Jabczyński vs. Gruszka - spór o reklamę

Jabczyński vs. Gruszka - spór o reklamę11.02.2011 09:00
Orange vs. Play - spór o reklamy
Kira Czarczyńska

Niedawno rzecznicy prasowi Orange i Play dyskutowali dość zawzięcie na temat nowej oferty fioletowego operatora - tej ze słynnym już 4G, które okazało się nie 4G. Teraz mamy powtórkę wymiany zdań. Powodem są nowe reklamy sieci Play, zrobione faktycznie trochę w klimacie Orange.

Niedawno rzecznicy prasowi Orange i Play dyskutowali dość zawzięcie na temat nowej oferty fioletowego operatora - tej ze słynnym już 4G, które okazało się nie 4G. Teraz mamy powtórkę wymiany zdań. Powodem są nowe reklamy sieci Play, zrobione faktycznie trochę w klimacie Orange.

Rzecznik prasowy Orange, Wojciech Jabczyński

Wkrótce po emisji reklam Play na blogu rzecznika TP i Orange pojawił się wpis krytykujący "naśladownictwo". Brzmi on następująco:

"Do niedawna bez żadnego problemu, dosłownie po pierwszych obrazkach lub muzyce, rozróżniałem, czy lecą reklamy Orange, Plusa, Ery albo Playa. Bez pudła trafiałem w Mumio (zabawne dialogi), nasze zwierzaki (tej muzyki nie da się zapomnieć) czy efektowne damy Ery (na pobudzenie zmysłów). Ostatnio złapałem się jednak na tym, że coś, co z pozoru brzmi i wygląda jak Orange, w rzeczywistości jest... Play. I muszę przyznać, ciekawy to kierunek komunikacji marketingowej, w końcu każdy chce być liderem na rynku i dobrze kojarzyć się ponad 14 milionom klientów".

Zaraz potem nastąpiło porównanie Orange do spodni Levisa, a "podróbki" w wykonaniu Play - do słynnych dżinsów ze Słubic (pamięta ktoś jeszcze Komesy...?). Czyli - wypowiedź dość ostra.

Rzecznik Prasowy Play, Marcin Gruszka

Oczywiście, nie pozostał dłużny, choć tym razem nie ma dosadnej wymiany argumentów. Marcin Gruszka, z wrodzonym sobie poczuciem humoru i umiejętnością zastosowania ciętej ironii, postanowił odpowiedzieć... ankietą.

Co powinien zrobić Rzecznik Gruszka?

  • Zignoruj to! Czyli psy szczekają, karawana jedzie dalej :-)
  • Odpowiedz tak, żeby mu "komesy" z tyłka spadły!
  • Interesuje mnie lepsza oferta, a nie jabłkowo-gruszkowe przepychanki ;-)"

Jak na razie wygrywa odpowiedź ostatnia, co świadczy całkiem dobrze o uczestnikach ankiety...

A jak Wy sądzicie - faktycznie Play przesadził z podobieństwem reklam do Orange, czy po prostu operator postanowił swoją nową ofertę przedstawiać w bardziej wyważony, tradycyjny sposób...?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.