Jaki jest mobilny Firefox 14 na Androida?

Jaki jest mobilny Firefox 14 na Androida?27.06.2012 15:22
Firefox 14
Tomasz Słowik

W Google Play pojawiła się szumnie zapowiadana aktualizacja do mobilnego Firefoxa. Od razu mogę powiedzieć - jest nieźle. Postęp twórców ognistego liska jest olbrzymi i na rynku przeglądarek mobilnych rośnie naprawdę silny gracz.

Firefox w segmencie Androida nigdy nie osiągnął wielkiej popularności, ustępując miejsca Operze Mobile czy Dolphinowi. Spowodowane to był głównie jego ociężałością oraz brakiem obsługi flasha. Zmienia to najnowsza aktualizacja, która wprowadza wiele nowości i udoskonaleń. Najważniejsze z nich to:

  • wprowadzenie obsługi technologii flash
  • zmiana interfejsu
  • przyspieszenie renderowania stron
  • szybsze działanie aplikacji
  • nowa strona startowa
  • nowa technologia powiększania treści

Jak widać, są to zmiany całkiem spore i wszystkie znacząco podnoszą komfort pracy z programem. Programiści naprawdę się przyłożyli - strony przewijają się płynnie, nawet gdy pełne są elementów we flashu. Otworzenie kilku kart nie wpływa też znacząco na spowolnienie urządzenia. Witryny ładują się szybko, jednak brakuje mi paska postępu. Niby drobiazg, ale u konkurencji jest. Przybliżanie i oddalanie treści działa bardzo płynnie. Niestety gorzej jest z dopasowywaniem tekstu do szerokości ekranu - zmienia on swój układ jedynie po dwukrotnym dotknięciu wyświetlacza. Pod tym względem Opera Mobile nadal jest niedościgniona.

Firefox 14 na Androida - wideorecenzja - simblog.pl

Zmieniony interfejs sprawdza się całkiem nieźle. Zawodzi za to strona startowa, która niczym nie wyróżnia się na tle konkurencji i brakuje do niej dostępu przez menu. Przydałyby się również gesty dostępne w Google Chrome. Dzięki nim przełączanie się między kartami byłoby wygodniejsze i szybsze. Teraz operacja ta wymaga kilkukrotnego dotknięcia ekranu i jest dosyć czasochłonna. Nie ma też wbudowanego user agenta, jednak jego rolę spełnia jedno z dostępnych rozszerzeń.

Benchamarki
Benchamarki

Czy Firefox jest rewolucyjny? Nie. Po prostu dogonił konkurencję i w kilku kwestiach jest od niej odrobinę lepszy. Jego zdecydowanymi zaletami są szybkość działania, optymalizacja i obsługa rozszerzeń, jednak twórcy powinni popracować trochę nad intuicyjnością obsługi i zawijaniem tekstu. Ja Firefoxowi zamierzam dać szansę i korzystać z niego na co dzień.  Zrobił na mnie pozytywne wrażenie i mam nadzieję, że kolejne aktualizacje spowodują, iż będzie jeszcze lepiej.

[plus]optymalizacja

[plus]szybkość działania

[plus]obsługa rozszerzeń

[minus]brak gestów

[minus]problemy z dostosowywaniem tekstu do szerokości ekranu

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.