iPhone 11 okazał się strzałem w 10. Apple z rekordowym kwartałem

iPhone 11 okazał się strzałem w 10. Apple z rekordowym kwartałem30.01.2020 10:28

Ostatnie 3 miesiące 2019 roku okazały się dla Apple'a najlepszym kwartałem wszech czasów. I pomyśleć, że jeszcze kilka miesięcy wcześniej firma borykała się z małym kryzysem.

Przypomnijmy, że końcówka roku 2018 i większość roku 2019 była dla Apple'a okresem rekordowych spadków. iPhone XS i XR - choć wykręcały wyniki sprzedaży, o jakich konkurencja może pomarzyć - zostały przyjęte dużo słabiej, niż oczekiwano. Z zaciekawieniem obserwowałem desperackie wręcz działania Apple'a mające na celu minimalizację strat.

Jestem pewien, że na temat kampanii marketingowej iPhone'a XR powstaną tysiące prac magisterskich. By dopompować sprzedaż, Apple dosłownie stawał na rzęsach. Dość wspomnieć, że przez wiele tygodni strona Apple.com witała odwiedzających okraszoną asteryskiem ceną, która - jak się okazywało po głębszej analizie - obowiązywała wyłącznie wówczas, gdy ktoś w chwili zakupu zdecydował się na oddanie iPhone'a 7 Plus.

Tak Apple manipulował cenami iPhone'a XR na swojej stronie głównej
Tak Apple manipulował cenami iPhone'a XR na swojej stronie głównej

Apple nie wykonywał tak desperackich kroków nigdy wcześniej. Mówimy przecież o firmie, której można było zarzucić wiele, ale nie brak transparentności. Takie tanie manipulacje cenami były prawdziwym ewenementem.

Na tym nie koniec. Na wybranych rynkach Apple zdecydował się na obniżenie cen iPhone'ów na długo przed pojawieniem się kolejnej generacji. To także sytuacja bezprecedensowa, bo przecież firma znana jest z tego, że długo utrzymuje stałe ceny produktów lub co najwyżej je podnosi.

iPhone 11 sprzedaje się jednak rewelacyjnie

Firma chwali się, że w czwartym kwartale 2019 roku wygenerowała przychody na poziomie - uwaga - 91,82 miliarda dolarów. To najlepszy wynik w historii. O 7,5 mld wyższy niż w analogicznym okresie roku wcześniejszego. 9-procentowy wzrost rok do roku.

Warto odnotować, że w tym czasie linie Mac oraz iPad zanotowały spory spadek przychodów. Z olbrzymią nawiązką zrekompensowały go jednak usługi, urządzenia ubieralne i akcesoria oraz - przede wszystkim - iPhone'y.

Apple: wyniki sprzedaży za czwarty kwartał 2019 i 2018
Apple: wyniki sprzedaży za czwarty kwartał 2019 i 2018

Przychody ze sprzedaży smartfonów wzrosły rok do roku z 51,98 do 55,96 mld dolarów, a więc o blisko 4 mld dolarów.

Apple umie wyciągać wnioski

Dla obserwatora z zewnątrz taki wzrost zainteresowania iPhone'ami może się wydawać nielogiczny. iPhone 11 i 11 Pro nie różnią się przecież od swoich poprzedników jakoś drastycznie. Producent już trzeci rok wałkuje niemalże to samo wzornictwo.

A jednak Apple doskonale wyczuł, które aspekty wymagają poprawy. Nowe modele to przede wszystkim:

  • dużo lepsza jakość zdjęć, zwłaszcza w nocy;
  • dodatkowy aparat z ultraszerokokątnym obiektywem;
  • wydajniejsze baterie.

Nie bez znaczenia była z pewnością także zmiana polityki cenowej; iPhone 11 kosztuje mniej niż iPhone XR rok wcześniej. Jest przy tym inaczej pozycjonowany - nazwa wskazuje, że to podstawowy, pełnoprawny flagowiec, a nie jego tańsza alternatywa.

Jak widać, to wszystko wystarczyło, by Apple zanotował duże wzrosty na i tak mocno już nasyconym rynku. Jestem ciekaw, czy iPhone 12 będzie równie dobrze skrojony pod oczekiwania klientów.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.