - there's a web for that, czyli mamy na to odpowiednią stronę. Witrynę, która zlicza sprzedane iPady niemal w czasie rzeczywistym.

Apple podało dzisiaj informację o sprzedaży ponad 300 tysięcy iPadów już pierwszego dnia po premierze. Z Apple nawet liczenie sprzedanych tabletów jest proste. Nawiązując do znanego sloganu reklamowego - there's a web for that, czyli mamy na to odpowiednią stronę. Witrynę, która zlicza sprzedane iPady niemal w czasie rzeczywistym.

Odpowiednią stronę do zliczania sprzedanych iPadów uruchomiła sieć reklamy internetowej Chitika. Specjalny system zlicza, ile unikalnych iPadów łączy się z Internetem i wykorzystuje ich sieć reklamową. System bierze pod uwagę, jaką część Internetu widzi i odpowiednio aktualizuje wyniki. Dane uwzględniają też położenie geograficzne tabletów, a wyniki podzielono na konkretne stany w USA. W rankingu bezapelacyjnie prowadzi oczywiście Kalifornia, czyli ojczyzna firmy Apple, z wynikiem prawie 20%.

Jak widać system firmy Chitika nie jest w 100% idealny i tylko w pewnym stopniu potrafi zliczyć ilość sprzedanych iPadów. Mimo wszystko jest to ciekawe narzędzie, które chociaż mniej więcej potrafi posłużyć do sprawdzenia wiarygodności informacji o ilości sprzedanych tabletów Apple podawanych przez różne inne źródła i analityków.

Pierwszy raz trafiłem na stronę Chitika jeszcze wczoraj kilka godzin przed północą i na własne oczy widziałem, jak licznik przekroczył liczbę 300 tysięcy. Apple podało ok 12 godzin wcześniej, że tylko pierwszego dnia sprzedało ponad 300 tysięcy iPadów. Albo wyliczenia sieci reklamowej są niekompletne, albo Apple nieco zawyżyło swoje dane. Trudno mi przecież uwierzyć, że są ludzie, którzy kupili iPada i nie surfują nim po Internecie. Jest jeszcze trzecia możliwość - liczby różnią się, ponieważ Apple mogło uwzględnić w swoich wynikach także urządzenia sprzedane do pośredników, np. Best Buy. Także fizycznie iPady zostały sprzedane, ale nie trafiły jeszcze w ręce klientów.

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.