Jak odzyskać kod PUK? Instrukcja

Jak odzyskać kod PUK? Instrukcja17.10.2019 13:55
Jak odzyskać kod PUK?
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Michał Skorupka

Jak odzyskać kod PUK? Posiadacze telefonów zwykle nie interesują się czym jest kod PUK do momentu, kiedy nie potrzebują z niego skorzystać. Poniżej wyjaśniamy co to numer PUK, jak go sprawdzić oraz co zrobić w przypadku, kiedy go zgubiliśmy.

Jak odzyskać kod PUK do karty SIM? Zanim przedstawimy szczegółową instrukcję, warto odpowiedzieć na pytanie czym jest owy kod. Okazuje się, że wielu użytkowników telefonu nie ma pojęcia gdzie sprawdzić numer PUK, a także nie wie do czego on służy.

Kod PUK. Co to takiego?

Kod PUK pozwala odblokować kartę SIM w przypadku jej zablokowania błędnym kodem PIN. Karta SIM zostaje zablokowana po trzykrotnym wpisaniu niewłaściwego osobistego numeru identyfikacyjnego - PIN-u. Skrót w kodzie PUK pochodzi od ang. personal unblocking key, czyli: osobisty klucz odblokowujący. Kod składa się z 8 cyfr i jest przechowywany w systemie komputerowym operatora sieci i przydzielany do konkretnej karty SIM w momencie wydania jej abonentowi.

Jak sprawdzić Kod PUK?

Kod PUK najczęściej nadrukowany jest na karcie SIM w części, z której wyłamujemy element wkładany do telefonu komórkowego (ramka karty SIM). Jeśli kupujemy usługę abonamentową lub usługę MIX, numer PUK może być wydrukowany na dokumencie załączonym do koperty lub na samej kopercie, w której znajduje się karta SIM. Ważną informacją jest to, że kodu PUK nie da się zmienić.

Jak odzyskać kod PUK?

Bardzo często zdarza się, że gdy zostajemy poproszeni o numer PUK, nie jesteśmy w stanie go znaleźć. Nie oznacza to jednak, że już nigdy nie włączymy swojego telefonu. Kod PUK możemy odzyskać na kilka sposób. Oto instrukcja co zrobić, aby odblokować kartę SIM u różnych operatorów.

Jak odzyskać kod PUK? - Orange

Aby odzyskać zgubiony kod PUK powinniśmy zalogować się do systemu Mój Orange. Wymaga to wcześniej rejestracji konta, z którym powiązana jest nasza karta SIM. Następnie przechodzimy do sekcji Zabezpieczenia i wybieramy Uzyskać kod PUK. Wymagane jest podanie kodu abonenckiego. Po jego weryfikacji wyświetli nam się upragniony kod PUK.

Inną możliwością odzyskania kodu PUK jest telefoniczny kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Możemy również napisać z prośbą o udostępnienie zagubionego kodu PUK. Dokument należy przesłać na adres mailowy bok@orange.pl. W piśmie należy podać numer telefonu karty SIM, numer kontaktowy, dane osobowe lub dane firmy, a także czytelny podpis. Po otrzymaniu pisma pracownik BOK skontaktuje się z nami i ponownie udostępni kod PUK.

W celu odzyskania kodu PUK możemy oczywiście wybrać się do salonu Orange. Aby otrzymać kod należy zabrać ze sobą takie dokumenty jak dowód osobisty oraz telefon z kartą SIM. Procedura odzyskiwania numeru potrwa potrwać od kilku do kilkunastu minut.

Jak odzyskać kod PUK? - Plus i T-mobile

Jedynym sposobem na odzyskanie kodu PUK w sieci plus jest kontakt z Działem Obsługi Klienta. Warto pamiętać, aby wcześniej przygotować wszystkie niezbędne dokumenty do pomyślnego przejścia procesu weryfikacyjnego.

Najłatwiejszym sposobem, aby sprawdzić kod PUK w T-Mobile, jest zalogowanie się do serwisu Mój T-Mobile i wybranie zakładki Moje dane, a następnie Twoja karta SIM. Szczegóły przedstawia poniższe wideo.

Kod PUK - co to jest i jak go znaleźć | T-Mobile Trendy

Jak odzyskać kod PUK? - Play

Kod PUK w Play odzyskamy dzwoniąc do Biura Obsługi Klienta lub korzystając z serwisu Play24. Podobnie jak w przypadku sieci Orange możemy udać się do salonu. Konsultanci po weryfikacji udostępnią nam kod PUK i pomogą w odblokowaniu karty SIM.

Karta SIM jest trwale blokowana po dziesięciokrotnym wpisaniu niewłaściwego kodu PUK. Należy wówczas zwrócić się z prośbą do operatora o wydanie nowej karty SIM. Wymiana karty SIM nie powoduje zmiany posiadanego numeru telefonicznego.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.