Jak często opłaca się wymieniać smartfon na nowy?

Jak często opłaca się wymieniać smartfon na nowy?10.08.2021 09:32
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera

Smartfon to w dzisiejszych czasach jeden z tych gadżetów, bez którego trudno wyobrazić sobie życie. Korzystamy z niego w celu utrzymywania stałego kontaktu z bliskimi, słuchania muzyki, robienia zdjęć oraz przeglądania internetu. Bez niego nasze życie nie byłoby tak wygodne i komfortowe. Tak jak każdy sprzęt elektroniczny, także smartfon ma jednak określoną datę ważności. Warto go wymienić na nowy, jeśli zaczyna się psuć, jego możliwości są już dla nas niewystarczające, a także kiedy znajdziemy wymarzony model w atrakcyjnej cenie.

Smartfon na wymianę - jak często Polacy kupują nowe telefony?

Według danych statystycznych, z jednego telefonu korzystamy około 2 lat. Jego wymiana na nowszy model jest zazwyczaj podyktowana przedłużeniem umowy u operatora i wyborem nowego aparatu, który będziemy spłacali w abonamencie przez kolejne miesiące. Z jednej strony jest to bardzo korzystne rozwiązanie, gdyż możemy zyskać całkowicie nowy telefon co 24 miesiące bez konieczności jego zakupu, z drugiej jednak wiąże się z pewnymi problemami. Po pierwsze, telefony od operatorów kosztują drożej niż kupowane w sklepie, co w prosty sposób sprawdzimy mnożąc wysokość miesięcznego abonamentu przez ilość miesięcy trwania umowy. Po drugie, większość modeli jest brandowanych, co może utrudniać ich późniejszą sprzedaż oraz przeszkadzać w użytkowaniu.

Zdecydowanie lepszym i bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest zakup nowego telefonu w sklepie. Jako że jednorazowy wydatek może być dość spory, warto z wyprzedzeniem rozglądać się za atrakcyjnymi promocjami i zniżkami na interesujące nas marki i kiedy taka okazja się pojawi, nie wahać się tylko z niej skorzystać. Nowy telefon z pewnością dostarczy nam zdecydowanie więcej satysfakcji z codziennego użytkowania oraz zupełnie nowych możliwości. Ze względu na postęp technologiczny szczególnie widoczny z branży telefonów komórkowych, nowy smartfon zaleca się kupować przynajmniej raz na 3-4 lata, aby móc korzystać z udogodnień ułatwiających codzienne życie oraz aktualizacji oprogramowania, które dostają wyłącznie nowsze modele.

Źródło zdjęć: © Materiał Partnera
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera

Nowy smartfon u operatora, za gotówkę czy na raty?

Nowy telefon możemy kupić właściwie na trzy sposoby. Pierwszym jest jego zakup u operatora w ramach przedłużenia umowy. Jest to dobre rozwiązanie dla osób, które chcą po prostu mieć nowy telefon i nieistotna jest dla nich opłacalność zakupu ani kwestie późniejszej jego sprzedaży. Jeśli natomiast zależy nam na konkretnym modelu i chcemy go później odsprzedać w dobrej cenie, warto postawić na telefon oferowany przez sklep z elektroniką. Kupimy go zarówno za gotówkę, jak i na raty. Często zdarzają się także atrakcyjne promocje, które pozwolą cieszyć się wymarzonym smartfonem w cenie o 20 a nawet 30% niższej niż regularna.

Pewnym minusem kupowania elektroniki w sklepie jest jednak konieczność dysponowania albo gotówką, albo zdolnością kredytową pozwalającą na zakupy ratalne. Problem ten można jednak rozwiązać w jeszcze inny sposób - zaciągając szybką pożyczkę gotówkową w firmie Smart Pożyczka, z której w całości sfinansujemy nowy nabytek. Jest to świetna opcja zwłaszcza, że nowi klienci mogą uzyskać do 2000 zł wsparcia finansowego całkowicie za darmo, co jest wystarczającą kwotą, aby kupić dobrej jakości telefon w promocji oraz cieszyć się nowym nabytkiem bez żadnych dodatkowych kosztów.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.