Jak promowane są najnowsze produkty HTC? [wideo]

Jak promowane są najnowsze produkty HTC? [wideo]26.09.2011 15:00
HTC Rhyme | fot. youtube.com
Bartosz Dul

Ostatnio głośno jest o nowych smartfonach HTC. Postanowiłem się przyjrzeć materiałom je promującym - wydają się dość ciekawe. HTC tworzy ich tak dużo, że nie da się dołączyć ich wszystkich do każdej informacji, którą publikujemy. Sprawdźcie, jak tajwański producent promuje swoje telefony.

HTC Rhyme

HTC Rhyme | Fot. unwieredview
HTC Rhyme | Fot. unwieredview

W dniu konferencji w Nowym Jorku poinformowaliśmy o premierze HTC Rhyme, typowo kobiecego smartfona z Androidem. Telefon, wcześniej znany jako HTC Bliss, będzie wyposażony w Androida 2.3, najnowszą wersję nakładki Sense UI, jednordzeniowy procesor o taktowaniu 1 GHz, 768 MB RAM, 3,7-calowy ekran o rozdzielczości 480 x 800 pikseli (WVGA) oraz aparat 5 Mpix wraz z nagrywaniem w standardzie 720p.

HTC Rhyme - Reveal

Na filmie "HTC Rhyme - Reveal" producent chciał podkreślić "kobiecość" telefonu. Myślę, że mu się to udało.

HTC Rhyme - First look

"Pierwsze spojrzenie" miało pokazać, że smartfon jest prosty w obsłudze, a akcesoria niezwykle praktyczne. Cały efekt psuje to, że telefony i gadżety widoczne na filmie dodano... komputerowo.

HTC Rhyme - Stay connected with those closest to you

W kolejnym materiale promocyjnym podkreślono, że Rhyme pozwala łatwo dzielić się multimediami czy lokalizacją z najbliższymi. Sam film jest ciekawy, zwróćcie jednak uwagę na sam początek: pani o miłym głosie przekonuje, że dzielenie się muzyką, zdjęciami czy nawet lokalizacją prosto ze strony WWW wymaga wykonania tylko jednego kroku. W tym samym czasie na prezentowanym telefonie widać, że do tej czynności potrzebne są aż 4 kroki ;)

HTC Rhyme - Best-in-class camera and rich multimedia experience

Film, który idealnie trafia do kobiet. Na wideo zachwalane są cechy 5 Mpix aparatu fotograficznego HTC Rhyme:

  • dobrze wyglądające zdjęcia wykonane w słabym oświetleniu,
  • automatyczne wykrywanie uśmiechu,
  • natychmiastowe wykonanie zdjęcia po dotknięciu przycisku aparatu,
  • tworzenie 5 zdjęć pod rząd w celu wybrania najlepszego,
  • scena portretu, która wygładza skórę twarzy na zdjęciu.

Moja mama byłaby zachwycona, mimo że ma starszego Sony Ericssona z tymi samymi funkcjami. Nie mówię, że producent robi źle, zachwalając funkcje aparatu Rhyme. Tylko dlaczego część z nich pojawiła się dopiero teraz? Oby starsze smartfony HTC doczekały się aktualizacji interfejsu aparatu.

Jestem też ciekaw, czy 5 Mpix aparat w Rhyme rzeczywiście robi tak dobre zdjęcia. W końcu fotografie wykonane smartfonami HTC nigdy nie słynęły z wysokiej jakości.

HTC Rhyme - Accessories that bring an extra touch of elegant simplicity

Na koniec krótka prezentacja akcesoriów kobiecego smartfona. Na wideo pokazano słuchawkę Bluetooth, bezprzewodowy zestaw głośnomówiący do auta, stację dokującą i coś kobiecego oraz praktycznego - brelok.

Brelok, który ma pomóc odnaleźć telefon w damskiej torebce. W sumie nie ma się z czego śmiać, bo często to niełatwe zadanie, choć znam zaradne kobiety mające i na to sposób (np. specjalna kieszonka). Tak czy inaczej pomysł ze świecącym brelokiem informującym o połączeniu czy wiadomości jest według mnie bardzo trafiony. Reklama w prosty sposób wyjaśnia, jak to działa i dlaczego gadżet jest przydatny.

HTC TITAN

HTC TITAN | fot. htc.com
HTC TITAN | fot. htc.com

Na początku tego miesiąca zaprezentowano HTC TITAN oraz HTC Radar - dwa smartfony tajwańskiego producenta wyposażone w Windows Phone 7.5 - Mango. W tej części skupię się na TITANIE.

HTC Radar & HTC TITAN: Learn More

TITAN to następca HD7. Został wyposażony w duży, 4,7-calowy ekran o rozdzielczości WVGA (480 x 800), układ Qualcomm Snapdragon QSD8255 o taktowaniu 1,5 GHz, 16 GB wbudowanej pamięci (do wykorzystania 12,6 GB), 512 MB pamięci RAM, kamerkę do wideorozmów 1,3 Mpix i obiecujący aparat fotograficzny. Ten ostatni składa się z matrycy 8 Mpix, obiektywu o przesłonie f/2.2 i sensora BSI (backside illumination), a wspiera go podwójna, diodowa lampa błyskowa LED.

HTC TITAN - Unlike anything you've ever held before

"Telefon, jakiego jeszcze nigdy nie trzymałeś w ręce". Fakt, tak dużego i jednocześnie płaskiego smartfona z Windows Phone na pokładzie jeszcze nie było. W materiale skupiono się na zaletach dużego ekranu - według producenta niemal wszystko staje się wygodniejsze i efektowniejsze dzięki 4,7 calom. Ale chyba nie tylko ja uważam, że 480 x 800 pikseli to niedostateczna rozdzielczość dla tak dużego wyświetlacza.

HTC TITAN - Entertainment that really comes to life

I znów wychwalanie dużego ekranu. Funkcje multimedialne?

  • \Zabierz kino ze sobą dzięki HTC Watch.
  • Xbox LIVE.
  • Odtwarzacz muzyczny.

Odtwarzacz w Windows Phone to jeden z najładniejszych, z jakimi miałem do czynienia.

HTC TITAN - No more point and shoot camera for you

W tym wideo TITAN pokazany jest jako smartfon z doskonałym aparatem fotograficznym. Mogliście już u nas przeczytać i zobaczyć, jak spisuje się aparat w HTC TITAN.

Producent całkiem zabawnie pokazał w 1:18, ile traci się czasu, aby dotrzeć do funkcji aparatu w pozostałych smartfonach. Za przykład posłużył... ekran blokady Androida. Telefony HTC z Windows Phone robią zdjęcia nawet wtedy, gdy ekran jest zablokowany - wystarczy posłużyć się dedykowanym przyciskiem aparatu. Nie jest to nowość, ale została dobrze przedstawiona.

HTC TITAN - A multitasking machine

Wielozadaniowość w TITANIE, czyli jak wykonywać wiele czynności naraz na nowym smartfonie HTC z Windows Phone. Tak naprawdę to prezentacja możliwości systemu i nowości, jakie wprowadza Windows Phone Mango.

Ciekawostka: co znajduje się w torbie oprócz telefonu (1:35)? Charakterystyczne słuchawki Dr. Dre. Niestety nie oznacza to, że TITAN wykorzystuje technologię Beats Audio. Pewne jest, że telefony z logo Beats by Dr. Dre z Windows Phone pojawią się na rynku, nie wiadomo natomiast kiedy.

HTC TITAN promowany jest jako świetne narzędzie do pracy, urządzenie znacznie wygodniejsze niż pozostałe smartfony dzięki zastosowaniu ogromnego wyświetlacza. Duży ekran ma sprawiać, że świetnie nada się też do rozrywki. Z materiałów promocyjnych wyłania się obraz TITANA jako smartfona dla każdego. Jesteście tego samego zdania?

HTC Radar

HTC Radar | fot. htc.com
HTC Radar | fot. htc.com

HTC Radar to ulepszona wersja 7 Trophy, który od roku dostępny jest w sprzedaży.

HTC Radar - First Look

Jego specyfikacja jest jednak nieco słabsza od high-endowego TITANA: mniejszy, 3,8-calowy ekran WVGA, procesor Qualcomm Snapdragon QSD8255 o taktowaniu 1 GHz, 8 GB wbudowanej pamięci (do wykorzystania nieco ponad 6 GB), bateria o pojemności 1520 mAh, kamerka do wideorozmów VGA i ten sam aparat, ale o matrycy 5 Mpix.

HTC Radar - A design that makes you look good

Wideo dotyczące designu telefonu i wyglądu systemu. Smartfon kreowany jest na urządzenie odwzorowujące sposób bycia klienta, mające zrobić wrażenie na nim i jego najbliższych. Ciekawy jest opis reklamówki. "HTC Radar to taki przyjaciel, który będzie zawsze z Tobą". Podziwiam HTC za ciągłe uczłowieczanie swoich produktów ;)

HTC Radar - Perfect photos in any condition

Materiał promocyjny podkreślający praktycznie te same zalety co w TITANIE. W 0:59 słyszymy: "Czasami najlepsze momenty naszego życia dzieją się po ciemku". Tajwański producent stał się od tej chwili moim nowym Kapitanem Oczywistością ;)

HTC Radar - One-for-all sharing for active lifestyles

Wideo o tym, jak łatwo kontaktować się ze znajomymi i jak prosto dzielić się wszystkim dzięki portalom społecznościowym.

HTC Radar - Unmissable entertainment

I znów powtórka z materiału o rozrywce HTC TITAN, oczywiście bez podkreślania zalet dużego ekranu. W wideo zwrócono jednak uwagę na inną ważną cechę telefonu - możliwość grania dźwięku przestrzennego.

HTC Sensation, EVO 3D, ChaCha

HTC Sesnation | fot. htc.com
HTC Sesnation | fot. htc.com

Jak reklamowano za granicą w telewizji HTC Sensation? Zobaczcie sami.

Nie każdy wie, że w materiale pokazano m.in. Fundację Surfider, artystę ulicznego Joshuę Romana, studio Bamboo Bike i internetową... sensację - Marię Aragon.

Maria Aragon HTC Commercial Take Waving Flag

HTC Sensation Revealed

Materiał promocyjny HTC Sensation zrobił na mnie duże wrażenie - w przeciwieństwie do telefonu.

Mural HTC
Mural HTC

HTC EVO 3D, którego miałem okazję zrecenzować, jest obecnie promowany w Polsce trójwymiarową panoramą Warszawy. Polski oddział HTC zorganizował też konkurs, w którym można wygrać trójwymiarowe EVO.

W Ameryce HTC Status (ChaCha) promowano tak:

W reklamie sieci AT&T wystąpił popularny zespół blink-182, grający kalifornijski punk rock. Ciekawostka: w 2009 roku na koncercie zorganizowanym przez konkurencyjną sieć, T-Mobile, zespół dość ostro wypowiedział się o AT&T. Zobaczcie sami:

blink-182 - Dammit (live) FIRST SHOW BACK!!!! www.blink182.fan.pl

HTC i Beats by Dr. Dre

Beats by Dr. Dre | fot. facebook.com
Beats by Dr. Dre | fot. facebook.com

Dużo się mówiło o rozpoczęciu współpracy między HTC a Beats by Dr. Dre. Tajwański producent stał się właścicielem większościowego pakietu w firmie Beats Audio. Cel inwestycji jest jeden: dzięki współpracy z producentem słuchawek smartfony tajwańskiego producenta mają wyróżniać się jakością dźwięku na tle urządzeń konkurencji.

HTC and Beats by Dr. Dre

Z tej okazji producent przygotował naprawdę efektowny materiał promocyjny. Na pierwszym ujęciu widać doskonale HTC Sensation z T-Mobile. Dziś już wiemy, że jednym z pierwszych smartfonów tego producenta z logo Beats by Dr. Dre jest HTC Sensation XE.

HTC Detour

HTC Columbia
HTC Columbia

Od 2009 roku HTC sponsoruje drużynę kolarską - HTC Columbia. Obecnie występuje pod nazwą HTC-Highroad. Drużyna pojawiła się w specjalnym wideo promocyjnym HTC Detour, nakręconym nocą w Warszawie.

HTC Detour

Na wideo widać m.in. Pragę, Most Gdański z jego niezwykłym widokiem na panoramę Warszawy, dworzec Śródmieście, most pod Starówką czy Złote Tarasy. Można pokazać ładną Warszawę? Można.

Swoją drogą, polecam nocną jazdę na rowerze po stolicy (i nie tylko).

HTC Detour - Thrills & Spills

Polskie reklamy

Na sam koniec przygotowałem dla Was dla kontrastu zestawienie kilku polskich materiałów reklamowych z produktami HTC w tle. Na zachodzie próbuje się za zaskoczyć widza, sprawić mu niespodziankę lub przykuć jego uwagę ciekawym obrazem czy chwytliwą muzyką. W Polsce stawia się na oklepane schematy, z których bardzo powoli wychodzimy. Wyraźnie widać, że Play wprowadził i na tym polu pewien powiew świeżości ale wciąż daleko nam do zachodnich produkcji.

Pamiętacie HTC Dream, wydany w Polsce po nazwą Era G1? Telefon miał premierę 22 września 2008 roku - minęły więc 3 lata od tamtego czasu. Przypomnijmy sobie jego polską reklamę:

Reklama Era G1 z Google

Gmail, YouTube, wyszukiwarka Google i Mapy Google. Tak się kiedyś reklamowało smartfony - dziś to za mało ;)

Orange HTC Magic by MOMINT

Wytrwaliście do końca tego materiału promocyjnego Orange? Moje gratulacje. W życiu nie widziałem tak słabej i sztucznej prezentacji telefonu.

HTC Magic był moim pierwszym smartfonem z Androidem - działa do dziś. Nie nazwałbym go "magicznym" (jak w materiale powyżej), ale mam do niego sentyment. Szkoda, że producent bardzo szybko o nim zapomniał, a aktualizację do Androida 2.1 dostał jedynie model pochodzący z kanadyjskiej sieci ROGERS.

Spot reklamowy Era - HTC za złotówkę!

Tak Era reklamowała swoje usługi i HTC Wildfire. Dlaczego polscy copywriterzy tak bardzo lubują się w grach słownych? Mimo wszystko lubiłem tę reklamę.

W lipcu można było kupić w sieci Play HTC Desire Z w promocyjnej cenie. Akcji towarzyszyła m.in. ta reklama.

HTC PLAY DAYS

Nie macie wrażenia, że na Zachodzie materiały promocyjne są dużo bardziej profesjonalne niż w Polsce? HTC wkłada dużo energii i pieniędzy w promocję swojej marki i produktów. Czy z dobrym efektem? Myślę, że tak.

[ankieta id="109"]

Źródło: wikipediayoutube.com

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.