iPhone z rysikiem to pomysł tak głupi, że aż ciężko uwierzyć, że Apple faktycznie może go zrealizować

iPhone z rysikiem to pomysł tak głupi, że aż ciężko uwierzyć, że Apple faktycznie może go zrealizować18.08.2018 11:31

Ptaszki ćwierkają, że przynajmniej część tegorocznych iPhone'ów będzie można obsługiwać za pomocą rysika Apple Pencil. Jeśli to prawda, Apple musi być gotowy na wypłacenie milionowych odszkodowań, bo przecież podczas prezentacji ludzie pękną ze śmiechu.

Przecieki na temat obsługi rysików przez tegoroczne iPhone'y krążą po sieci od kilku tygodni, ale początkowo podchodziłem do nich z dystansem. Ostatnio zaczynają jednak napływać z coraz większej liczby niezależnych źródeł, więc coś może być na rzeczy.

Do samych rysików nic nie mam, ale - jeśli wierzyć we wspomniane plotki - Apple ma podejść do tematu w dość osobliwy sposób.

iPhone z ryskiem jako opcjonalnym akcesorium

Apple bynajmniej nie ma stworzyć bezpośredniej konkurencji dla Galaxy Note'a. Chodzi ponoć jedynie o dodanie wsparcia dla Pencila, czyli rysika, który powstał w 2015 roku z myślą o iPadzie Pro.

Wyobraźcie to sobie. W 2011 roku Samsung pokazał pierwszego Note'a z rysikiem chowanym w telefonie, który z generacji na generację jest nieustannie udoskonalany. W ostatniej inkarnacji doczekał się nawet wbudowanego modułu Bluetooth. 7 lat później Apple wyskakuje z iPhone'em z rysikiem, który:

  • jest wielkości długopisu;
  • nie jest chowany w telefonie;
  • jest ładowany przez złącze Lightning w smartfonie;
  • kosztuje 429 zł.

Czy da się wymyślić coś bardziej absurdalnego? Czy przedstawiciele Apple byliby w stanie zademonstrować to rozwiązanie w taki sposób, by nie zostali zabici śmiechem podczas prezentacji?

Widzę tylko jeden plus: Apple może spopularyzować rysiki

Galaxy Note obecny jest na rynku od 7 lat, ale do dziś nie doczekał się żadnej realnej konkurencji. Ze znanych marek jednie LG od czasu do czasu wyskakuje z jakimś średniakiem ze stylusem, wykorzystując fakt, że Samsung olewa tę półkę cenową.

LG Q8 (2018) to jeden z nielicznych smartfonów z rysikiem
LG Q8 (2018) to jeden z nielicznych smartfonów z rysikiem

Gdy jednak Apple faktycznie zacznie przekonywać konsumentów, że smartfon + rysik to połączenie, które ma sens, efekt będzie łatwy do przewidzenia. Za pół roku każdy producent świata będzie miał w swojej ofercie przynajmniej 5 telefonów z rysikiem.

A ludzie - wbrew pozorom - najwidoczniej chcą korzystać z rysików

Gdy szukałem danych na ten temat, natknąłem się na ciekawe statystyki, które w rozmowie z Business Insiderem przytoczył Drew Blackard, jeden z dyrektorów marketingu Samsunga. Wynika z nich, że:

  • 92 proc. użytkowników Galaxy Note'a 8 korzysta z rysika;
  • 73 proc. nabywców kupiło Note'a 8 ze względu na rysik.

Podejrzewam, że dane te są lekko podkoloryzowane, bo sam znam wielu użytkowników Note'ów, którzy z S Pena nie korzystają w ogóle. Niemniej musi on mieć duże grono sympatyków, bo inaczej Samsung nie inwestowałby ogromnych pieniędzy w jego rozwój. Firma ma przecież serię Galaxy S+, czyli takie Note'y, ale bez rysika.

Szkoda tylko, że Apple - jedyna firma, która jest w stanie stworzyć konkurencję z prawdziwego zdarzenia i wymyślić rysik na nowo - najwidoczniej chce podejść do tematu w najgorszy możliwy sposób.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.