Instagram nie działa na Windows Phonie? To ja podziękuję za taki system

Instagram nie działa na Windows Phonie? To ja podziękuję za taki system31.08.2015 06:26
Lumia
Źródło zdjęć: © Microsoft
Konrad Błaszak

Wiecie czym w ostatnim czasie dla wielu użytkowników Instagrama na Windows Phonie różni się ich wersja od tych na Androidzie oraz iOS? Tym, że tamte działają.

Jestem wielkim fanem Instagrama. Ostatnie zmiany, dzięki którym można umieszczać poziome oraz pionowe materiały - mimo, że budzące skrajne emocje wśród użytkowników - mi przypadły do gustu i pokazują, że serwis cały czas się rozwija. Wygląda nawet na to, że w dobrym kierunku (wcześniej zwiększono rozdzielczość zdjęć do 1080 x 1080 pikseli), ale nie dla użytkowników smartfonów z systemem Windows Phone.

Ostatnio zauważyłem na swoim urządzeniu z okienkami, że nie mogłem odświeżyć strumienia zdjęć oraz powiadomień. Zdarzyło mi się to kilkukrotnie, ale ja na szczęście mam drugi telefon z Androidem, więc szybko o tym zapominałem. Myślałem, że mam jakiś chwilowy problem z siecią lub jest po prostu wystąpiła jakaś awaria. Niestety jak informuje Windows Central, z tym samym spotkało się bardzo wielu użytkowników aplikacji Instagram. Błąd ten powoduje, że nie można zobaczyć zdjęć znajomych oraz informacji o tym, kto polubił wrzuconą rano fotkę śniadania. Można pomyśleć, że zostanie to zaraz naprawione, a powodują to ostatnie zmiany i nie ma się czym przejmować. Niestety wystarczy rzucić okiem na ostatnią aktualizację, żeby nie mieć wątpliwości co dalej będzie z tym błędem.

22.03.2014

To jest data ostatniej aktualizacji Instagrama, który - co istotne - od początku swojej obecności nie zdążył jeszcze wyjść z fac beta! Dzięki temu wiem, że moim następnym telefonem na pewno nie będzie już nic z mobilnymi Windowsem. Nie chcę, żebyście źle mnie zrozumieli. Jestem fanem tej platformy i dość wspomnieć, że właśnie przez zakup Samsunga Omniii M z Windows Phone'em 7 zacząłem pisać o technologiach. Gdyby nie system Microsoftu to prawdopodobnie nie czytalibyście moich tekstów, więc - przynajmniej dla mnie - świetnie się złożyło. Niestety zaczynam tracić cierpliwość do mobilnych okienek.

Instagram BETA nieaktualizowany od grubo ponad roku. Messenger - mimo przychodzących powiadomień - nie pokazuje mi wiadomości (czasem trzeba restartować aplikację, a czasem po prostu liczyć na szczęście, że zacznie działać). Snapchata w ogóle brak, podobnie jak Menadżera Stron FB. Nawet ostatnio świetna nawigacja HERE prowadziła mnie w pole i musiałem sprawdzić dokładny adres na mapach Google. Właśnie przez takie szczegóły Lumia jest moim drugim telefonem i wolę nawet Androida, który nie zawsze jest demonem szybkości. Na nim mam przynajmniej pewność, że na pewno uda mi się zrobić to, co chcę.

Oczywiście są dwa wyjście z takiej sytuacji. Jedną z nich jest korzystanie z nieoficjalnych aplikacji jak 6tag, czyli klient Instagrama (ostatnia aktualizacja - 30.08.2015), a drugim czekanie aż projekt Astoria - pozwalający łatwo przenosić deweloperem aplikacje z Androida na WP - ruszy pełną parą. Niestety każda z nich ma wady. Firma może zablokować nieoficjalne aplikacje lub użytkowników, którzy z nich korzystają, a deweloperzy mimo ułatwienia ze strony Microsoftu nadal mogą nie interesować się przenoszeniem swoich aplikacji.

Właśnie przez to z każdym dniem tracę cierpliwość do Windows Phone'a. Nie jest to wina samego systemu, ale deweloperów, którzy mają gdzieś tę platformę. Ja nie jestem od tego, żeby z nimi walczyć o zainteresowanie mobilnymi okienkami, więc wygląda na to, że moim następnym telefonem będzie coś na Androidzie. To jest dla mnie wybór po prostu rozsądniejszy i - co może wielu zaskoczyć - dużo mniej kłopotliwy. Z ostatecznym wyborem zaczekam do premiery mobilnego Windwowsa 10, ale na razie nic nie wskazuje na to, żebym miał zmienić zdanie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.