Instagram - co to jest i jak działa?
12.02.2018 13:20, aktual.: 20.02.2020 08:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Co łączy Dodę, Kim Kardashian, Beyonce, Annę Lewandowską i uczennicę z sąsiedztwa? Wszystkie są bardzo aktywne na Instagramie, czyli obecnie najpopularniejszej aplikacji do publikacji zdjęć oraz filmów z szerokim wachlarzem filtrów i dodatków, które urozmaicą zwyczajne fotografie.
Co to jest Instagram?
Instagram to aplikacja oraz portal internetowy, które służą do dzielenia się zdjęciami. Cechą charakterystyczną jest kwadratowy format, do którego dostosowywane są fotografie. W ramach Instagrama znajduje się wiele filtrów, które pozwalają uatrakcyjnić naszą twórczość. Ta bezpłatna aplikacja dostępna jest dla telefonów z systemem Android, iOS-a i Windows Phone.
Instagram został założony w 2010 r. przez Kevina Systroma i Marka Kriegera. Nazwa aplikacji pochodzi od połączenia słów instant camera i telegram. Konta mają zarówno osoby prywatne, celebryci (najczęściej obserwowani na platformie) jak i firmy, które w ten sposób promują swoją działalność. Autorzy najchętniej oglądanych profili dostają nieraz propozycje zarobku np. przez lokowanie produktu. Mogą także sprzedawać swoje zdjęcia. Obecnie Instagram występuje w 33 wersjach językowych i należy do korporacji Facebook. Współpracował także z Twitterem.
Jak działa Instagram?
Instagram, podobnie jak Facebook, posiada tablicę, gdzie pojawiają się najnowsze zdjęcia naszych znajomych. Aplikacja pozwala na interakcje za pomocą wiadomości prywatnych i komentarzy pod postami. Możemy też docenić fotografię czy film serduszkiem. Istotną cechą Instagrama jest obecność hashtagów, czyli oznaczeń zdjęć, które określają np. miejsce, czas, atmosferę czy emocje, z jakimi pozwiązujemy publikowaną grafikę (#wakacje #sopot #lato2018). Tagi w języku angielskim będą wyszukiwane przez większą liczbę osób.
Wśród funkcji Instagrama można wymienić m.in.:
- edytowanie zdjęć za pomocą filtrów i innych narzędzi takich jak napisy, naklejki czy rysunki;
- tworzenie kolaży;
- tworzenie historii na podstawie zdjęć i filmów, które znikają po 24 godzinach (podobnie jak na Snapchacie);
- komunikacja ze znajomymi i udostępnianie im naszych treści;
- publikowanie postów tekstowych, nie zawierających zdjęć czy filmów;
- tagowanie (hashtagi) zdjęć, pozwalające na łatwiejsze znalezienie profilu przez innych użytkowników.