Jak aktywować starter Orange, Play, Plus lub T-Mobile? Podpowiadamy

Jak aktywować starter Orange, Play, Plus lub T-Mobile? Podpowiadamy31.12.2019 11:55
Klaudia Stawska-Magdziak

Aktywacja nowej karty SIM oznacza rozpoczęcie świadczenia usług przez operatora. Nowy starter niestety nie jest aktywny od razu, ale samodzielnie bardzo łatwo jest uruchomić numer. Podpowiadamy, jak aktywować starter Orange, Play, Plus lub T-Mobile.

Jak aktywować starter? Kupując nową kartę SIM bezpośrednio w punkcie u operatora, pracownik sklepu podpowie nam, jak krok po kroku przejść przez proces aktywacji numeru. Jednak również kupując starter u partnerów lub zamawiając go przez internet, łatwo możemy aktywować go samodzielnie.

W przypadku niektórych operatorów, jak np. Virgin Mobile, aby aktywować starter, wystarczy włożyć kartę SIM do telefonu i wykonać pierwsze połączenie. Może to być np. bezpłtna linia. Starter można również aktywować, doładowując konto lub używając specjalnego kodu USSD. Czasem jednak konieczne będzie wykonanie innych kroków. Żaden z nich jednak nie jest trudny - podpowiadamy, jak aktywować starter największych operatorów sieci komórkowych w Polsce.

Jak aktywować starter Orange?

Wielu klientom Orange aktywacja startera sprawia wiele problemów, głównie dlatego, że operator nie daje łatwej instrukcji działania. Jednak samo uruchomienie karty SIM jest bardzo proste.

  • W celu dokonania aktywacji startera zakupionego w sklepie internetowym należy wejść na stronę Orange.pl/Aktywacja i podać kod aktywacyjny, który otrzymaliśmy po złożenia zamówienia oraz w mailu z potwierdzeniem przesyłki.
  • W celu dokonania aktywacji startera po przeniesieniu numeru z innej sieci, należy wysłać bezpłatny SMS o treści "TAK" na numer 80001 i poczekać na wiadomość zwrotną z informacją, kiedy nowa karta zostanie aktywna. Operator może nam wcześniej wysłać wiadomość z numeru 80008, na którą odpowiadamy, wysyłając bezpłatny SMS o treści "TAK". Następnie czemu na informację o aktywacji nowej karty SIM i zamieniamy je w telefonie.

Zobacz też: Wielki Test Smartfonów za 500 zł

Jak aktywować starter Play?

W sieci Play aktywacja karty jest znacznie prostsza, ponieważ wystarczy włożyć nowy starter do telefonu, a następnie wykonać jedną z poniższych czynności:

  • zadzwonić pod dowolny numer
  • połączenie się z internetem
  • skorzystanie z krótkiego kodu USSD.

Jak aktywować starter Plus?

Jak aktywować starter Plus? W tym celu należy z dowolnego numeru w sieci Plus wysłać darmowy SMS na numer 2601 o treści: "AKTYWUJ [numer seryjny karty SIM nowego numeru telefonu]". W treści SMSa nie wpisujemy nawiasów.

Jak aktywować starter T-Mobile?

W sieci T-Mobile aktywacja startera jest najłatwiejsza. W tym celu wystarczy jedynie włożyć kartę do telefonu i wykonać dowolne połączenie.

Jak sprawdzić, czy stara karta SIM wciąż jest aktywna?

Karta ze starym numerem przestaje być aktywna w momencie, kiedy tracimy zasięg sieci. Wtedy wystarczy przełożyć nową kartę do telefonu i sprawdzić, czy nowy numer został już uruchomiony.

Warto pamiętać, że od 25 lipca 2016 roku zgodnie z przepisami, wszystkie startery kupowane w ofercie MIX lub na kartę muszą być rejestrowane u operatora dostarczającego usługę. Rejestracja jest obowiązkowa zarówno dla dotychczasowych, jak i nowych klientów. Każdy operator ma własną procedurę rejestracji numeru na kartę, dlatego należy zapoznać się z odpowiednimi informacjami na stronie swojego dostawcy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.