iPhone szybko zyskuje. Detronizacji Androida jednak nie będzie

iPhone szybko zyskuje. Detronizacji Androida jednak nie będzie26.12.2012 08:30
Fot. MJ/TR
Adrian Nowak

iPhone 5 nie okazał się rewolucją, na jaką czekało wielu użytkowników. Brak wyginanego ekranu, bezprzewodowego ładowania, a nawet NFC, nie powstrzymał jednak od zakupów milionów użytkowników z całego świata. Smartfon firmy Apple jest w niektórych rejonach chętniej kupowany nawet niż konkurencyjne urządzenia z Androidem.

W okresie od września do listopada, aż 53,3% wszystkich sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych smartfonów, stanowiły urządzenia firmy Apple. Jest to wzrost aż o 17,5% w stosunku do analogicznego okresu przed rokiem, który bez wątpienia przypisać można premierze iPhone'a 5.

Dominic Sunnebo z firmy analitycznej Worldpanel ComTech spodziewa się, że również grudzień będzie pozytywny dla kalifornijskiego giganta:

Apple sięgnęło istotnej granicy, po raz pierwszy przekraczając 50% udziałów w sprzedaży wszystkich smartfonów na rynku w Stanach Zjednoczonych. W grudniu oczekujemy jednak dalszych wzrostów.

Jak łatwo się domyślić, urządzenia z iOS zyskiwały przede wszystkim kosztem Androida. Sprzedaż smartfonów wyposażonych w platformę mobilną firmy Google, była za wielką wodą w ostatnich 12 tygodniach aż o 10,9% mniejsza niż przed rokiem. Wciąż jednak Androidowi udało się zachować drugą pozycję, z wynikiem 41,9%.

Długi ogon, czyli platformy poza "wielką dwójką", tak naprawdę nie liczyły się zupełnie w Stanach Zjednoczonych w ciągu ostatnich trzech miesięcy. System Windows Phone, który znalazł się na trzeciej pozycji, znaleźć można było tylko na 2,7% sprzedawanych smartfonów. Jeszcze gorzej było w przypadku firmy RIM, która osiągnęła wynik na poziomie 1,4%. Liderów rynku dzieli więc od "reszty świata" prawdziwa przepaść.

Europa woli Androida

Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych zawsze chętnie kupowali produkty firmy Apple. W innych krajach na pierwszej pozycji wybieranych w sklepach urządzeń, znacznie częściej znaleźć można jednak gadżety z Androidem. Według danych Kantar Worldpanel w pięciu największych państwach Europy, sprzedaż smartfonów z platformą mobilną wyszukiwarkowego giganta sięgnęła 61% w ciągu 12 ostatnich tygodni.

iPhone'y sprzedawały się na Starym Kontynencie znacznie słabiej od konkurencyjnych telefonów, stanowiąc tylko 25,3% trafiających do rąk klientów urządzeń tego typu. Mimo wszystko również w Europie ostatnie miesiące były dla firmy Apple lepsze niż w analogicznym okresie rok temu. Wzrost sprzedaży iPhone'ów od września do listopada wyniósł jednak zaledwie 2,5% (w przypadku USA było to aż 17,5%).

Przeważające zainteresowanie Androidem jest jeszcze widoczniejsze na przykładzie Chin, gdzie w ostatnich 12 tygodniach aż 72,2% sprzedawanych smartfonów było wyposażonych w tę platformę. Telefony z iOS, które są niekompatybilne z niektórymi standardami stosowanymi przez operatorów z Państwa Środka, stanowiły natomiast 19,2% sprzedaży. Co ciekawe w Chinach wciąż nieźle radził sobie Symbian (4,2% sprzedaży w okresie od września do listopada), a także Windows Phone (2,7%).

Android zdecydowanym liderem

Choć sprzedaż smartfonów iPhone znacznie wzrosła po premierze nowego modelu, w szerszym ujęciu to wciąż Android jest zdecydowanym liderem na rynku. Według raportu firmy IDC, na koniec trzeciego kwartału 2012 roku aż 75% wszystkich smartfonów na świecie działało pod kontrolą platformy mobilnej wyszukiwarkowego giganta. Na drugim miejscu znalazł się oczywiście iOS, jednak z wynikiem zaledwie 14,9%.

Dla wielu zaskakujący może być fakt, że pomimo słabej sprzedaży, na trzecim miejscu wciąż znajduje się BlackBerry (7,7%). Produkty RIM bez wątpienia w najbliższym czasie ustępowały będą jednak miejsca znacznie silniej promowanym konkurentom, przynajmniej do czasu zaprezentowania urządzeń z nową wersją platformy BlackBerry 10. Obecnie końcówkę zestawienia najczęściej wykorzystywanych platform zamyka Symbian (4,1%), a także Windows Phone (3,7%).

Źródło: Kantaw WordPanelIDC

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.