iPhone 5 - moje pierwsze wrażenia

iPhone 5 - moje pierwsze wrażenia01.10.2012 18:00
iPhone 5
Mateusz Żołyniak

iPhone 5 od piątku dostępny jest w sprzedaży na naszym rynku, a już od północy tego dnia mogli kupić go w Play pierwsi zainteresowani. Dla mnie była to pierwsza okazja do zapoznania się z nowym smartfonem Apple'a.

iPhone 5 od piątku dostępny jest w sprzedaży na naszym rynku, a już od północy tego dnia mogli kupić go w Play pierwsi zainteresowani. Dla mnie była to pierwsza okazja do zapoznania się z nowym smartfonem Apple'a.

iPhone 5 to urządzenie, które zostało dość chłodno przyjęte w branży. Apple od części redaktorów i blogerów zebrał nawet cięgi za brak jakichkolwiek rewolucji i kolejne odświeżenie wcześniejszych wersji produktu. Patrząc obiektywnie, musiało tak być. Wygląd i specyfikacja urządzenia wyciekły co najmniej miesiąc przed oficjalną premierą, a sama prezentacja nie była zaskakująca. Można powiedzieć, że rozczarowała. Sam do ostatniej minuty konferencji czekałem na tak dobrze znane „one more thing”, czyli nieodzowny element wszystkich wystąpień Jobsa.

iPhone 5
iPhone 5

Mimo to nie oceniałem iPhone'a 5 negatywnie, chociaż nie wywarł też na mnie większego wrażenia (Nokia i Samsung pokazały ostatnio bardziej innowacyjne produkty). Dla mnie zapowiadał się jako najciekawszy telefon Apple'a, jaki powstał do tej pory. Chciałem więc sprawdzić, jak sprawuje się w rzeczywistości. Dlatego też wybrałem się na czwartkową premierę telefonu w sieci Play, gdzie miałem okazję pobawić się nim dłuższą chwilę.

iPhone 5 - krótki hands-on na polskiej premierze w Play

Całość prezentuje się zdecydowanie lepiej w rzeczywistości niż na zdjęciach. Mimo że początkowo miałem inne zdanie, muszę przyznać, że iPhone 5 bardziej podoba mi się od poprzedników. Jedynym mankamentem może być rysujący się tylny panel, na co już teraz uwagę zwraca część użytkowników. Szczerze mówiąc, wolę jednak parę rysek niż stłuczone szkło na tylnej części telefonu. Sądząc po konstrukcji i ramce wokół ekranu, niemal pewne jest, że także przednia część będzie dużo bardziej wytrzymała.

4-calowa Retina?

Kluczową zmianą w porównaniu z poprzednimi modelami jest oczywiście większy ekran Retina o rozdzielczości 1136 x 640 pikseli. Niestety, nie zrobił on na mnie dużego wrażenia. Wynika to oczywiście z faktu, że parę tygodni temu miałem okazję bawić się Lumią 920 z panelem PureMotion HD+. Cechują go rewelacyjny czas reakcji matrycy, powłoka ClearBlack i znacznie wyższa rozdzielczość. Nie zmienia to jednak faktu, że wyświetlacz iPhone'a to tradycyjnie najwyższa półka. Ekran IPS został wykonany w technologii in-cell, dzięki której czerń jest głębsza, a kolory bardziej nasycone. Widać poprawę w stosunku do 4/4S. Pod względem jakości można go porównać do Super LCD 2 z HTC One X.

Bez Jobsa to nie to samo...

Nie będę pisał o ich wadach (w piątek miałem okazję przekonać się o nich osobiście), bo głośno było o tym od momentu premiery urządzenia. Ważniejsze dla mnie jest to, że Steve pewnie nie wypuściłby oprogramowania w tak niedopracowanej formie. Ba - najprawdopodobniej zrobiłby z Map jedną z najlepszych tego typu usług. Nawet gdyby wymagało to przeniesienia funkcji do kolejnej generacji iPhone'a.

iPhone 5
iPhone 5

Mapy nie są jedyną słabą stroną oprogramowania iOS 6. Po chwili korzystania z telefonu w oczy rzuciła mi się słabo zagospodarowana przestrzeń na większym ekranie (chodzi o UI), PassBook czy problemy z integracją danych lokalizacyjnych z nowymi mapami. To oczywiście tylko moje zdanie i jestem świadomy, że iOS 6 ma naprawdę wiele zalet, ale czegoś mi w nim brakuje...

Najlepszym iPhone'em jest wciąż Galaxy S III?

Szkoda, że gigant z Cupertino nie poszedł krok dalej i nie zaproponował czegoś, czego nie ma konkurencja. Obecnie bowiem topowe Androidy czy nadchodząca Lumia 920 oferują znacznie więcej. Wystarczy wspomnieć o opcji indukcyjnego ładowania, aparacie z optyczną stabilizacją obrazu, superczułym panelu dotykowym, obsłudze zaawansowanych funkcji za pomocą rysika czy technologii NFC, Bluetooth aptX, Wireless Mirroring. Nowe złącze Lighting to za mało.

iPhone 5
iPhone 5

Czy nie można więc stwierdzić, że skoro według Apple'a Galaxy S III jest kopią iPhone'a, to jest on wciąż najlepszym dostępnym na rynku iPhone'em? W końcu ma jeszcze większy ekran, NFC, aparat z większą liczbą dodatkowych funkcji, będzie go można nawet ładować indukcyjnie. Oczywiście to tylko ironia, ale Apple, kontynuując odgrzewanie swoich produktów w nowym opakowaniu, może stracić tytuł innowacyjnego producenta. Nie będzie to kwestia najbliższych miesięcy czy roku, ale kto wie, jak będzie wyglądał rynek za parę lat.

Nie wybiegając w przyszłość, obecnie głównym atutem iPhone'a jest cały ekosystem Apple'a - tak pokaźnej bazy aplikacji, optymalizacji, autorskich usług i integracji z Max OS X nie zaoferuje żaden Android. iPhone'owi 5 nie można na pewno odmówić również tego, że sprzętowo jest świetnym urządzeniem. Większy, 4-calowy ekran, szybszy dwurdzeniowy procesor z potężną grafiką, lepsza jakość połączeń głosowych, ulepszone iSight czy świetne wykonanie sprawiły, że zastanawiałem się chwilę nad przesiadką na telefon Apple'a.

Dlaczego więc nie byłyby to wystarczające argumenty dla fanów iOS do przesiadki ze starszych iPhone'ów? Doskonałą odpowiedzią na to pytanie jest ogromne zainteresowanie szóstą generacją telefonu, która rozeszła się w jeden weekend w ponad pięciu milionach egzemplarzy.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.