iTest: Star Cargo 3000

iTest: Star Cargo 300006.04.2010 05:30
Zbigniew Kowal

Nieustannie domagacie się od nas nowych recenzji aplikacji na iPhone’a. Również twórcy gier sami kontaktują się z nami, prosząc o obszerniejsze testy. Zaradzimy wszystkiemu. Zwiększamy liczbę testów, obsłużymy wszystkie zainteresowane firmy. Dzisiaj zapraszam Was w kosmiczną podróż ze Star Cargo 3000.

Jak już zapewne wiecie z poprzednich moich testów, zawsze jesteśmy otwarci na ciekawe pomysły lub produkcje solidnie wykonane. Idea na grę może być prosta, doceniamy jednak dbałość o szczegóły i chwytliwy gameplay. Jak będzie w przypadku produkcji Innerplays? Odpowiedź znajdziecie w poniższych akapitach.

Fabuła Star Cargo 3000, przenosi nas w przestrzeń kosmiczną. Akcja rozgrywa się na trzech planetach, z których należy zabrać kosmiczny ładunek. My, jako wykwalifikowani piloci statku handlowego pojawimy się na orbicie wspomnianych obiektów kosmicznych. Załadunek przebiegłaby bez przeszkód, gdyby nie jedna mała niedogodność. Wraz z paczkami które musimy zabrać, w stronę statku podążają również kosmiczne odpady.

Tutaj trafiamy do prostego, aczkolwiek bardzo grywalnego pomysłu na grę. Zadaniem gracza jest filtrowanie, czyli przepuszczanie modułów załadunkowych oraz usuwanie pozostałych elementów. Te drugie natomiast, eliminujemy za pomocą stukania w ekran końcem palca. Generalnie wygląda to tak, że palcem namierzany niepożądany obiekt, stukamy w niego i szukamy następnego. Jednocześnie uważamy, aby nie stuknąć w moduły załadunkowe. Jeśli do statku dotrze dziesięć takich modułów, to plansza zostaje nam zaliczona. Oczywiście, za każdą zbitą przeszkodę otrzymujemy punkty.

I tak dzieje się plansza za planszą. Poziom trudności z każdym levelem rośnie. Pojawia się coraz więcej przedmiotów, szybkość przemieszczania się poszczególnych elementów rośnie. Dodatkowo, moduły załadunkowe oraz kosmiczne śmieci potrafią nakładać się na siebie, przez co zmuszają nas do poświęcenia niektórych z nich.

I to w zasadzie wszystko jeśli chodzi o cały gameplay. Po utracie trzech żyć (gdy w statek uderzy dziesięć kosmicznych odpadów) możemy wysłać swój wynik za pośrednictwem systemu OpenFeint na serwer. W chwili, gdy piszę te słowa, legitymuję się drugim najlepszym wynikiem. Co świadczy o niezbyt wygórowanej konkurencji. Nic jednak w tym dziwnego. Gra pojawiła się w sklepie Apple’a dopiero 3 tygodnie temu.

Jeśli chodzi o ilość dostępnych trybów oraz sposób przedstawienia całej historii to czuć ewidentny brak Game Designera. W grze nie znajdziecie informacji o fabule, nie pojawiają się dodatkowe plansze informujące nas o poczynionych postępach. Widać tylko plansze, statystyki po levelu oraz kolejną planszę. Gdyby nie achievementy, które od czasu do czasu się odblokowują, to nie wiedziałbym nawet, że jestem już na nowej planecie. Ewidentnie jest to sfera, która należałoby poprawić.

Sam OpenFeint również nie wygląda zbyt bogato. Tylko jedna lista z rankingiem najlepszych graczy oraz kilka osiągnięć to za mało w dzisiejszych czasach. Brakuje również komunikacji z Twitterem lub Facebookiem, a wiemy przecież że system ten doskonale radzi sobie z tym zadaniem. Najwidoczniej twórcy pozostawili sobie furtkę na kolejne aktualizacje.

Dużo lepiej prezentuje się oprawa graficzna. Animacje są ładne i płynne. Chociaż mam nieodparte wrażenie, że ten pixelartowy styl bardziej pasowałby do gier Java aniżeli do produkcji na iPhone’a. Mimo wszystko jednak, całość prezentuje się solidnie, co należy uznać za duży plus całej produkcji. Nieco słabiej wygląda główne menu oraz zmieniające się tła (imitują kolejne plansze), które zbytnio od siebie się nie różnią.

Strona dźwiękowa gry przypadła mi do gustu. Czuć tutaj lekki klimat lat dziewięćdziesiątych. Takie kosmiczne techno pomieszane z trance. Wiem, że nie wszyscy przepadają za tego typu muzyką, Ja jednak jestem skłonny zaakceptować tego typ podkład podczas gry. Dźwięki (chociażby wybuchy czy odgłos strzału) również prezentują się solidnie.

Star Cargo 3000

Największą wadą tej produkcji jest chyba stosunek ceny do czasu jaki można przy grze spędzić. Nasycić aplikacją można się po dwóch godzinach grania. Natomiast cena nie jest najniższa. Za Star Cargo 3000 trzeba zapłacić 1,59 euro. W moim odczuciu, jest to kwota nieco wygórowana.

Podsumowując. Innerplays proponuje nam ciekawy pomysł w dość niecodziennej grafice. Brakuje kilku ważnych elementów, które nie pozwalają wystawić grze bardzo wysokiej oceny. Możecie mi jednak wierzyć na słowo, że gra potrafi przykuć do ekranu na kilka dłuższych chwil. Jeśli wiec szukasz klasycznego „pożeracza czasu”, to być może Star Cargo 3000 przypadnie Ci do gustu. Miejmy nadzieje, że cena spadnie, a kolejne update’y pojawią się szybko. To niezbędne czynniki, aby gra wypłynęła na nieco szersze wody.

Wybrane dla Ciebie
iTest: Colorix
Zbigniew Kowal
Predators: iTest
Zbigniew Kowal
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.