iPad liderem mobilnego dostępu do Sieci

iPad liderem mobilnego dostępu do Sieci14.01.2012 13:18
Zbyszek Kowal

Rosnący udział odsłon stron internetowych generowanych za pomocą urządzeń mobilnych, zwiększająca się popularność smartfonów i tabletów, zmieniające się nawyki internautów – czy rok 2012 upłynie pod znakiem technologii mobilnych?

Dane zgromadzone dzięki gemiusTraffic pokazują, że udział osłon stron internetowych, generowanych za pomocą urządzeń mobilnych jest wciąż mniejszy, niż udział odsłon wykonywanych za pomocą komputerów stacjonarnych. Takiego wyniku można się spodziewać, jednak co ważne, udział odsłon mobilnych dynamicznie rośnie. W sierpniu 2011 r. w krajach regionu CEE, objętych badaniami Gemius procent udziału odsłon mobilnych wahał się w granicach 2 proc. Wyjątkiem jest rynek słowacki, gdzie 4 proc. wszystkich odsłon stron internetowych jest generowane przez użytkowników urządzeń mobilnych.

Warto zauważyć, że udział odsłon mobilnych w regionie CEE, jeszcze rok wcześniej był znacznie niższy i wynosił, np. 0,87 proc. na Ukrainie i 1,87 proc. na Słowacji. Podobny trend można zaobserwować w krajach Europy Zachodniej – przykładem może być tutaj Dania, gdzie we wrześniu 2011 r. udział odsłon mobilnych wynosił 2,2 proc. a rok później już 7 proc.

Z jakich urządzeń mobilnych korzystają internauci?

Jeśli przeanalizujemy, za pomocą jakich urządzeń mobilnych internauci łączą się z siecią, niekwestionowanym liderem w krajach regionu CEE w 2011 r. był iPad. Ponad jedna piąta odsłon stron internetowych dokonanych w krajach, dla których dostępny jest serwis gemiusRanking, dokonana została właśnie za pomocą iPada. Warto podkreślić, że wyniki dla tego urządzenia rosną systematycznie – o około 8 punktów procentowych między styczniem i wrześniem 2011 r. Powyższą tendencję można zaobserwować we wszystkich krajach regionu poza Bułgarią, Słowacją i Węgrami, gdzie pozycję lidera zajmuje iPhone. W większości analizowanych przez Gemius krajach iPhone zajmuje II miejsce pod względem liczby odsłon stron www generowanych za jego pomocą. Z kolei urządzenia marki Samsung – GT- i9000 (Galaxy S) and GT – i9100 (Galaxy SII) pod względem liczby generowanych odsłon, dzieli od lidera aż 18 punktów procentowych.

W jakich porach dnia internauci łączą się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych?

Wzorzec korzystania z internetu przez użytkowników urządzeń mobilnych różni się od aktywności internautów łączących się z siecią za pomocą komputerów stacjonarnych. Dane zebrane w serwisach gemiusRanking w Polsce, Słowenii, Bułgarii, Rosji, Czechach, na Węgrzech, Ukrainie i Słowacji, pokazują, że internauci, łączący się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych, są aktywni głównie o poranku, ale największą liczbę odsłon mobilnych odnotowywano około godz. 9.00 czasu środkowoeuropejskiego. Przeciętni internauci rozpoczynali dzień łącząc się z internetem przez urządzenia mobilne, by potem korzystać z komputera stacjonarnego, a dzień kończyli również z „internetem w komórce”. Ta prawidłowość, może stanowić wskazówkę dla reklamodawców i pomóc im przygotować taką formę przekazu reklamowego, żeby dotarła do jak największej liczby internautów.

W krajach Europy Środkowo-Wschodniej mobilny dostęp do internetu zyskuje coraz większą popularność dzięki łatwemu dostępowi i coraz niższym cenom urządzeń mobilnych oraz poprawie szybkości połączeń i transferu danych. O stałym wzroście tego rynku świadczą również zwiększający się ruch na stronach internetowych generowany przez urządzenia mobilne, coraz większe zaangażowanie użytkowników i wzrastający procent odsłon generowanych przez urządzenia mobilne. Jeszcze kilka lat temu branża internetowa ostrożnie podejmowała decyzje o inwestycjach w tworzenie kreacji reklamowych i aplikacji na urządzenia mobilne. Obecnie stanowią one istotną, szybko rozwijającą się gałąź branży nowoczesnych technologii i zmieniły sposób, w jaki korzystamy z sieci.

Źródło: Gemius

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.