Face ID w iPhonie X ma problemy z odblokowywaniem telefonu w dzień

Face ID w iPhonie X ma problemy z odblokowywaniem telefonu w dzień31.10.2017 15:55

Gdy mowa o funkcji rozpoznawania twarzy, w głowie często pojawia się pytanie: "czy to działa w ciemności?". W przypadku iPhone'a X powinniśmy się zastanawiać, czy Face ID działa w dzień...

iPhone X w rękach pierwszych recenzentów

Choć do pierwszych klientów iPhone X trafi dopiero 3 listopada, część amerykańskich vlogerów i redakcji otrzymała już od Apple'a sample testowe. Sieć została zalana pierwszymi wrażeniami.

Wielu recenzentów - co logiczne - w pierwszej kolejności wzięło na warsztat Face ID. iPhone X to pierwszy od lat smartfon Apple'a bez czytnika linii papilarnych, więc rozpoznawanie twarzy to jedna z najważniejszych i najbardziej kontrowersyjnych nowości.

CNET sprawdził, jak iPhone X radzi sobie z rozpoznawaniem użytkownika po zmianie fryzury, zgoleniu zarostu czy założeniu okularów przeciwsłonecznych lub nakrycia głowy. Choć kombinacja kapelusza i szalika okazuje się dla Face ID zabójcza, smartfon w większości przypadków podołał zadaniu. Interesujący fragment zaczyna się od 1:28.

iPhone X review: Still the best iPhone

Wygląda na to, że Face ID miewa problemy w dzień

Uwagę na to zwrócił Nilay Patel z serwisu The Verge. Jak możecie zobaczyć na poniższym wideo (od 4:43), zdarza się, że w świetle słonecznym lub mocno naświetlonych pomieszczeniach iPhone X nie rozpoznaje twarzy użytkownika.

iPhone X first impressions

Umieszczona na froncie kamera Face ID wykorzystywana jest także przez inne funkcje telefonu. M.in. przez aparat, który potrafi dzięki temu wykrywać głębię i rozmywać tło podczas robienia selfie. I tu robi się nieciekawie.

Vloger Marques Brownlee przetestował funkcję rozmywania tła przez przednią kamerę i - jak zauważył - w niektórych sytuacjach nie działa ona w ogóle (od 4:13).

Apple iPhone X Unboxing!

Co może być przyczyną problemów z Face ID?

Kamera TrueDepth wykorzystuje 3 elementy:

  • rzutnik punktów — moduł, który wyświetla na twarzy 30 000 niewidzialnych punktów tworzących mapę 3D;
  • kamera na podczerwień — komponent, który odczytuje układ punktów;
  • oświetlacz podczerwieni — dioda emitująca światło podczerwone pozwalające zidentyfikować twarz nawet w całkowitej ciemności.

Wykorzystywane jest światło podczerwone, które jest niewidoczne dla ludzkiego oka i zapewnia prawidłowe działanie funkcji nawet w całkowitej ciemności. A właściwie zwłaszcza w całkowitej ciemności, bo paradoksalnie wtedy telefon ma ułatwione zadanie.

Problem w tym, że ok. 50-procentowy udział w promieniowaniu słonecznym ma właśnie światło podczerwone. Możliwe, że właśnie to jest źródłem problemów z Face ID. Światło słoneczne padające na twarz lub kamerę na podczerwień może zaburzać prawidłową pracę skanera.

Na razie jest za wcześnie, by stwierdzić, jak poważny jest to problem

Pierwsi recenzenci w chwili przygotowania swoich materiałów spędzili z iPhone'em X mniej niż dobę. Skoro w tak krótkim czasie doszukano się problemów, ciężko sprawę bagatelizować.

Z drugiej jednak strony nie można wykluczyć, że testerzy celowo testują telefon w skrajnie niesprzyjających warunkach kierując twarz bezpośrednio w stronę słońca. Być może w codziennym użytkowaniu nie będzie tragedii. Ciężko bowiem wyobrazić sobie sytuację, że Apple dopuszcza do sprzedaży telefon, którego zabezpieczenie biometryczne w ogóle nie działa w dzień.

Tak czy inaczej, temat błędnie działającego Face ID jest ciekawy i na pewno warto mu się przyglądać. Na pewno dokładnie zbadam tę funkcję w różnych warunkach, gdy iPhone X trafi już w moje ręce.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.