Jest afera. iPhone ma tendencję do tracenia koloru

Jest afera. iPhone ma tendencję do tracenia koloru16.03.2021 15:25
Odbarwiona rama iPhone'a 12
Źródło zdjęć: © Svetapple.sk

Dokładna przyczyna problemów pozostaje niejasna, choć nie brakuje spekulacji.

Serwis Svetapple udostępnił zdjęcia redakcyjnego iPhone'a 12 w kolorze czerwonym, który ok. 4 miesiące po zakupie ma widoczne odbarwienia na aluminiowej ramie.

Szybko wyszło na jaw, że odbarwiony iPhone 12 nie jest odosobnionym przypadkiem

Podobny problem odnotowali także inni użytkownicy iPhone'a 12, a także 11 oraz SE drugiej generacji.

Najwięcej zgłoszeń zdaje się dotyczyć koloru czerwonego, ale nie brakuje przypadków związanych z wersjami czarnymi oraz zielonymi.

Phone Arena przeprowadziła ankietę i zapytała swoich czytelników, czy ich iPhone'y mają widoczne odbarwienia. W chwili pisania tego tekstu problem potwierdziło 47 proc. osób, z czego 1/3 używa wersji czerwonych.

Co może być przyczyną tego, że iPhone traci kolor?

Wielu użytkowników zaznacza, że używało swoich smartfonów w pokrowcu, chcąc wykluczyć kontakt ze skórą lub kieszenią spodni jako przyczynę problemu.

Pojawiło się więc podejrzenie, że to etui powoduje lub przyspiesza odbarwianie się obudowy. Zwłaszcza że wspólnym mianownikiem zdają się być pokrowce przezroczyste.

Mówi się, że obudowa może odbarwiać się wskutek działania światła ultrafioletowego. Teorię tę ma uwiarygadniać to, że wiele zgłoszeń dotyczy wariantów (PRODUCT)RED, a czerwony pigment jest najbardziej podatny na promieniowanie UV.

Apple obniżył standardy?

W czerwcu 2010 roku Apple zaprezentował iPhone'a 4, który miał być dostępny w wersji czarnej oraz białej. Rynkowa premiera tej drugiej była wielokrotnie przekładana i ostatecznie trafiła do sprzedaży z ponad 10-miesięcznym opóźnieniem.

Oficjalną przyczyną poślizgu były problemy produkcyjne i chęć zapewnienia najwyższych standardów jakościowych. - By przygotować białą wersję urządzenia, musieliśmy sprawdzić, jak użyte materiały sprawdzą się po dłuższym okresie użytkowania - tłumaczył wtedy Phil Schiller, ówczesny szef marketingu Apple'a.

Czyżby tym razem podobnej troski o użyte barwniki zabrakło? Czekamy na komentarz Apple'a.

Zobacz również:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.