iTest: Harbor Master

iTest: Harbor Master19.07.2009 20:44
Zbigniew Kowal

Rozpoczynamy nowy cykl wpisów na naszym blogu. Począwszy od dnia dzisiejszego, przynajmniej raz w tygodniu będziemy publikować obszerny test dostępnych w App Store aplikacji. W znakomitej większości będą to gry, ale nie zabraknie też programów użytkowych. Mam nadzieje, że nowo zdobyta wiedza po przeczytaniu naszych testów znacząco wpłynie na waszą decyzję odnośnie zakupów. Na pierwszy ogień poszła gra od Imangi Studios.

Rozpoczynamy nowy cykl wpisów na naszym blogu. Począwszy od dnia dzisiejszego, przynajmniej raz w tygodniu będziemy publikować obszerny test dostępnych w App Store aplikacji. W znakomitej większości będą to gry, ale nie zabraknie też programów użytkowych. Mam nadzieje, że nowo zdobyta wiedza po przeczytaniu naszych testów znacząco wpłynie na waszą decyzję odnośnie zakupów. Na pierwszy ogień poszła gra od Imangi Studios.

Zacznijmy od tego, że Harbor Master nie jest pomysłem nowym. Dużo wcześniej podobną mechanikę gry mogliście zaobserwować w Flight Control. Nie ma jednak sensu ganić producenta za wykorzystanie podobnego patentu. Wręcz przeciwnie. Jestem zdania, że dobre i sprawdzone pomysły należy rozwijać i wydawać ku uciesze tysięcy graczy. Tak tez się stało w tym przypadku.

W Harbor Master zgodnie z angielską nazwą tytułu, wcielamy się w mistrza przystani. Zadanie jest proste. Należy rozładowywać przybywające do portu statki. Na początku odwiedza nas ich mała liczba, ale z biegiem czasu przybywa ich do naszej przystani coraz więcej. Naturalnie tonaż pływających po zatoce statków jest bardzo różny. Spotkamy malutkie łajby, tylko z jednym kontenerem do rozładowania, jak również wielkie kontenerowce, których czas rozładunku może zdawać się wiecznością. Oprócz tego, że różnią się od siebie czasem jaki należy poświęcić na ich rozładowanie, to każdy z nich pływa z rożną prędkością. I tutaj jest pies pogrzebany.

Cała sztuka polega na tym, aby sprawnie rozładowywać statki. Każdy z nich jednak pływa z rożną prędkością. Miejsca w zatoce jest mało, a my mamy ograniczoną ilość doków w których można rozładować towar. Co wtedy? Wtedy trzeba palcem na ekranie rysować dla każdego statku z osobna drogę po której ma się poruszać. Jak już wspomniałem, patent powinien być Wam znany z Flight Control. Jeśli uda się Wam tak kierować ruchem i rozładunkiem, aby statki na siebie nie wpadły to osiągniecie pełen sukces. Pewnym wyróżnikiem do wspomnianego już Flight Control jest fakt, ze tutaj nasze zadanie nie kończy się na narysowaniu drogi do doku. Po rozładowaniu, w identyczny sposób musimy wskazać drogę powrotną. Co czyni rozgrywkę nieco bardziej urozmaiconą i trudniejszą.

W chwili obecnej sterować morskim ruchem możemy na czterech mapach. Każda z map różni się od siebie dość znacznie. Do każdej trzeba przyjąć inną technikę gry. Gra oferuje kilka innowacji. Jedna z map o nazwie Canon Beach została wyposażona w działo. Oprócz tego, że dokujemy kolejne statki musimy uważać na piratów! Teraz już wiecie do czego służy działo. Kilka salw w statek pod czarną banderą załatwia sprawę. Mapa jest dość wymagająca, jednoczesne strzelanie z działa i skuteczne obserwowanie sytuacji pływających statków wymaga niezłej koncentracji.

Ok. Ktoś zapyta, jaki jest cel tej gry? Odpowiedz jest prosta. Należy uzyskać jak najlepszy wynik. Każda wyładowana paczka to jeden punkt. Ilość punktów sumowana jest później na tablicy wyników. Swoje najlepsze osiągnięcia porównujemy z graczami z całego świata. Naturalnie warto być wtedy połączonym przez WiFi.  Co ciekawe, statystyki nie obejmują tylko i wyłącznie samego wyniku. Rywalizować można również na polu ilości rozegranych gier. Nie musisz być najlepszy, ale możesz być najwytrwalszym graczem!

Oprawa audiowizualna trzyma wysoki poziom. Nie jest to gra w której grafika powinna odgrywać najważniejszą rolę. Nie mniej jednak jej wykonanie jest bardzo miłe dla oka. W szczególności cieszy fakt, ze całość narysowana jest w morskim klimacie. Główny ekran gry przypomina rozłożoną na biurku mapę, na której widać zaznaczone porty oraz radio do nadawania morsem. Duży plus. Podkład muzyczny jest całkiem sympatyczny. Idealnie wpisuje się w klimat gry. Szkoda, że tylko jeden. Zdecydowanie przydałaby się ich większa ilość. Może w kolejnym updacie?

Jeśli rozmawiamy już o poprawkach to twórcy zapowiadają wydanie w najbliższym czasie dodatkowych map oraz dodanie komunikacji z kontem na Twitterze. Tuż po updacie, każdy z graczy będzie mógł wysłać, krótką wiadomość na swoje konto o zdobytym tego dnia wyniku w grze.

Reasumując, za 0,79 euro otrzymujecie bardzo dobra grę opartą o sprawdzoną rozgrywkę. Rysowanie ścieżek dla statków jest bardzo fajnie. Efektownie wygląda dla kogoś kto obserwuje grę obok. Kilka nowych opcji, całkiem solidna oprawa audiowizualna. Z pełną odpowiedzialnością polecam Wam ściągnięcie tej pozycji. Jedna z najlepszych obecnie gier z kategorii puzzle!

Wybrane dla Ciebie
iTest: Sneezies
Zbigniew Kowal
iTest: Submarine
Zbigniew Kowal
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.