Jak sprzedaje się AirTag? Apple zaliczył umiarkowany sukces

Jak sprzedaje się AirTag? Apple zaliczył umiarkowany sukces20.06.2022 17:10

Lokalizator Apple'a wylądował w milionach kieszeni, ale na tle innych produktów tej marki wyniki sprzedaży są bardzo skromne.

AirTag miał swoją premierę w kwietniu 2021. Po grubo ponad roku produkt ten zdaje się być mocno zapomniany. W internetowym sklepie producenta akcesorium jest dość mocno zakopany, wciąż nie doczekało się kolejnej generacji, a podczas imprezy otwierającej WWDC 2022 Apple nie zająknął się nawet na temat jakichkolwiek nowych funkcji czy usprawnień.

Znamienne jest także to, że AirTag wciąż nie ma zbyt wielkiej konkurencji. Co prawda Samsung zdążył wcześniej wprowadzić na rynek swojego SmartTaga, ale reszta androidowych gigantów czeka. Nie bez powodu.

AirTag: wyniki sprzedaży raczej Apple'a nie zachwycają

Według cenionego analityka Ming-Chi Kuo, w 2021 roku Apple dostarczył 20 mln AirTagów. Oczekuje się, że w 2022 będzie to łącznie 35 mln sztuk.

Choć w ostatnich miesiącach popularność AirTaga zdaje się rosnąć, wciąż nie są to raczej liczby, o jakich Apple marzył. Dość wspomnieć, że - jak wynika z danych firm analitycznych Counterpoint oraz IDC - w 2021 roku Apple dostarczył ok.:

  • 237,9 mln iPhone'ów;
  • 57,8 mln iPadów;
  • 76,8 mln słuchawek TWS;
  • 38,25 mln Apple Watchów.

Wyceniony na 159 zł AirTag jest produktem najtańszym, ale mimo tego sprzedaje się gorzej od znacznie droższych słuchawek czy zegarków.

Warto przy tym pamiętać, że o ile jeden użytkownik iPhone'a nie potrzebuje więcej niż jednej pary słuchawek i jednego zegarka, o tyle nic nie stoi na przeszkodzie, by jednocześnie używać wielu lokalizatorów. Apple wręcz do tego zachęca, sprzedając AirTagi w czteropakach.

AirTag jest OK, ale mam z nim dwa problemy

Dlaczego AirTag - mimo relatywnie niskiego progu wejścia i wysokiej użyteczności - sprzedaje się gorzej od innych produktów Apple'a? W mojej ocenie przyczyny są dwie.

Po pierwsze, lokalizatory zgubionych rzeczy to specyficzna kategoria produktowa, bo... nikt nie lubi gubić rzeczy. Nowymi słuchawkami czy zegarkiem można się cieszyć od razu po rozpakowaniu, a AirTaga kupuje się z nadzieją, że nigdy się nie przyda. A tu utrudnia podjęcie decyzji o wydaniu pieniędzy.

Po drugie, AirTag został - w mojej ocenie - zaprojektowany w sposób karygodny. Apple rekomenduje przyczepienie go do kluczy, ale urządzenie samo w sobie nie ma żadnej zawieszki czy nawet otworu, przez który można by przewlec breloczek. Aby użyć go zgodnie z przeznaczeniem, należy dokupić kolejne akcesorium, a te kosztują często więcej niż sam AirTag.

Moim zdaniem to połączenie tych dwóch czynników sprawia, że AirTag - jakkolwiek skuteczny by nie był - może się wydawać zakupem wyjątkowo mało atrakcyjnym.

Zobacz także:

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.