iPhone 5 sprzedaje się gorzej, niż oczekiwano...

iPhone 5 sprzedaje się gorzej, niż oczekiwano...24.09.2012 15:30
iPhone 5
Kamil Bąkowski

Znamy już wyniki sprzedażowe iPhone'a 5 po pierwszym weekendzie. Kolejne generacja telefonu Apple'a sprzedaje się na pniu, ale poniżej oczekiwań analityków. Czy to oznacza, że iPhone staje się mniej popularny?

Apple ujawnił, że iPhone 5 sprzedał się w liczbie ponad 5 mln sztuk w trzy dni od daty premiery. Nowy iPhone dostępny jest na półkach sklepowych od 21 września 2012 roku w krajach takich jak: Australia, Wielka Brytania, Kanada, Francja, Niemcy, Hongkong, Japonia, Singapur oraz Stany Zjednoczone.

Jak informuje producent, zapotrzebowanie na iPhone'a 5 przerosło jego oczekiwania. Skutek? Pierwsze dostawy niektórych zamówień przedsprzedażowych zostaną dostarczone do klientów dopiero w październiku.

Podkreślił to również Tim Cook, dyrektor generalny firmy Apple:

Zapotrzebowanie na nowego iPhone'a jest niesamowite, ciężko pracujemy nad tym, aby trafił w ręce każdego klienta, który chce go mieć tak szybko, jak to możliwe. Wyprzedaliśmy wszystkie sztuki urządzenia z pierwszej dostawy, ale nasze sklepy będą regularnie otrzymywać kolejne egzemplarze. Klienci mogą kontynuować zamówienia online z przybliżonym terminem dostawy. Doceniamy cierpliwość, ciężko pracujemy, aby wyprodukować wystarczającą liczbę sztuk iPhone'a 5 dla wszystkich.

iPhone 5 będzie dostępny w sprzedaży w Polsce już 28 września tego roku, jednocześnie zadebiutuje w kolejnych 22 krajach. Spodziewam się, że dostępność nowego telefonu będzie w naszym kraju bardzo ograniczona.

iPhone 5 pobił o ponad 1 mln rekord sprzedażowy należący do modelu 4S. Poprzednia generacja telefonu Apple'a sprzedała się w liczbie ponad 4 mln egzemplarzy w trzy dni od daty premiery. W ofercie przedsprzedażowej zamówiono ponad 2 mln sztuk iPhone'ów 5. Dla porównania w tym samym czasie iPhone 4S znalazł "tylko" 1 mln odbiorców.

Pomimo braku nowych, zaskakujących funkcji nowego iPhone'a, a także rosnącej fali krytyki Map Apple'a oczekiwania sprzedażowe stawiane przed nowym iPhone'em są znacznie większe niż względem poprzednika. Analityk firmy Piper Jaffray, Gene Munster, spodziewał się, że firma sprzeda ponad 8 mln sztuk w weekend otwarcia (dwa razy więcej sztuk niż iPhone'a 4S). Biorąc pod uwagę wykres sprzedanych egzemplarzy iPhone'ów w trzy dni od daty premiery wydawało się to wynikiem dość realnym.

Nie potwierdziły się również przewidywania firmy Asymco, która wierzyła, że Apple zdołała sprzedać 6 mln sztuk urządzenia w ciągu pierwszych trzech dni. Większość analityków przewidywała wynik około 6-7 mln sprzedanych telefonów w weekend otwarcia.

Należy podkreślić, że wynik osiągnięty przez iPhone'a 5 jest naprawdę bardzo dobry. Apple sprzedał o 25% więcej sztuk iPhone'ów niż w poprzednim roku w weekend otwarcia. Oznacza to, że iPhone nadal jest trendy. Dla zobrazowania skali popularności telefonu warto wspomnieć, że flagowy model z Androidem, Galaxy S III, potrzebował 100 dni na sprzedaż w wysokości 20 mln sztuk. Nowy iPhone osiągnął jedną czwartą tego wyniku zaledwie w trzy dni.

Dla Apple'a sygnał jest jasny: iPhone pozostaje najpopularniejszym smartfonem na rynku, jednak kolejny brak innowacji może doprowadzić do spadku zainteresowania. Klienci oczekują zmian, które mogłyby zachęcić ich do wybrania kolejnego modelu iPhone'a. Dla niektórych większy ekran oraz LTE nie są wystarczające, aby przerzucić się z iPhone'a 4S na piątkę.

Źródło: Apple - Informacja Prasowa

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.