Instagram zwariował. Zalał mi ekran główny zdjęciami obcych osób

Instagram zwariował. Zalał mi ekran główny zdjęciami obcych osób20.08.2020 14:20

Poprawka - pół biedy, gdyby to chociaż były osoby.

Instagram 19 sierpnia ogłosił globalne udostępnienie funkcji "proponowane posty". Idea jest taka: gdy użytkownik zobaczy już wszystkie fotki i filmy udostępnione przez obserwowane profile, ujrzy pod nimi niekończącą się listę proponowanych treści "bazujących na zainteresowaniach".

U mnie wspomniana nowość pojawiła się dzień później. Wygląda na to, że wdrażanie odbywa się stopniowo, bo reszta redakcji ma jeszcze stary widok. Szczęściarze.

Oto jak proponowane posty na Instagramie wyglądają w praktyce

Po wejściu na Instagram widzę coś takiego:

Na czerwono oznaczyłem zdjęcia udostępnione przez profile, które świadomie obserwuję. A właściwie zdjęcie. Tak - jest tylko jedno.

Instagram twierdzi co prawda, że resztę treści już widziałem, ale w domyślnym widoku i tak wolałbym zobaczyć drugi raz to samo zdjęcie znajomego niż falę fotek, które mnie kompletnie nie interesują.

Szczęście w nieszczęściu jest takie, że można przywrócić stary widok klikając w "zobacz starsze posty". Jeszcze...

Tym sprytnym sposobem Instagram przemyca więcej reklam

Na powyższym zrzucie ekranu uwieczniłem 18 wyświetlonych jedno pod drugim zdjęć i filmów, z których tylko 3 oznaczone są jako sponsorowane. Niemal cała reszta to proponowane posty takich marek jak LEGO, Pepsi czy Multikino.

Dlaczego wszystkie te posty nie są oznaczone jako sponsorowana? Ano dlatego, że Instagram nie wyświetlił mi 3 zdjęć LEGO dlatego, że LEGO za to zapłaciło. Wyświetlił je dlatego, że rzekomo pokrywają się z moimi zainteresowaniami. Tymczasem moje zainteresowania tą marką kończą się na tym, że w 2017 roku obejrzałem film "LEGO Batman".

To pokazuje, jak źle działa ten algorytm. Ale pójdźmy dalej.

W proponowanych widzę też kampanię Łódzkiego Centrum Wydarzeń. Mieszkam 270 km od Łodzi. Byłem w niej raz. Przejazdem.

Widzę fotkę udostępnioną przez Starbucksa. Najbliższy Starbucks jest ponad 100 km od mojego miejsca zamieszkania, a ostatnią kawę wypiłem jakieś 2 lata temu.

Widzę też post udostępniony przez Multikino. W moim mieście nie ma Multikina. Kino samo w sobie uwielbiam, ale w tej konkretnej sieci ostatni raz byłem - jeśli mnie pamięć nie myli - w 2009 roku.

Jeśli w proponowanych widzę niemal wyłącznie fotki i filmy udostępnione przez marki, dla mnie jest to reklama. Niekończąca się fala reklam. Niespecjalnie skutecznie dopasowanych reklam.

Podejrzewam, że Instagram wprowadził zmiany z dwóch powodów

Wszystko wskazuje na to, że Instagram chce wyłącznie:

  • wydłużyć czas, który użytkownicy spędzają na Instagramie (teraz strumień zdjęć nigdy się nie kończy);
  • przypodobać się reklamodawcom, zwiększając zaangażowanie użytkowników na ich profilach.

W sytuacji, gdy przykładowo Pepsi płaci Instagramowi za wyświetlenie zdjęcia u 10 mln użytkowników, a to trafia do kolejnych 5 milionów jako post proponowany, gigant społecznościowy otwiera sobie drogę do negocjacji korzystniejszych warunków współpracy.

Patrzyłbym na tę funkcję inaczej, gdyby Instagram przemycał w taki sposób fotki obcych ludzi. To przynajmniej potencjalnie pozwoliłoby każdemu autorowi - w tym mi - dotrzeć do nowych obserwujących. Na to się jednak nie zanosi, bo jestem tylko miłośnikiem fotografii, a nie producentem słodkich napojów. Dla takich jak ja nie ma już na Instagramie miejsca.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.