iPhone Upgrade Program - przyszłość pozyskiwania nowych telefonów

iPhone Upgrade Program - przyszłość pozyskiwania nowych telefonów09.09.2016 09:03
Źródło zdjęć: © pixabay.com
Piotr Deptuch

Apple wprowadziło do UK usługę, która moim zdaniem niedługo stanie się rynkowym standardem. Mam nadzieję, że telefony będą dostępne jak Spotify lub telewizja satelitarna.

Na ostatniej konferencji Apple’a, nic nie wywołało u mnie takich emocji jak to, że Upgrade Program zaczyna być oficjalnie dostępny w UK. Właśnie mamy do czynienia z wprowadzeniem nowego standardu w pozyskiwaniu telefonów. A ja zaczynam powoli kombinować jak prawdziwy “Janusz Biznesu”…

Czym jest iPhone Upgrade Program?

To usługa Apple, która jest bardzo podobna do rozwiązań proponowanych przez operatorów komórkowych. W tym przypadku podpisujemy umowę na 24 miesiące i płacimy co miesiąc “ratę”. W użytkujemy najnowszego iPhone’a oraz mamy możliwość wymiany urządzenia na nowe już po 12 miesiącach.

Co ciekawe, w skład iPhone Upgrade Program wchodzi również rozszerzona gwarancja AppleCare+.

Jak przy takiej "subskrypcji" wyglądają ceny iPhone'a 7 i 7 Plus?

Ok, a może konkretny przykład?

Za wersję iPhone 7 Plus 128 GB, którą chętnie bym wybrał jest to 41,58$ miesięcznie (co przy dzisiejszym kursie dolara ~3,84zł daje ~159,67zł) . Mnożąc to przez 12 miesięcy, otrzymujemy kwotę 498,96$ (~1916zł). Po jej zapłaceniu, dostajemy nowy telefon. Dla porównania, iPhone 7 Plus w wersji 128 GB to koszt 869$ (~3336,96zł). Warto też pamiętać, że nie dostajemy wtedy rozszerzonej gwarancji AppleCare+.

Szczerze mówiąc, z mojej perspektywy świetna sprawa. Jedyną niedogodnością z jaką musimy się pogodzić jest fakt, że przez dwa lata nie zmienimy producenta sprzętu i będziemy płacili comiesięczną ratę.

Obecnie wydaje mi się to najrozsądniejszym rozwiązaniem odnośnie zakupu nowego smartfona. Nie jesteśmy zobligowani do wyciągnięcia z portfela prawie 900$ i co roku dostajemy świeży telefon oraz mamy rozszerzoną gwarancję, dzięki czemu np. dużo mniej płacimy za wymianę pękniętego ekranu.

O ile mniej?

Według oficjalnej strony Apple i TechCrunch, będzie to 29$ (~111,36zł). Standardowa cena dla osób nie posiadających AppleCare+ to 149$ (~572,14zł) w wersji 7 Plus oraz 129$ (~495,36zł)w mniejszym modelu. Minimum 100$ oszczędności.

Warto też dodać w tym miejscu, że iPhone’y 7 są odporne na wodę. Zatem (przynajmniej teoretycznie!) jeden rodzaj uszkodzenia telefonu już nam odpada i uszkodzenie ekranu będzie najpopularniejszym powodem oddania sprzętu do serwisu.

[photo position="undefined"]95874[/photo]

Apple nie jest oczywiście jedyne na rynku, bo podobny program “aktualizacji urządzeń” ma Samsung. Również dostępne w UK.

Nie będę ukrywał - naprawdę bardzo mnie cieszy, że tego typu usługi zaczynają być oferowane przez producentów sprzętu i coraz częściej dostrzegają pewną prawidłowość: to nie samo urządzenie jest najważniejsze.

Najważniejsze są usługi oraz aplikacje jakie można za jego pomocą obsługiwać. Dlatego, zmiana marki telefonu w 2016/2017 roku nie jest już tak problematyczna, jak była jeszcze kilka lat temu.

Dzięki takim umowom na 24 miesiące, producent zyskuje pewność, że będziemy korzystać z jego urządzeń przez najbliższe dwa lata. A jeżeli nam się spodoba, prawdopodobnie przedłużymy subskrypcję. Ot czyste, ludzkie lenistwo. Dla nas to również duże korzyści, bo nie wykładamy na stół pliku banknotów i co roku cieszymy się najnowszym sprzętem. Nie musimy też martwić się odsprzedażą używanego urządzenia. Cały czas dobrze mieć na uwadze, że w przypadku Apple mamy też w standardzie rozszerzoną gwarancję.

Kiedy zobaczyłem, że w UK zaczyna być dostępny iPhone Upgrade Program, a subskrypcja Samsungów już działa w najlepsze - wyczuwam, że to przyszłość kupowania telefonów i niedługo stanie się standardem. Tak jak jeszcze niedawno standardem było branie telefonu u operatora.

Co więcej, zaczynam budzić w sobie "Wewnętrznego Janusza Biznesu" i kombinować jakich to ja mam znajomych w UK, żeby wzięli dla mnie iPhone'a 7 Plus 128 GB w iPhone Upgrade Program :) (Żartuję - to raczej niewykonalne i nie będę "hackował systemu").

To oczywiście tylko moje zdanie i jestem ciekawy jakie są Wasze opinie na temat modelu subskrypcyjnego. Zostawcie komentarz, bo bardzo chętnie przeczytam, co o tym myślicie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.