Jak wybrać telefon i czym się kierować przy zakupie?

Jak wybrać telefon i czym się kierować przy zakupie?08.12.2008 15:00
Katarzyna Pura

Świąteczna gorączka zakupów powoli się zaczyna (a może nawet już się rozpoczęła...). Z każdym rokiem coraz wcześniej, co może być irytujące. Większość ludzi właśnie w tym okresie zmienia telefon. Warto pomyśleć o tym, jaki będzie dla nas odpowiedni, żeby dokonać dobrego wyboru. W takim razie zastanówmy się – o czym trzeba pamiętać i czym się kierować przy zakupie nowego telefonu.

Świąteczna gorączka zakupów powoli się zaczyna (a może nawet już się rozpoczęła...). Z każdym rokiem coraz wcześniej, co może być irytujące. Większość ludzi właśnie w tym okresie zmienia telefon. Warto pomyśleć o tym, jaki będzie dla nas odpowiedni, żeby dokonać dobrego wyboru. W takim razie zastanówmy się – o czym trzeba pamiętać i czym się kierować przy zakupie nowego telefonu.

Na co szczególnie powinniśmy zwracać uwagę?

Chyba najważniejszą rzeczą jest to, by telefon dobrze leżał w dłoni. W końcu korzystanie z niego ma nam nie sprawiać żadnych trudności. Należy również sprawdzić czy mieści się do torebki czy kieszeni.

Obecnie telefony coraz częściej mają obudowy z różnych materiałów. Powinniśmy zwrócić uwagę także i na to, gdyż możemy kupić bardziej wytrzymały sprzęt. Takie dodatki gwarantują, że w razie upadku komórki nie stracimy bezpowrotnie naszego, dopiero co, kupionego urządzenia.

Kolejna rzecz godna uwagi to typ telefonu (z klapką, slider czy z joystickiem). Trzeba rozważyć możliwość zepsucia się np. joysticka (co często się zdarza). Najlepiej przed dokonaniem zakupu zapoznać się z recenzjami innych użytkowników poszczególnych modeli.

Wewnętrzną pamięć posiada każdy telefon. Zazwyczaj jest to niewystarczająca ilość miejsca na multimedia. Jeżeli więc zależy nam na tym, by na swojej komórce mieć dużo muzyki, filmów czy zdjęć – powinniśmy się zaopatrzyć w kartę pamięci.

Ostatnio ważnym urządzeniem w telefonie jest odtwarzacz muzyczny i filmów wideo. Pierwsze z nich najlepiej funkcjonuje w multimedialnych komórkach, ponieważ mają lepsze procesory obsługujące muzyczne pliki. Jeżeli chodzi o wideo to większość telefonów nie może pochwalić się dobrą jakością odtwarzanego obrazu. Tańsze telefony wyświetlają je zazwyczaj w jakości 15 klatek na sekundę, natomiast te lepsze – 25 lub 30. Należy tu wspomnieć o smartfonach, które w większości współpracują z plikami DivX, dzięki czemu możemy oglądać filmy bezpośrednio po wrzuceniu z komputera, bez potrzeby konwersji.

Komórki w dzisiejszym świecie pełnią funkcję jakby podręcznych aparatów, które można mieć zawsze i wszędzie przy sobie. Jeżeli więc zależy nam na dobrej jakości zdjęciach musimy się zapoznać z tą funkcją w modelu, który chcemy wybrać. Standardem w telefonach nisko- i średnio budżetowych jest obecnie aparat 2 Mpix, natomiast w wysokobudżetowych – 5 Mpix, a nawet 8 Mpix. Pamiętać musimy jednak o tym, że to nie megapiksele gwarantują dobrą jakość zdjęcia. Zależy ona przede wszystkim od optyki, na którą należy zwrócić uwagę (zoom optyczny, autofocus, stabilizacja obrazu, bilans bieli oraz ustawienia ISO).

Kupując telefon poza granicami kraju trzeba sprawdzić, czy współpracuje pasmami, które są wykorzystywane w Polsce, czyli GSM 900/1800.

Nowe technologie:

Internet – większość z nas z niego korzysta w komputerze lub laptopie. Dzięki wprowadzeniu możliwości surfowania po nim w telefonach, ludzie z tego często korzystają, bo mają do niego dostęp wszędzie gdzie są. Większość komórek dostępnych na rynku bez problemu obsługuje strony WAP oraz przesył danych GPRS.

WiFi – jest to idealna alternatywa dla wszystkich, którzy nie chcą płacić swoim operatorom za dostęp do internetu. Wystarczy znaleźć miejsce, w którym jest darmowy hotspot i możemy korzystać do woli. Niestety większość tanich telefonów WiFi nie posiada. Także jeżeli zależy nam na tym, musimy sięgnąć na wyższą półkę z droższymi komórkami, albo czekać na obniżki cen...

Telefony w dzisiejszym świecie odgrywają ważną rolę. Dzięki ich akcesoriom przydają nam się praktycznie w każdej sytuacji życiowej. Aparat, kamera, GPS, WiFi, odtwarzacz mp3 – te wszystkie multimedia są już używane na porządku dziennym i raczej nie wyobrażamy sobie, że moglibyśmy mieć telefon bez nich. Ale nie każdemu są te akcesoria potrzebne. Dlatego też powinniśmy odpowiednio dobrać sobie komórkę – w końcu będzie nam ona towarzyszyła przez kilkanaście miesięcy, a nawet może i kilka lat...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.